Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: روند رسیدگی به پرونده آتش سوزی مسجد ارگ ادامه دارد و ابلاغیه جدیدی برای خانواده قربانیان این حادثه ارسال شد.

ساعت 18:20 دقیقه دوشنبه 26 بهمن سال 83 )پنجمین روز محرم( در مسجد ارگ تهران یکی از تلخ ترین آتش سوزی ها در تهران رخ داد . از آنجا که این آتش‌سوزی هنگام برگزاری نماز جماعت و قبل از شروع مراسم ویژه عزاداری رخ داد، جمعیت زیادی در مسجد حضور داشتند وبه همین خاطر افراد زیادی درآتش سوختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با حضور آتش‌نشان‌ها و امدادگران درمحل حادثه، بلافاصله مصدومان به 3 بیمارستانی که در نزدیکی مسجد بود منتقل شدند اما باتوجه به شدت سوختگی و جراحت‌های وارده، تعدادی از نمازگزاران نیز در بیمارستان جان سپردند.

از سوی دیگر در جریان تحقیقات بازپرس جنایی و تیم تحقیق مشخص شد نمازگزاران در حال خواندن نماز مغرب و عشاء بودند که ناگهان کپسول گاز در طبقه دوم منفجر شد. سقف 800 متری برزنتی گسترده شده برفراز حیاط مسجد ناگهان طعمه حریق شد. در جریان تحقیقات مشخص شد سقف برزنتی توسط متولیان مربوطه به پارافین آغشته شده بود تا مانع بروز سرما و باران شود. اما همین سقف برزنتی زمانی که آتش گرفت، مثل بارانی از آتش بر سر نمازگزاران فرو آمد و مردم که خود را در خطر می‌دیدند تلاش داشتند تا از راهروی باریک مسجد خود را نجات دهند.

در جریان تلاش مردم برای فرار، تعدادی از آنها زیر دست و پا گرفتار شده و جان باختند. از سوی دیگر عابرانی که متوجه آتش‌سوزی شده بودند تلاش می‌کردند تا وارد مسجد شوند. به همین خاطر ازدحام جمعیت و پرشدن فضای مسجد از دود سبب شد عده‌ای از جمله کودکان دچار خفگی شده و جان ببازند. حال آنکه به گفته شاهدان؛ عده‌ای با شکستن شیشه‌های مسجد و فرار Escape از پنجره‌ها موفق به نجات خود شدند.تحقیقات در رابطه با شناسایی مقصران این حادثه Incident تلخ ادامه داشت تا اینکه کارشناسان اعلام کردند هیأت امنای مسجد ۴۰ درصد، هیأت امنای عزاداران 40 درصد و نهادهای بالا دستی و نظارت بر مساجد نیز 20 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده‌اند.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با قرار کیفرخواست به شعبه 1155مجتمع قضایی بعثت ارجاع شد. پس از تحقیق و صدور حکم شعبه 1155، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع شد اما دادگاه نقص‌هایی را در رابطه با تحقیق در دادسرا و دادگاه گرفت و درنتیجه پرونده برای رفع نقص به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

بدین ترتیب صبح امروز  بازپرس محسن مدیر روستا از شعبه 6 دادسرای امور جنایی تهران، رفع نقایص را در دستور کار قرار داد. یکی از نقص‌ها مربوط به تعداد قربانیان و مصدومان بود. تعداد قربانیان این حادثه 78 نفر و مجروحان 22 نفر اعلام شده بودند. از طرفی دادگاه عالی خواسته بود مشخص شود که چند نفر از مقصران حادثه در قید حیات هستند که تحقیقات نشان داد از 9 مقصر 3 نفرشان فوت کرده‌اند.

بازپرس محسن مدیر روستا در ادامه رسیدگی به این پرونده به خبرنگار رکنا گفت: پس از اینکه مقصران این حادثه به دادگاه معرفی شدند دادگاه حکم نهایی را صادر کرده اما دادگاه تجدیدنظر ایراداتی بر پرونده گرفته که به همین خاطر پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه و شعبه بازپرسی ارجاع شد.

وی افزود: بعد از حادثه تنها حدود 30 نفر خانواده قربانیان و مصدومان برای پیگیری پرونده اعلام شکایت کرده بودند اما با گذشت زمان تعداد بیشتری اعلام شکایت کرده اند که دادگاه تجدید نظر خواستار ابلاغ مجدد همه حادثه دیدگان شده است.

وی افزود: بدین ترتیب ابلاغیه های جدیدی برای خانواده ها ارسال شده تا برای رسیدگی و پیگیری به دادسرا احضار شوند و این پرونده در حال رسیدگی و رفع ایرادات وارد شده از سوی دادگاه تجدید نظر است. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عصبانیت ترامپ از دامادش در ماجرای جمال خاشقجی پسرتهرانی با دیدن فیلم خشن در سینما مردی را به سبک آن سلاخی کرد! + عکس این دختر یک شبه دید بی آبرو شده است! / دست پنهان کیست؟! دختر 14 ساله آبادانی در راه پله خانه شان با روسری خود را دار زد شاهپری زنگنه خواننده ایرانی با خاشقجی چه اتباطی دارد؟ + عکس نصب ۴ موشک روی «پیکان» ایرانی + عکس تجاوز به دختر 12 ساله داخل یک خودرو در کوچه خلوت +عکس ثبت رکورد گران ترین فوتبالی توسط یک ایرانی مرد تهرانی در پرشیای آتشین زنده زنده سوخت! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دامادم در دوران عقد زیاد خانه ما می آمد و همین باعث شد که شوهرم به همه چیز شک کند! خارج کردن 120 کرم 25 سانتی از معده یک زن + عکس های باورنکردنی جزئیات دستگیر 6 مرد زن نما در مسیر اربعین / یک دوجنسه همراه آنان بود! + فیلم گرفتن اثر انگشت از جسد مرد مرده

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه جنایی فرار Escape حادثه Incident اخبار حوادث آتش سوزی ایران مسجد حکم رسیدگی عکس ایران فیلم دختر قتل ایرانی جوان مرد قاتل زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شفافیت عملکرد قضات

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

 عباس پوریانی افزود: دادگاه های تجدید نظر عالیترین مرجع تصمیم گیری در هر استان است که می تواند در ماهیت پرونده ها وارد شده و رای دادگاه بدوی را نقض نماید و از آنجایی که ختم رسیدگی در این مرحله صورت می‌گیرد از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ورودی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان بسیار زیاد و رسیدگی طاقت فرسا و دشوار است به قضات دادگاه های تجدید استان توصیه کرد: در خط مقدم پرونده های سنگین و خاص استان، مجری عدالت باشند.

رئیس شورای قضایی دادگستری مازندران با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده ها در استان مباحث مالی یا مربوط به اثبات مالکیت است،خصوصا زمین های کشاورزی بدون سند که بر اساس آمار اداره ثبت اسناد حدود ۲۰ درصد از مجموع زمینهای استان را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: صدور سند مالکیت و اجرای حد نگاری  موجب چندین برابر شدن اعتبار این زمین ها و کاهش ورودی پرونده های تصرف غیر قانونی به دادگستری خواهد شد.

پوریانی افزود: در مازندران ۱۲۰ هزار واحد مسکونی غیر مجاز و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی خالی داریم که این موارد باید با همت قضات تجدید نظر تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه  قضات تجدید نظر در مسند مدیریت هستند ادامه داد: مدیریت در این مجموعه امری بسیار دشوار و با دستگاه های دیگر اجرایی متفاوت است زیرا مدیریت قضات باید بگونه ای باشد که قدمهایشان عدالت را در جامعه جاری و مانعی برای بی عدالتی ها شود و با نهادینه شدن اخلاقیات در جامعه جرائم کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برنامه هایی که در سند تحول قضایی به استان ابلاغ شده باید به صورت میدانی جدای از سختی کار به بهترین شکل انجام شود گفت: یکسال است که مازندران استان پایلوت و آزمایشی برای رسیدگی به پرونده های الکترونیک قضایی در نظر گرفته شده که یکی از دلایل آن تیز بینی مسئولان ارشد قضایی استان است و همچنین وجه تمایز مازندران بعنوان استانی که بیشترین دانش آموخته در رشته حقوق را دارد ،مسئولیت اجرایی کردن دستورات جدید قوه بر عهده این استان است تا محاسن طرح را یافته و معایب برای اصلاح به مقامات قضایی کشور اعلام شود.

دیگر خبرها

  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر