Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان، مسلم کاظمی افزود: ۶۲ نفر از این تعداد، دانش آموز هستند و در مدارس استان تحصیل می‌کنند.
کاظمی گفت: همچنین ۱۳۰ نفر از این افراد دانشجو مقاطع مختلف تحصیلی اند که در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های سنندج مشغول تحصیل هستند.
کاظمی تاکید کرد: به تمام دنش آموزان خارجی که به ما مراجعه کنند مجوز تحصیل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی گفت: تعدادی از این دانش آموزان تبعه خارجی فاقد مدارک هویتی و کارت اقامت بودند، اما از تحصیل در مدارس بازنماندند و از  مزایایی که یک دانش آموز ایرانی در مدارس برخوردار است بهره‌مند هستند.
وی با بیان اینکه بیشترین دانش آموزان با تبعه خارجی شاغل به تحصیل در استان مربوط به کشور عراق و حدود هشت نفری تبعه کشور افغانستان هستند، اضافه کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های استان نیز تبعه عراق هستند.
کاظمی با بیان اینکه بیشترین دانش آموزان تبعه خارجی به ترتیب در مدارس شهرستان‌های بانه، مریوان، سقز و سنندج تحصیل می‌کنند، گفت: تعداد دانشجویان و دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های استان در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
هم اکنون حدود ۲ هزار تبعه خارجی در استان کردستان زندگی می‌کنند که تعدادی از این افراد در داخل شهر‌ها و تعدادی نیز در اردوگاه‌های پناهندگی در شهر‌های مختلف ساکن هستند.
هزینه‌های اسکان و درمان این پناهندگان از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل و دولت تامین و پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اتباع خارجی دانش اموز کردستان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رویکرد پژوهشسرا، شناسایی استعداد‌ها و فراهم آوردن زمینه رشد توانمندی‌ها و پرورش خلاقیت دانش آموزان است، در انجمن رباتیکِ پژوهشسرای تویسرکان ۳۰ دانش آموز فعال هستند.

ابوالفضل و امیرعلی محمدصالحی دو سال و نیم است که در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی زیرنظر پژوهشسرای دانش آموزی و همچنین به صورت برخط با کارشناسان این رشته در تهران فعالیت می‌کنند.

تا اینکه با راهنمایی مربی و حمایت والدین در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در تهران در بخش طراحی و ساخت شرکت کردند و بین ۴۳ تیم ۵ تا ۸ نفره، تیم این دو، قهرمان شد.

دانش آموزان علاقمند به این رشته، از پایه تحصیلی اول تا دوازدهم می‌توانند در پژوشسرا ثبت نام کنند و آموزش ببینند.

دیگر خبرها

  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان