Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:28:54 GMT

تحقق ۱۰۰ درصدی تولید کاتد در مجتمع مس سرچشمه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۷۴۸۲

تحقق ۱۰۰ درصدی تولید کاتد در مجتمع مس سرچشمه

امین اسماعیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با مقایسه عملکرد شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: این مقایسه می تواند از چند منظر انجام شود که یکی از آنها بخش تولید است، بخش تولید با توجه به اینکه مشکل ذوب حل شد و آند افزایش تولید داشته، تولید کاتد نیز به تبع آن افزایش پیدا کرده است که خبر خوشی برای مجموعه صنعت مس است که بتوانیم تولید کاتد را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همزمان با اورهال پالایشگاه، تغییر تکنولوژی نیز صورت می گرفت و دستگاه CSM را نصب می کردیم که نصب آن مشکلات خاص خود را داشت و حضور کارشناسان خارجی که هر از گاهی برای نصب آن می آمدند ما را دچار برخی محدودیت ها کرده بود.

مدیر پالایشگاه و ریخته گری مجتمع مس سرچشمه گفت: در اسفند ماه سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که ماشین CSM باید توسط پرسنل پالایشگاه راه اندازی شود به همین دلیل اعلام کردیم نیازی به حضور کارشناسان خارجی نیست.

وی گفت: هنگامی که دستگاه CSM را در اسفند ماه تحویل گرفتیم، دستگاهی با ایرادات بسیار، چه در بخش نرم افزار و سخت افزار و مکانیک بود اما خوشبختانه با همکاری، هماهنگی و پشتکار پرسنل پالایشگاه، ماشین در حال حاضر به ظرفیتی رسیده است که تقریباً ۵۰ درصد تولید مجتمع مس سرچشمه را دستگاه CSM انجام می دهد و به نقطه ای رسیده که شاید خود ما نیز به این قضیه باور نداشتیم.

مدیر پالایشگاه و ریخته گری مجتمع مس سرچشمه تأکید کرد: با اصلاحات بخش مکانیک این دستگاه، مطمئن هستم تا پایان سال نقاط بسیار روشن تری در این زمینه خواهیم داشت به نحوی که از مجموع ۲۱ سکشن که برای تولید کاتد در مجتمع مس سرچشمه زیر بار قرار دارد، حداقل ۷۰ درصد آن با دستگاه CSM و تکنولوژی جدید تولید شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته و علیرغم حضور کارشناسان خارجی حتی یک سکشن هم با زحمت زیاد به این ماشین می شد اختصاص داد.

مدیر پالایشگاه و ریخته گری مجتمع مس سرچشمه به موضوع فیلتراسیون الکترولیت در این بخش اشاره و اظهار داشت: سیستم پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه حدود ۳۵ سال قدمت دارد و فیلتراسیون الکترولیت در آن مشکل داشت که با بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم پالایشگاههای دنیا از تجهیزی به نام «پولیشینگ فیلتر» استفاده می کنند که ذرات جامد معلق در الکترولیت را حذف کرده و هم راندمان و هم کیفیت تولید را بالا می برد.

وی ادامه داد: با تکیه و اعتماد به توان داخلی همکاران بخش پالایشگاه موفق شدند بخشی از این کار را انجام دهند و ذرات معلق جامد در الکترولیت را کنترل کرده و پایین بیاوریم و تا پایان امسال علاوه بر جلوگیری از خروج ۶۰۰ هزار یورو ارز که هزینه هنگفتی به شمار می رود با هزینه بسیار پایین و ناچیز این کار در داخل کشور انجام می شود و پایان سال دستاورد بزرگ در این زمینه خواهیم داشت که در این زمینه نیز از همکاران تشکر می کنم.

مدیر پالایشگاه و ریخته گری مجتمع مس سرچشمه همچنین به بخش ریخته گری مجتمع اشاره کرد و گفت: با حمایتی که انجام گرفت و با تأمین بخشی از نیروی انسانی این مجموعه، در حال حاضر معادل دو برابر سال گذشته در ریخته گری مفتول تولید کردیم و بخش قابل توجهی از نیاز بازار را تأمین کردیم.

به گفته اسماعیل زاده اصلاحات در بخش ریخته گری نیز در حال انجام است و معتقدم این واحد نیز با توان داخلی اصلاح خواهد شد.

کد خبر 4436713

منبع: مهر

کلیدواژه: رفسنجان صنعت و معدن مس سرچشمه کرمان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر کرمانشاه مشهد مرز مهران یاسوج شهرکرد خبرگزاری مهر شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان در خصوص کشف جسد یک دانشجوی رشته دندانپزشکی گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد.

علیرضا محمدی اظهار داشت:در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی جهت پیدا شدن این فرد صادر گردید.

وی ادامه داد: صبح امروز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع می‌دهند.

دادستان رفسنجان ادامه داد:به محض پیدا شدن خودروی فرد بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر واکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام وتحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز می‌گردد که نهایتا با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا می‌گردد.

وی خاطرنشان ساخت: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می‌شوند و تحقیقات اولیه آغاز می‌گردد

دادستان رفسنجان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر دو مضنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد
  • واکنش دادستان رفسنجان در مورد فوت یک دانشجو
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۸۲ درصدی خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان