Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- جزییات طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی روز یکشنبه در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کلیات این طرح در جلسه قبلی شورا به تصویب اعضا رسیده بود.
در ابتدای بررسی جزئیات این طرح پیشنهاد بازگشت آن به کمیسیون های تخصصی که از سوی محسن هاشمی رئیس شورای شهر مطرح شد، رای نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای شهر تهران در این زمینه گفت: 15 پیشنهاد در خصوص طرح انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی به هیات رئیسه رسید و بررسی آنها برای جایگاه شورا خوب نیست چراکه نشان می دهد در کمیسیون های تخصصی بر روی این مسائل به تفصیل بحث نشده است.
پس از اظهارات هاشمی، افشین حبیب زاده رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد اضافه شدن انتشار شناسنامه فنی- ملکی به ماده یک این طرح را مطرح کرد و گفت: شناسنامه فنی- ملکی حتما باید در اختیار افراد قرار گیرد تا آنها بدانند ساختمان از چه مشخصاتی برخوردار است.
وی با بیان اینکه شهرداری نباید بدون شناسنامه فنی- ملکی پایان کار صادر کند اظهارداشت: شورا قبلا صدور شناسنامه فنی - ملکی را مصوب کرده بود و صدور آن از ضروریات است، حتی چند نمونه آن نیز عملیاتی شد اما به دلیل توقف مجری ذی‌صلاح، صدور شناسنامه فنی نیز متوقف شده است.
همچنین محسن هاشمی در خصوص انتشار نقشه اطلاعات جامع مکانی شهر تهران در قالب این طرح پیشنهادی مطرح کرد.
احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورا نیز خواستار گنجاندن اطلاعات فضاهای تاریخی و فرهنگی در این طرح و انتشار آن شد و گفت: این موضوع باعث حفظ باغ ها و فضاهای تاریخی و فرهنگی می شود.
در ادامه چند پیشنهاد که بیشتر در خصوص تغییر واژه ها و کلمات بود از سوی علی اعطا سخنگوی شورا مطرح شد.
یکی از پیشنهادها در خصوص جایگزین کردن بحث پهنه و زیرپهنه به جای واژه کاربری بود.
اعطا در این خصوص گفت که باید مشخص شود در هر یک از ساختمان ها کاربری هر طبقه چیست.
بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورا نیز با حذف واژه کاربری مخالفت کرد و در نهایت مقرر شد هر سه واژه کاربری، پهنه و زیرپهنه در کنار هم در طرح گنجانده شود.
پیشنهادهای مذکور به تصویب اعضای شورا رسید.
به گزارش ا یرنا پس از اتمام بررسی طرح الزام شهرداری به انتشار اطلاعات عمومی شهرسازی، بررسی دو فوریت لایحه اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران نیز در دستور کار قرار گرفت که به دلیل خروج یکی از اعضا و رای نیاوردن تمدید وقت صحن شورا به جلسه بعد موکول شد.
تهرام/9343/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شورا تصويب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه‌های کشور، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه درباره کاهش سالیانه ۱۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و تحقق آن را به‌عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: این مهم با تأکید رییس‌جمهور به‌عنوان یک کار ویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

بذرپاش گفت: در نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد، اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

وی افزود: تحقق هدفگذاری کاهش ۱۰ درصدی برنامه هفتم توسعه به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در راس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی، رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محور‌های کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدفگذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات لازم است، به اقدامات هماهنگ دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه‌داد: از جمله این موارد، امدادرسانی‌های فوری به سانحه‌دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع‌تر آنها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، است.

بذرپاش اضافه‌کرد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتار‌های شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه «سپهتن» که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود.

ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه‌های کشور با دستور کار ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ و ارائه پیشنهاد و برنامه عملیاتی در راستای تحقق کاهش ۵۰ درصدی جان‌باختگان در طول برنامه هفتم توسعه (سالی ۱۰ درصد) توسط دستگاه‌های مسئول و عضو کمیسیون برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • رأی مثبت سنای آمریکا به برنامه نظارت خارجی
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • جزییات افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی