Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با پایان نمایش ۱۲ روزه نقش‌برجسته سرباز هخامنشی در موزه ملی ایران در تهران، سفر‌های استانی این نقش برجسته به برخی موزه‌های مهم کشور آغاز می‌شود.

به‌گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که این نقش برجسته قرار است در برخی موزه‌های مهم کشور به‌نمایش درآید، گفت: در اولین سفر این اثر تاریخی و ارزشمند، قرار است سرباز هخامنشی در موزه بزرگ خراسان به نمایش درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس‌جمهوری تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، بعد از خراسان نیز قرار است این اثر تاریخی و ارزشمند به موزه بزرگ زاهدان منتقل شود.

وی با بیان این که سرباز هخامنشی حتما در شهر‌های بزرگی، چون تبریز و اصفهان نیز نمایش داده می‌شود، اما هنوز شهر‌های دیگر به صورت مشخص، تعیین نشده‌اند، اظهار کرد: مدت زمان نمایش این اثر در هر کدام از شهر‌ها نیز براساس زمانِ مشحص شده توسط موزه‌های شهر‌ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنایع دستی گردشگری مونسان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد/ سریلانکا، مقصد بعدی

وزیر نفت که به همراه با رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد شده است پس از پایان سفر به پاکستان راهی سریلانکا می‌شود.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، بامداد دوشنبه (سوم اردیبهشت‌) در رأس هیئتی عالی‌رتبه از مقام‌های اقتصادی و سیاسی که جواد اوجی، وزیر نفت نیز در این هیئت حضور دارد، عازم اسلام‌آباد شد.

رئیسی در سفر دوروزه خود، پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، با وی دیداری خصوصی خواهد داشت و نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین با آصف‌علی زرداری، همتای پاکستانی خود، ملاقات می‌کند و افزون بر آن با سفر به بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود؛ زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

در کنار مذاکرات درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی طی سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و سریلانکا، گفت‌وگو درباره صادرات گاز ایران به پاکستان است که در چند ماه گذشته بسیار جدی‌تر به بحث و بررسی گذاشته شده است و یکی از مهم‌ترین محورهای سفر به اسلام‌آباد است.

قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان خرداد ۱۳۸۸ به امضای رؤسای‌جمهوری دو کشور رسید.

روزی که این قرارداد امضا شد، بیش از دو دهه از آغاز مذاکرات ایران برای صادرات گاز به هند و پاکستان موسوم به خط لوله صلح(آی‌پی) می‌گذشت. سرانجام در ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ در چابهار و نقطه صفر مرزی کلنگ آغاز عملیات ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان در خاک این کشور بر زمین زده شد.

هرچند ایران طبق قرارداد بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر خط لوله ۵۶ اینچ را از عسلویه تا ایرانشهر احداث و عملیاتی کرد، اما این پروژه در خاک پاکستان نیمه‌کاره رها شد تا اینکه اسلام‌آباد امسال پس از ۱۰ سال وقفه، خبر آغاز عملیات را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس جمهور، اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • آیت الله رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد/ سریلانکا، مقصد بعدی
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • ادامه اجراهای «سه‌خواهر» در تالار مولوی/ رونمایی از اولین عکس‌های نمایش