Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: حدود 25 هزار خانوار نیازمند زنجانی از جمله خانواده های بی سرپرست، ایتام، بیماران خاص، صعب العلاج، سرپرست از کارافتاده و سالمند با جمعیت 43 هزار نفر از خدمات کمیته امداد استان زنجان بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: نرخ شتاب خدمت رسانی به نیازمندان در دهه چهارم فعالیت این نهاد افزایش قابل توجهی داشته است و تلاش می شود، با اجتماعی کردن فقر زدایی از ظرفیت های موجود استان با هدف هم افزایی در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان استفاده بیشتر و بهتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: رویکرد این نهاد در حوزه محرومیت زدایی جامعه، تبدیل دغدغه سازمانی این نهاد به دغدغه همگانی و عمومی در حوزه فقرزدایی است و تلاش کمیته امداد پیوند بین ظرفیت ها و هم افزایی برای کمک رسانی به نیازمندان با هدف فراهم کردن زمینه توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه است.
صفری افزود: تقویت باورهای دینی و ایمانی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد یکی از شاخص های مهم در مسیر توانمند سازی جامعه هدف این نهاد است و در این راستا برنامه های مختلفی به منظور ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت با نگاه پیشگیرانه اجرا می شود.
این مسئول ادامه داد: طی 6 ماهه اول امسال سه هزار و 922 نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات مشاوره ای این نهاد بهره مند شده اند که عمده خدمات ارائه شده به جامعه هدف در قالب مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه های مشاوره ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه استفاده شود، تا با ارائه آموزش های گروهی در زمینه پیشگیری از اعتیاد از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
به گفته این مسئول، راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و افزایش مشارکت اجتماعی مردم در حوزه فقرزدایی است.
9646/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد زنجان محروميت زدايي توانمند سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ تقی لو گفت: با اجرای طرح نفس ۴۳۳ نوزاد متولد شدند که موفقیت ۹۸ درصدی را به همراه داشته و این به دلیل برنامه ریزی خوب، منسجم و همکاری‌های بین بخشی بوده است.

وی به کسب رتبه یک کشوری زنجان در اجرای طرح نفس طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طرح نفس یکی از طرح‌های موفق در کشور بوده و استان زنجان نیز در این زمینه پیشگام است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان ادامه داد: با اجرای این طرح بیش از ۲۵ درصد مادران شناسایی شده، تحت حمایت مالی و معیشتی قرار گرفتند و حدود ۷۵ درصد مادران هم با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم از تصمیم خود مبنی بر سقط جنین منصرف شدند.

تقی لو گفت: با اقدامات انجام گرفته مرکز نیکوکاری طرح تخصصی نفس استان با هدف حمایت از مادرانی که به دلیل نیازمندی‌های آموزشی، تشخیصی و درمانی، پزشکی و معیشتی، قصد سقط جنین سالم خود را دارند آغاز به کار کرده و زمینه مشارکت همگان در این امر مهم و خداپسندانه فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس عموم مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به نام موسسه نیکوکاری مرکز نفس استان به شماره حساب ۸۸۱۳۵۳۴۴۳ نزد بانک ملی ایران - شعبه امداد ولایت واریز کنند.

به گفته مسئول بسیج جامعه پزشکی استان متولی اجرای طرح نفس کشور سازمان بسیج جامعه پزشکی است که این کار نیز در استان‌ها توسط همین حوزه انجام می‌گیرد و دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه همکاری می‌کنند.

اجرای طرح نفس از مرداد سال ۱۴۰۱ در استان زنجان آغاز شد.

دیگر خبرها

  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه