Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر آموزش‌ و پرورش المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای را صحنه رقابت‌های گروهی عنوان کرد و گفت: ماهیت المپیادها تأکید بر این اصل مهم دارد تا دانش آموزان باهم شکست و پیروزی را تجربه کنند و باهم زندگی کنند، ورزش کنند و یاد بگیرند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از وزارت آموزش‌ و پرورش،«سید محمد بطحایی» امروز -یکشنبه- در مراسم افتتاح پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، با اشاره به اهداف این المپیاد اظهار داشت: المپیادهای ورزشی از آن دسته فعالیت‌هایی است که همه امکانات مدرسه را در اختیار دانش آموزان قرار می‌ دهد تا توانمندی‌های مدرسه در حوزه تربیت‌بدنی دانش آموزان به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از دیگر اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای این است که رقابت گروهی شکل بگیرد و رقابت‌های فردی حذف شود و برای آموزش‌وپرورش فعالیت‌ها و رقابت‌های گروهی ارزشمندتر است. رقابت‌ها باید جمعی باشد و ماهیت المپیادها تأکید بر این اصل مهم دارد تا دانش آموزان باهم شکست و پیروزی را تجربه کنند و باهم زندگی کنند، ورزش کنند و یاد بگیرند.
بطحایی با بیان اینکه در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای باید تمهیداتی به کار گرفته شود که همه دانش آموزان و نه تنها برگزیدگان رشته‌های ورزشی خاص در مسابقات و فعالیت‌ها شرکت کنند، گفت: از همکاران دوره ابتدایی می‌خواهم تا در المپیادهای درون مدرسه‌ای همه دانش آموزان حضور داشته باشند و در زمینه ای که استعداد و توان دارند در رشته‌های ورزشی شرکت کنند و معلمان باید این زمینه نخبگی و استعداد را شناسایی کنند.
وی افزود: در برنامه‌های آموزش‌وپرورش، تربیت‌بدنی موضوع بسیار مهمی است که باید فعالیت‌های تربیت‌بدنی و آمادگی جسمانی در مدارس به‌ویژه در مدارس دخترانه تقویت شود و در این خصوص جای کار بسیار زیاد است.
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش بر اساس سند تحول بنیادین این است که شایستگی‌ها و اختیارات مدارس افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: با مدرسه محوری می‌توان مسائل و مشکلات را چاره‌سازی کرد و در امور مدرسه باید خلاقیت به کار گرفته شود تا محیطی شاد و بانشاط برای دانش آموزان فراهم شود.
بطحایی تصریح کرد: خانواده‌ها مجموعه عظیمی از توانمندی‌ها هستند؛ این پتانسیل و ظرفیت زمانی به کار گرفته می‌شود که مدارس اختیارات بیشتری داشته باشند و اولیا شما دانش آموزان ظرفیت ارزشمندی هستند که باید همسو با فعالیت‌های مدرسه به کار گرفته شوند تا مدرسه‌ای شاد و علمی داشته باشیم.
بطحایی در پایان گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای تحرک، نشاط و شادابی در مدارس را تقویت می‌کند و مدرسه را به خانه دوم تبدیل می‌کند تا دانش آموزان از باهم بودن احساس شادی کنند.
پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با شعار «دانش‌آموز فعال، مدرسه‌ی شاد، جامعه‌ی سالم» در دبستان شاهد حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود و هم‌زمان در مدارس سراسر کشور، دوره دیگری از المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای آغاز خواهد شد.

علمی**9294**2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش المپياد ورزشي دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، همزمان با هفته معلم در یک حرکت زیبا و پسندیده ، معلمان و دانش‌آموزان ۴۵ سال گذشته مدرسه شهدای روستای چالکسر صومعه‌سرا با یکدیگر دیدار کردند و در نشستی صمیمی خاطرات شیرین دوران گذشته را زنده کردند.
اهدای شاخه‌های گل توسط دانش آموزان امروز مدرسه به معلمان دیروز مدرسه چالکسر، بیان خاطرات شیرین معلمان و اجرای موسیقی سنتی از برنامه‌های این نشست صمیمی بود.
مسئول برگزاری نشست صمیمی معلمان و دانش‌آموزان مدرسه چالکسر گفت: ما جمعی از دانش آموزان مدرسه برنامه ریزی کردیم که از معلمان و دانش‌آموزان ۴۵ سال گذشته مدرسه شهدای روستای چالکسر صومعه‌سرا که نشانی داشتیم دعوت کنیم که دوباره همدیگر را ببینند و خاطرات شیرین دوران گذشته را یادآوری کنند و هم از زحمات گذشته معلمان قدردانی و تجلیل کنیم.
مهدی فیروزی افزود: ۵۰ نفر از معلمان و دانش‌آموزان ۴۵ سال گذشته این مدرسه دراین نشست صمیمی شرکت کردند.
در پایان از تمامی معلمان و دانش‌آموزان ۴۵ سال گذشته مدرسه چالکسر با اهدای لوح و جوایز نفیسی تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره