Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@04:26:52 GMT

گشتی در همسایگی آسمان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۷۳۲۷

رکنا: در سرزمین چهار فصل مان هر فصل زیبایی ‌های خاص خودش را دارد. در این میان تابستان یکی از فصل هایی است که به دلیل تعطیلی مدارس از نظر برنامه ریزی برای مسافرت بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و هر کس راهی گوشه ای از ایران می شود.

تابستان در خوزستان جریان دیگری دارد به خصوص در مرداد ماه! همه به خاطر گرمای سوزان این آفتاب هستی بخش در پی راه فرار Escape و گریزی اند تا شاید در خنکای شهری زیبا پناه بگیرند و نفسی تازه کنند تا تجدید قوایی شود برای گذران ادامه تابستان! ما هم به همین دلیل در طی چند روز تعطیلی اواخر مرداد ماه به همراه چند نفر از دوستان از اهواز راهی شهرکرد زیبا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفرنامه با من همراه باشید.

شهرکرد

شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری است که به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا (2066 متر) یکی از مرتفع ترین نقاط ایران محسوب می‌شود و به این دلیل به بام ایران شهرت دارد (ناگفته نماند که فریدون شهر با ارتفاع 2530 متر از سطح دریا نیز یکی از مرتفع ترین شهرهای ایران است اما با این حال نمی دانم چرا شهرکرد به بام ایران معروف شده است!). به دلیل این موقعیت، شهرکرد از میزان بارشی خوبی برخوردار است و یکی از خنک ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود.

وجه تسمیه

شهرکرد سابقه تاریخی ارزشمندی مربوط به هزاره های پیش از میلاد دارد و گوشه و کنارش پر از قلعه های تاریخی است. اما اعتراف می کنم تا به حال فکر می کردم در شهرکرد همه کردی صحبت می کنند و توقع دیدن شلوار کردی را در بین مردم داشتم! اما خبری از این مسایل نبود. اسم قدیم این شهر دهکرد بوده است و در اصل واژه "کرد" اینجا به معنی چوپان و گله دار است. یعنی همان چادرنشینان ایرانی. پس کسی کردی صحبت نمی کند و از لباس کردی هم خبری نیست! لهجه آنها در اصل "دهکردی" است که تقریباً مشابه همان لهجه لری و بختیاری است.

حمل و نقل

به جز پایانه های مسافربری، شهرکرد یک فرودگاه دارد که تنها پروازهای آن به تهران و مشهد برقرار است و همچنین فاقد ایستگاه راه آهن می باشد. خب پس هر زمان قصد سفر به شهرکرد را داشتید به نظرم ماشین شخصی گزینه مناسبی است. برنامه پرواز فرودگاه شهرکرد به صورت زیر است:

مسیر تهران- شهرکرد

شنبه و سه شنبه، ساعت ورود به شهرکرد 8:45، ساعت خروج از شهرکرد 9:30

شنبه و چهارشنبه، ساعت ورود به شهرکرد 19:10، ساعت خروج از شهرکرد 19:50

مسیر مشهد- شهرکرد

سه شنبه و جمعه، ساعت ورود به شهرکرد 12، ساعت خروج از شهرکرد 13

عزم سفر

از اول ماه مدام چشم انتظار تعطیلی سه روز آخر مرداد ماه به مناسبت عید قربان بودیم تا بدون گرفتن مرخصی عازم سفر شویم. طی این مدت شروع کردم به جستجو در مورد استان چهار محال و بختیاری. استانی که تا به حال سفری به آنجا نداشتم. کم کم متوجه شدم سه روز فرصت کمی برای دیدن این دیار بهشتی است. اما با این حال می توانستم از اطلاعات به دست آمده برای سفرهای بعدی استفاده کنم. طی این جستجو به چند نکته خوب برخوردم که بد نیست بدانید:

1- اگر به دنبال مکان اقامت ارزان و یا ویلا (به خصوص در شهر سامان) هستید سایت vadiro.com را پیشنهاد می کنم (نرم افزار آن نیز از سایت بازار Store قابل دانلود است). این سایت بیش از 10000 واحد اقامتی را در 95 شهر کشور ثبت کرده که بیشتر شامل خانه مسافر، ویلا و خانه های شخصی اجاره ای است. با ارایه مشخصات و تصاویر اقامتگاه و امکانات ذکر شده انتخاب های خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای مثال من برای شهرکرد جستجو کردم و با لیست طولانی از خانه های اجاره ای، ویلاها و خانه مسافرها مواجه شدم که می توانید در سایت مشاهده کنید. اجاره خانه های شخصی نیز از 120000 تا 170000 تومان بود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحشت دختران دانش آموز از 5 مرد شوم / در سمیرم رخ داد اعتراف جدید عربستان درباره چگونگی قتل خاشقجی ! روند 14 ساله آتش سوزی مرگبار مسجد ارگ / هنوز نتیجه مشخص نیست! عصبانیت ترامپ از دامادش در ماجرای جمال خاشقجی پسرتهرانی با دیدن فیلم خشن در سینما مردی را به سبک آن سلاخی کرد! + عکس این دختر یک شبه دید بی آبرو شده است! / دست پنهان کیست؟! شاهپری زنگنه خواننده ایرانی با خاشقجی چه اتباطی دارد؟ + عکس نصب ۴ موشک روی «پیکان» ایرانی + عکس تجاوز به دختر 12 ساله داخل یک خودرو در کوچه خلوت +عکس ثبت رکورد گران ترین فوتبالی توسط یک ایرانی مرد تهرانی در پرشیای آتشین زنده زنده سوخت! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دامادم در دوران عقد زیاد خانه ما می آمد و همین باعث شد که شوهرم به همه چیز شک کند! خارج کردن 120 کرم 25 سانتی از معده یک زن + عکس های باورنکردنی جزئیات دستگیر 6 مرد زن نما در مسیر اربعین / یک دوجنسه همراه آنان بود! + فیلم گرفتن اثر انگشت از جسد مرد مرده

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه فرار Escape سفرنامه سفر سفر بازار Store ایران تعطیلی مدارس زیبایی آسمان مسافرت عکس ایران فیلم دختر قتل ایرانی جوان مرد قاتل زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی چلسی و وستهام + پخش آنلاین

پخش زنده بازی چلسی و وستهام در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۶:۳۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های چلسی و وستهام امروز _یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز چلسی و وستهام

لیگ برتر انگلیس (چلسی - وستهام) ساعت ۱۶:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750665

دیگر خبرها

  • بارش شهابی ղ-Lyrid 2024 را از دست ندهید
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۷‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و وستهام + پخش آنلاین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟