Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: 100 هزار نفر از روستاییان این استان متقاضی دریافت تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی هستند.

محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تکاب افزود: تاکنون از این تعداد متقاضی تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، 82 هزار نفر قرارداد اخذ تسهیلات انعقاد کرده اند و منتظر دریافت آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امسال 200 هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم سازی می شود، ادامه داد: سهمیه آذربایجان غربی برای مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستاییان از این میزان در سال جاری 12 هزار و 500 واحد است.
بدلی اضافه کرد: این میزان سهمیه در صورت افزایش تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن روستایی به 20 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: تاکنون بیش از 72 هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان با استفاده از تسهیلات این بنیاد مقاوم سازی و بهسازی شده است.
بدلی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی، گفت: سقف پرداخت این تسهیلات از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال افزایش یافته است که بدون سود و تنها با اخذ پنج درصد کارمزد بانکی با اقساط 15 ساله به متقاضیان اعطا می شود.
وی افزود: علاوه بر این، تسهیلات بلاعوض کمکی نیز برای مقاوم سازی اماکن روستایی در سطح استان به متقاضیان پرداخت می شود.
بدلی از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای مناطق مختلف آذربایجان غربی خواست نسبت به ترغیب و تشویق روستاییان برای بهسازی و مقاوم سازی اماکن و مساکن روستایی و نوسازی بافت های فرسوده مسکونی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 700 روستای دارای سکنه با 258 هزار واحد مسکونی دارد و تعداد روستاهای بالای 20 خانوار این استان به 2 هزار و 186 روستا می رسد.
7514/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاوم سازي مسكن بنياد مسكن تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • عملکرد بانکهای استان در حوزه مسکن روستایی خوب است و در حوزه مسکن شهری قابل قبول نیست
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی