Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، دبیرستان فرهنگ به مناسبت ایام اربعین سید و سالار شهیدان (ع) و سومین سفر پیاده‌روی دانش‌آموزان به کربلای معلی، اقدام به اجرای تئاتر دانش‌آموزی «معمای مطربان پریشان» کرده است. این نمایش به نویسندگی یاسین حجازی به کارگردانی محمدرضا ارکان و بازی جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان فرهنگ در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر و ۱ آبان ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی امانلو، سیدعلی انوار، علیرضا پاکباز، محمدرضا جوراستی فر، علیرضا ضیایی، سید روح‌الله طباطبایی، محمدجواد طاهری، محسن موسی فراش و محمدحسین همدانی در این نمایش به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سه مطرب که در روستایی اطراف شهر دمشق زندگی می‌کردند از طریق فرستاده‌های یزید مامور می‌شوند تا در جشن بزرگ دمشق (ورود کاروان اسرا به شام) مطربی کنند اما...»

* بازیگران نمایش بزرگ «رسول» مشخص شدند

حمیدرضا نعیمی، کاظم هژیرآزاد و حبیب دهقان‌نسب بازیگران اصلی نمایش «رسول» هستند که قرار است همزمان با اربعین حسینی و ماه صفر در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرا شود.

حمیدرضا نعیمی که به عنوان بازیگر نقش اصلی به روی صحنه می‌رود، نمایش‌نامه این کار را بر اساس داستان «باران فصل پنجم» محمد سادات‌اخوی نوشته است و به عنوان مشاور کارگردان (سعید اسماعیلی) در این نمایش میدانی حضور دارد.

نمایش «رسول» یک درام اجتماعی است در فضای تاریخی -دوران پهلوی اول- روی صحنه می‌رود. از دیگر بازیگران می‌توان به مسعود رحیم‌پور، پژمان کاشفی، علی پاکزاد، رضا جهانی، سعید مردی، هاشم آذرهوا، بهزاد ابراهیمی و بهار کریم‌زاده اشاره کرد.

این نمایش را گروه نمایشی فصل شیدایی که پیش از این در تهران و ۱۲ استان دیگر به روی صحنه رفت، اجرا خواهند کرد و از نظر تعداد بازیگر یکی از پرتعدادترین نمایش‌ها در زمینه حضور بازیگران است.

*مجمع عمومی و انتخابات انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر برگزار شد

مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر عصر روز شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ در خانه تئاتر، برگزار شد. در این مجمع که با حضور اعضاء انجمن پوستر برگزار شد، شهرام گیل آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر و مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر هم حضور داشتند. شهرام گیل آبادی و ابراهیم حقیقی سخنان کوتاهی درباره لزوم فعالیت انجمن پوستر و برنامه‌های آتی آن در جهت بهبود شرایط طراحی پوستر ایراد کردند.

سپس انتخابات هیات مدیره و بازرس انجمن برگزار شد که در نتیجه آن، آرش تنهایی، ابراهیم حقیقی، و یحیی پاکدل به عنوان اعضاء اصلی هیات مدیره و مهدی فاتحی و پریسا فلاح زاده، به عنوان دو عضو علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند. همچنین کارنگ طیاری به عنوان بازرس اصلی و محمد صادق زرجویان به عنوان بازرس علی البدل این انجمن برگزیده شدند.

*بلیت فروشی نمایش حریق آغاز شد

همزمان با رونمایی از پوستر نمایش حریق، بلیت فروشی اینترنتی این نمایش آغاز شد. بلیت‌های سه روز ابتدایی این نمایش با تخفیف ۲۰ درصدی عرضه می‌شود و دانشجویان می‌توانند روزهای یکشنبه و دوشنبه هر هفته با تخفیف دانشجویی از این کار دیدن کنند.

نمایش «حریق» از تاریخ ۴ آبان ماه و ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. بازیگران: حمیدرضا فلاحی، محمدعلی حسینعلی پور، مریم باقری، پژمان عبدی، میثاق زارع، تایماز رضوانی، پژند سلیمانی، بهادر باستان حق، فاطیما بهارمست، علیرضا زارع پرست، فرهاد رشیدی، حامد فعال، الهه فرازمند، اروین گالستیان، تنی آواکیان، زهرا آقاپور، مهتاب شیروانی، حمیدرضا جدیدی هستند.

*توضیحات تکمیلی روابط عمومی خانه تئاتر در خصوص اینفوگرافی‌های آمار تئاتر 

با توجه به اظهار نظرها و بازخوردهای پس از انتشار اینفوگرافی‌های آمار تئاتر کشور که با همکاری خانه تئاتر و واحد روابط عمومی اداره کل مرکز هنرهای نمایشی تهیه شده بود، توضیحاتی از سوی خانه تئاتر مطرح شد:

خانه تئاتر بعد از استقرار شهرام گیل آبادی و آغاز برنامه‌ریزی برای تنظیم چشم انداز، اهداف و سیاست‌ها فقدان آمار در این عرصه را دریافت و عزم خود را برای تهیه آمار جزم کرد. بنابراین تصمیم بر این شد تا ابتدا از سازمان‌های ذی ربط استعلام شده و الباقی آمار از طریق محاسبه و استنتاج به دست بیاید.

از این رو با واحد روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رایزنی شد تا اطلاعات موجود دریافت شود. سپس با همکاری این واحد آمار تکمیلی که از واحدهای ذی‌صلاح آن اداره کل استخراج شده بود، دریافت و با بهره گیری از عقل جمعی و استنتاج، بسته‌های آماری مختلفی به وجود آمد و باعث شکل گیری اینفوگرافی‌های متعددی شد.

به عنوان مثال برای میانگین اجراها دو عدد ۳۲.۵ و ۱۴.۷ لحاظ شد تا دو اینفوگرافی متفاوت به دست بیاید چون روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی معتقد به میانگین ۱۴.۷ بود و کارشناسان به میانگین ۳۲.۵ باور داشتند. در خصوص درآمد حاصل از نمایش‌ها هم میانگین ۱۵۰۰۰ تومان برای هر بلیط لحاظ شد تا نتیجه‌های بعدی به صورت استنتاجی مشخص شود.

بدیهی است که وجود خطا در این آمار و آمارهایی از این دست وجود دارد، اما ما معتقد بوده و هستیم که بودن آمار با درصدی خطا بهتر از نبودن آمار است. همین که این همکاری بین خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی توجهات را به سمت آمار و نتایج مهمی که از پس آن به دست می‌آید، جلب کرد و باعث شد برخی از واحدهای دیگر اقدام به به روز رسانی اطلاعات و ویرایش های جدید اینفوگرافی ها شدند، نشان می‌دهد حرکت درستی شکل گرفته است. خانه تئاتر هم اکنون نیز برای دست یابی به اطلاعات و آمار دقیق ۱۹ ساله خود پروژه های متعددی را تعریف کرده تا نسبت به انتشار آن به صورت اینفوگرافیک اقدام کند.

* فراخوان تولید نمایش عروسکی و کودک در منطقه ۱۶
دومین فرخوان مرکز هنرهای نمایشی فرهنگسرای بهمن در سال ۹۷ با موضوع تولید نمایش عروسکی و نمایش کودک منتشر شد.
تولید آثار در گونه های مختلف نمایش عروسکی (دستکشی، نخی، تاپ تِیبِل، بونراکو و ...) و نمایش کودک، آموزش صحیح و اصولی، تمرین مداوم و اجرای باکیفیت موقعیت تولیدات در سالن مبارک فرهنگسرای بهمن و زیرنظر اساتید مجرب در دستور کار این مرکز قرار دارد.
علاقمندان در تمامی رده های سنی تا سوم آبان ماه می توانند مشخصات خود را شامل، (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد) به همراه عبارت «۱۶a» به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۸۳۷۱۶ ارسال کرده تا برای آزمون و تست اولیه فراخوانده شوند.
دبیرخانه تولید نمایش عروسکی و کودک با دعوت از هنرجویانی که در این فراخوان ثبت نام کردند، آزمون اولیه را برگزار کرده و افراد واجد شرایط را برای تولید نمایش عروسکی و کودک انتخاب می کند.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در ساعات اداری با شماره تفلن ۵۵۰۵۱۳۸۶ تماس بگیرند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب با شماست؛ می‌خواهید هیتلر باشید یا ماندلا

حمید ملاحسینی که این روزها با بازی در سرود نمایش «عطر آدم» روی صحنه است، با ابراز خرسندی از بازخورد این اثر میان تماشاگران گفت: این نمایش می‌تواند سبب شود که مخاطب به هیتلر یا ماندلای زمانه خود تبدیل شود و این انتخاب، به تماشاگر، بستگی دارد.

سرود نمایش «عطر آدم» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر، از جمله آثاری است که این روزها سومین دور اجرای خود را سپری می‌کند.

در این اثر هنری که به عنوان تئاتر تعاملی روی صحنه است، جمع بزرگی از افراد با حرفه‌های گوناگون به عنوان بازیگر حضور دارند و روی صحنه، چندین سرود را که برای این کار سروده شده، اجرا می‌کنند. در این بین تنها چند بازیگر حرفه‌ای هم روی صحنه می‌روند که حمید ملاحسینی، یکی از آنان است.

این بازیگر در گفتگو با ایسنا از تجربه حضور خود در چنین نمایشی سخن گفت و توضیح داد: من بعد از مرحله بازبینی به گروه اجرایی این نمایش پیوستم. وقتی در بازبینی نمایش را دیدم، متوجه شدم که اجرایی متفکرانه به سبک و سیاق کارهای مهدی فرشیدی سپهر است. پیش از این هم این سبک مشارکتی تئاتر را در ارتباط با تماشاگر داشته‌ایم ولی شیوه اجرای «عطر آدم» مختص سپهر است و می‌دانستم از سال‌ها قبل در پی اجرای چنین نمایشی بود.

او اضافه کرد: بعد از دیدن بازبینی، خود را در دل این اجرا دیدم و بعد از دور اول اجراها که مرا به بازی در اجرای این اثر دعوت کردند، به گروه پیوستم.

ملاحسینی، یکی از ویژگی‌های این سرود تئاتر را توجه به موضوع روانشناسی دانست و افزود: تاثیر این روانکاوی هم بر اعضای گروه است و هم تماشاگران. در طول اجرا بارها دیده‌ایم که تماشاگری گفته این کار برای من جنبه تراپی داشته است. البته من نمی‌گویم که «عطر آدم»، تراپی است ولی معتقدم این کار می‌تواند یک تماشاگر را به هیتلر یا نلسون ماندلای زمانه خود تبدیل کند و این وابسته به انتخاب آن تماشاگر است.

او که در کنار تئاتر بزرگسال در زمینه تئاتر کودک و نوجوان هم صاحب تجربه است، درباره حضور افراد غیر بازیگر از مشاغل گوناگون در اجرای این اثر نمایشی توضیح داد: نمایش از ساده‌زیستی می‌گوید و سپهر به درستی افراد را بابت نگاه‌شان به زندگی انتخاب کرده است. در این نمایش افرادی از حرفه‌های گوناگون حضور دارند؛ از صافکار، جوشکار، خانه‌دار و ... که ویژگی همه آنها، نگاه ساده آنان به امر زیستن است و همین نگاه، به تماشاگر هم منتقل می‌شود. اگر همه افراد حاضر در این اثر، بازیگر بودند، برقراری ارتباط‌ با تماشاگر به سادگی انجام نمی‌شد. بنابراین انتخاب افراد، بر این اساس بوده است.

او در پاسخ به اینکه بازی در این سرود نمایش برای خود او چگونه تجربه‌ای بوده، گفت: خیلی سال بود که خود من نتوانسته بودم گریه کنم و روز بازبینی نمایش، ناخودآگاه بغض کردم و اشک ریختم. همین حال را در اجرای کار هم گرفتم. به دلیل ارتباطی که میان حاضران، برقرار می‌شود، هر لحظه، تاثیر این آرامش را در خودم و دیگران می‌بینم. بنابراین با جان و دل پذیرفتم که در این کار حضور داشته باشم. همه ما درگیر مشغله‌های گوناگون هستیم ولی حالا می‌بینم با حضور در این کار، هر روز حالم بهتر می‌شود.

ملاحسینی اضافه کرد: هر شب احساس می‌کنم زندگی و نگاه‌مان به دنیا عوض شده و این تغییر و حال خوب در همه بازیگران کار، قابل مشاهده است. به همین دلیل هر شب که به پایان اجرا نزدیک می‌شویم، حالم دگرگون می‌شود و از فکر اینکه اجرای نمایش به بالاخره پایان می‌رسد، غمگین می‌شوم.

او با اشاره به تغییر اعضای این گروه ادامه داد: بعضی از بازیگران به دلیل مشغولیت‌های دیگری که داشتند، در میانه کار از گروه جدا شدند ولی دوباره به کار برمی‌گردند. یعنی این رفت و آمد میان اعضای گروه وجود دارد. ما یک گروه ۳۰ نفره‌ایم و بزرگترین حُسن این کار برای ما، انتقال احساسات و عواطفی است که از تماشاگر دریافت می‌کنیم.

ملاحسینی با ابراز تاسف از رواج برخی از آثار نمایشی کم تفکر در تئاتر کشورمان افزود: در این وانفسای تئاتر هجو، اجرای این چنین کارهایی که پشت‌شان اندیشه و تفکر وجود دارد، مایه خوشحالی است. حال آدمی بد می‌شود وقتی که می‌بیند ۹۰ درصد کارهای نمایشی به سمت هجو رفته‌اند و بخش دانایی و اندیشه‌ورز تئاتر در حال نابودی است. امیدوارم از نظر تبلیغاتی بتوانیم تمهیداتی بیندیشیم تا تماشاگران بیشتری به تماشای کارهایی مانند «عطر آدم» بیایند.

سرود نمایش «عطر آدم» هر شب ساعت ۱۹ و پانزده دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

انتهای پیام

   

دیگر خبرها

  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴
  • آهنگساز حریق خزان چطور کارگردان تئاتر شد؟/ روایت غافلگیرکننده از عشق و جنون شمس لنگروی روی صحنه تئاتر
  • قطب‌الدین صادقی و ۴ پروژه تئاتری
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • اجرای ۳ اثر از مریم کاظمی در پردیس تئاتر تهران
  • اجرای سه نمایش کودک در پردیس تئاتر تهران
  • آغاز اجرای نمایش «آن بُرد» در تئاتر شهر
  • توجه به تئاتر کودک و نوجوان در پردیس تئاتر تهران
  • انتخاب با شماست؛ می‌خواهید هیتلر باشید یا ماندلا