Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، نتایج بررسی که در دانشگاه کارولینای شمالی صورت گرفته، نشان می دهد وضع قوانین سخت گیرانه در مورد تصاعد گازهای گلخانه ای و تلاش برای حفاظت از محیط زیست در ایالات متحده در سال های اخیر نتایج محسوسی داشته و باعث شده آمار مرگ و میر در این کشور به علت ابتلا به بیماری های مرتبط با آلودگی هوا کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس آمار مرگ و میر به این علت طی سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ سالانه ۴۷ درصد کاهش یافته و در سال ۲۰۱۰ به ۷۱ هزار نفر کاهش یافته است.

دستیابی به این آمار از طریق اندازه گیری سطح دو ماده مهم آلاینده یعنی اوزون و PM۲.۵ از طریق یک شبیه سازی رایانه ای صورت گرفته و این داده با آمار مرگ و میر به علت ابتلا به بیماری هایی مانندسکته قلبی و غیره مطابقت داده شده است.

از جمله قوانین سخت گیرانه برای ارتقای کیفیت آب و هوا در آمریکا در ابتدای قرن ۲۱ می توان به قانون Clean Air و NOx State Implementations Call اشاره کرد. پیش بینی می شود وضع قانون Cross-State Air Pollution در سال ۲۰۱۱ موجب تداوم این روند مثبت در سال های آتی شود. هر چند نگرانی هایی در مورد کند شدن این روند مثبت به علت سیاست های ضدعلمی دولت جدید امریکا که تغییرات ناشی از گرمایش کره زمین را چندان جدی نمی گیرد، وجود دارد.

کد خبر 4436438

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا ایالات متحده آمریکا حفاظت از محیط زیست گرمایش زمین اربعین ۹۷ نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات اربعین 97 فناوری نانو فناوری فضایی گوگل دانشگاه امیرکبیر هوشمندسازی محمد جواد آذری جهرمی جیتکس هوش مصنوعی تحقیقات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • قانون نانوشته!
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳