Web Analytics Made Easy - Statcounter

زائران اربعین حسینی در طرح «نائب الشهید» می‌توانند شهدا را در ثواب زیارت خود شریک کنند.به گزارش بلاغ،به گزارش مشرق، برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی مرهون جانشفانی هزاران شهید مسلمانی است که با اهدای جانشان که عزیزترین داشته خود بود، مسیر زیارت میلیون‌ها زائر عاشق را فراهم کردند تا در آرامش و امنیت به زیارت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در کشور عراق بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بسیاری از این شهدا بودند که عاشق و دلباخته زیارت حرم مولا و سرورشان امام حسین(ع) بودند اما برای بقای اسلام و آسیب نرسیدن به حرم ائمه اطهار(ع) از زیارت در این دنیا چشم پوشی کردند تا در بهشت اعلا با  مولایشان دیدار کنند.

در جریان این حماسه میلیونی، اقدامات فرهنگی مختلفی از سوی سازمان‌های مردمی و دولتی انجام می‌شود. «نائب الشهید» یکی از این طرح‌ها است. در این طرح هر زائر به نیابت از یک شهید در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کند و ضمن گرامیداشت یاد آن شهید والامقام ثواب این زیارت را با او شریک می‌شود. همچنین زائر می‌تواند با مراجعه به ربات این به طرح به نشانی(naeboshahid_bot@) عکس شهید مورد علاقه خود را چاپ کند.

 بهمن کهن دبیر کارگروه فرهنگ مقاومت کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین در خصوص این طرح می‌گوید: جریان عظیم اربعین یکی از بهترین ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری است. کارگروه فرهنگ مقاومت و پایداری کمیته فرهنگی ستاد اربعین با هدف سامان دهی و هدایت فعالیت های حوزه جهاد و شهادت در جریان اربعین شکل گرفته است. همچنین اجرای طرح های ملی و بین المللی در حوزه شهادت را رقم خواهد زد. از اهداف دیگر این کارگروه بسیج و به کارگیری ظرفیت های جهاد و شهادت در جریان اربعین است.

 

وی می‌افزاید: این کارگروه  در اربعین سال جاری 2 برنامه مصوب را در دستور کار دارد که یکی از آن ها همین طرح نائب الشهید است و برنامه محوری دیگر هم کنگره شهدای راه کربلاست. طرح نائب الشهید یکی از طرح های ملی است که دو محور دارد: یکی تبیین و تبلیغ طرح و دیگری گسترده سازی و فعال کردن مجموعه های مختلف فعال در حوزه جهاد و شهادت در این جریان.

حجت الاسلام محمد حسین جوشقانیان دبیر شبکه ملی وارثون در خصوص جزئیات این طرح می‌گوید: این طرح از سال گذشته به طور گسترده آغاز شده و فرزندان شهدا و بیش از 100 مجموعه مردم نهاد و خودجوش و همچنین دولتی در این طرح مشارکت داشته اند. سخنرانان کشوری و شهیر، راویان دفاع مقدس، مداحان و برخی شخصیت های شاخص کشور عراق برای ترویج این طرح مشارکت داشتند.

وی ادامه می‌دهد: برای ترویج این طرح تولیدات گرافیکی و تصویری برای پخش در صدا و سیما و فضای مجازی انجام گرفته است. همچنین ربات تلگرامی برای گرفتن کارت نائب الشهید تولید شده است. علاوه بر این، پوستر نائب الشهید در 10 نقطه از مسیر نجف-کربلا بر روی بیلبوردها نصب شده است.

دبیر شبکه ملی وارثون عنوان می‌کند: هر فرد می تواند به عنوان مروج این طرح قدم بر دارد. وقتی یک پدر شهید می بیند که شما عکس فرزندش را بر روی کوله یا ماشینت در پیاده روی اربعین زده اید خیلی می تواند برای او قوت قلب باشد. این یک حرکت مردمی و نهضتی است. عمومی شدن و تبدیل به فرهنگ شدن این طرح به طور عمده توسط مجموعه های مردم نهاد صورت گرفته، اگر چه نهاد ها و ارگان ها نیز پشتیبانی و کمک کرده اند.

سید احمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء نیز در خصوص این طرح عنوان می‌کند: طرح نائب الشهید اختصاص به یک مجموعه و یک تشکل ندارد. کاری دلی، فطری بوده است.اکنون که مسأله ما وحدت است و این مدت بین ایران و عراق، بین ما و افغانستان، بین ما و پاکستان... امسال نگوییم طرح نائب الشهید، بگوییم طرح نائب شهیدان. یعنی من نائب دو شهید می‌شوم حداقل. یک شهید ایرانی، یک شهید عراقی یا شهید کشوری دیگر تا دیگر ملتها بدانند ما چه قدر برای‌شان حرمت قائل هستیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد

ایسنا/فارس مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس از شناسایی هویت ۸ شهید در این استان خبر داد و گفت: پیکر یکی از این شهدا فردا وارد شیراز می‌شود و مابقی شهدا همگی از شهدایی هستند که در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شدند و اکنون هویت آنان شناسایی شده است.

سهراب مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این مطلب گفت: هویت شهید سیدعلاءالدین اسدپور، یکی از شهدای دوران دفاع مقدس استان فارس به تازگی شناسایی شده‌ است که پیکر مطهر ایشان هم‌اکنون در معراج شهدای تهران قرار دارد.

وی از برگزاری مراسم استقبال از پیکر این شهدا فردا چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۷ صبح در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب خبر داد و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

مظلوم رضایی ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور بعد از برگزاری مراسم استقبال به معراج شهدای فارس واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتقل خواهد شد و بعد از آن یکسری برنامه‌ها با حضور پیکر این شهدا اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در زادگاهش واقع در روستای اوجلو بخش کورکی شهرستان زرقان استان فارس به خاک سپرده خواهد شد.

وی در خصوص ۷ شهید دیگر نیز گفت: سپاه فجر فارس اقدام به نمونه‌برداری از خانواده‌های شهدا کرده است تا بتواند هویت شهدای مفقود آنان را مشخص کند و این کار هم از طریق آزمایش‌های ژنتیک واقع در مرکز نور تهران انجام می‌شود.

مظلوم رضایی ادامه داد: یکسری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند تا سال ۸۴ در نقاط مختلف استان فارس به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شدند و در نهایت از طریق آزمایش‌های ژنتیک موفق به شناسایی هویت ۷ تن از این شهدا شدیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس اضافه کرد: از این ۷ شهید، دو شهید اهل استان تهران هستند که پیکر یکی از آنان در جهرم و دیگری در گلزار شهدای شیراز به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده است.

وی بیان کرد: دو شهید دیگر هم از استان کرمان هستند که یکی از آنان در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده‌اند. یک شهید هم اهل قم است که پیکر مطهرش در گلزار شهدای سپیدان دفن است. یک شهید متعلق به شهرستان گرگان استان گلستان است که در گلزار شهدای شیراز مدفون است و یک شهید هم مربوط به ابهر زنجان است که در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده است.

مظلوم رضایی یاداور شد: بناست که سپاه‌های استان‌ها درباره شناسایی هویت شهیدشان اطلاع دهند تا به زودی شاهد حضور خانواده‌های این شهدا در استان فارس باشیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه ۱۱۳ شهید گمنام در استان وجود دارند که به عنوان شهید گمنام قبل از سال ۸۴ به خاک سپرده شده‌اند، گفت: منتظر هستیم تا در آینده هم بتوانیم خبرهایی درباره شناسایی هویت شهدای گمنام اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید