Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،  سید محمد بطحایی در آئین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه دکتر ایوب آزاد حسینی منطقه پنج تهران با گرامیداشت هفته پیوند اظهار کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان  فرصت بسیار خوبی برای ارتباط و گفتگو بین خانواده‌ها و مدارس است

وی افزود: اگر خانه و مدرسه همسو و همگرا باشند تربیت بسیار بهتر محقق می‌شود، اگر ارزش‌هایی که در خانواده  ارزش تلقی می‌شود در مدرسه هم به‌عنوانارزش تلقی شود و برعکس ارزش‌هایی که در مدرسه به آن پرداخته می‌شود خانواده‌ها هم  آن‌ها را ارزش تلقی کنند قطعاً تربیت دانش آموزان به شکل خوب و مطلوبی محقق می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: رفتارهایی که در مدرسه مورد تشویق قرار می‌گیرد، در خانه باید مورد تشویق قرار گیرد اما اگر آنچه در مدرسه است در خانه چیز دیگری باشد قطعاً اصطکاکی در بچه‌ها ایجاد می‌شود و دانش آموزان به سراغ محیط سومی که نامش محیط همسالان است می‌روند، لذا اگر همسویی و  همگرایی اتفاق نیفتد به نفع هیچ‌یک از دو نهاد مدرسه و خانواده  نخواهد بود .

عدم همسویی ارزش‌ها در محیط خانه و مدرسه فرزندانمان را به محیط همسالان سوق می‌دهد

وی ادامه داد: آنچه امروز یک چالش است، بی‌توجهی به محیط سومی است که دانش آموزان  در صورت ناهماهنگی خانواده و مدرسه  به سمت آن می‌رود.

عضو کابینه تدبیر وامید خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله انجمن اولیا در شرایط فعلی اصطکاکی است که بین خانواده و مدارس وجود دارد و همگرایی و همسویی بین این دو نهاد باید به‌سرعت انجام شود.

 وی ادامه داد : هرچند محیط سوم که همان جمع همسالان است را نفی نمی‌کنم زیرا بچه‌ها خیلی چیزها را آنجا می‌آموزند اما چون بچه‌ها از خانواده و مدرسه فاصله گرفتند  حضورشان در محیط سوم به‌واسطه عدم کنترل و مدیریت توسط اولیا خطرناک است.

بطحایی اظهار کرد: مدرسه و خانواده دو شریک ارزشمند هستند که موضوع شراکتشان بچه‌ها و تربیت آن‌ها است  و تعامل خوب این دو نهاد خطرات محیط سوم را خنثی می‌کند، بنابراین اگر همسویی  وجود نداشته باشد هریک از آن‌ها دانش آموزان را به سمت خودش می‌کشد.

 وی اضافه کرد: در مسیر تربیت هر دو نهاد خانواده و مدرسه  با موانعی مواجه هستند لذا انجمن اولیا باید برای رفع این موانع تلاش کند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: امروزه شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که اولیا گرفتار مشکلات امرارمعاش هستند و مدرسه نیز آن‌قدر گرفتار است که ممکن است تمایلی به وجود اولیا در مدرسه نداشته باشد لذا یکی از وظایف مهم انجمن‌ها کاهش موانع پیوند اولیا با مدرسه  است  و انجمن اولیای مدارس باید محور اصلی تعامل خانواده  و مدرسه باشد.

 وی به فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص تمرکززدایی اشاره و اذعان کرد: برنامه‌ها باید از سطح مدرسه طراحی و به بالا بیاید نه مانند شرایط فعلی که تمرکزگرایی حاکم است.

بطحایی درک متقابل خانواده و مدرسه  را مهم‌ترین و مؤثرترین عامل تعامل بین خانواده و مدرسه به‌عنوان دو شریک تربیتی برشمرد و افزود: خانواده‌ها نباید پایگاه مدرسه یعنی شریک تربیتی خود را  زیر سؤال ببرد زیرا جایگاه مدرسه در ذهن دانش آموزان  از بین می‌رود و از طرفی معلم نیز حق ندارد در برخورد بادانش آموز ایمان دانش‌آموز نسبت به خانواده‌اش را خدشه‌دار کند، لذا خانواده‌ها باید مدرسه را از خودشان بدانند و ما شاهدیم که بسیاری از مدیران مدارس این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: مدرسه و خانواده  متقابلاً باید مشکلات دیگری را مشکلات خود بدانند و برای رفع آن‌ها تلاش کنند و توقعشان از یکدیگر متناسب با توانایی‌های متقابل باشد.

تلویزیون تعاملی سینا ظرفیت ارزشمندی برای نهاد تعلیم و تربیت

 عضو کابینه تدبیر وامید خاطرنشان کرد: تلویزیون تعاملی سینا که اخیراً در آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شده است ظرفیت بسیار ارزشمندی برای تعامل این دو نهاد تربیتی است به‌طوری‌که اولیا می‌توانند در گفتگوهای دوطرفه با متولیان تعلیم وتربیت شرکت کنند ومسائل خصوصی تر را مطرح کنند.

 وی ادامه داد: در نظام تعلیم وتربیت، خانه و مدرسه به عنوان دو رکن اصلی همواره باید تقویت شوند لذا هر عاملی که این دو رکن را تضعیف کند به ریشه نظام تعلیم وتربیت ضربه می زند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کنکور همچنان به نظام  تعلیم وتربیت  ضربه می زند و من هشدار می دهم ادامه این آزمون ها تربیت را از مسیر اصلی خارج می کند، علیرغم گام هایی را که در راستای حذف آزمون ها برداشته ایم، متاسفانه یک عده ای با انجام تبلیغات آزمون ها و کتاب های کمک درسی با سیاست حذف آزمون ها وکتاب های کمک درسی لج بازی می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه تست زنی ها و استفاده از کتاب های کمک درسی به دروه ابتدایی کشیده شده است ، دانش آموز ابتدایی نباید وارد تست زنی شود و نباید تکلیف آدینه انجام دهند بلکه باید مهارت های زندگی را بیاموزد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی تبلیغات ذهن مدرسه وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سعادتی از روند برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش که با هدف جذب مربیان امور تربیتی، مربی تربیت بدنی و مشاوران در آذربایجان شرقی  بازدید کرد و گفت:این آزمون صبح امروز با شرکت ۱۹ هزار و ۲۱۸ داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۱۴۶۳۰ نفر  خانم و ۴۵۸۸ نفر آقایان بودند که در ۲۲ حوزه آزمونی توسط جهاددانشگاهی به رقابت پرداختند.

سعادتی گفت: ۱۱۶۹ نفر به عنوان عوامل کیفیت بخشی جذب دستگاه تعلیم و تربیت خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: از این تعداد ۴۴۴ نفر به عنوان مربی امور تربیتی ۴۱۳ نفر به عنوان مشاور و مربی امور تربیتی و ۲۴۴ نفر به عنوان مربی تربیت بدنی و ۶۸ نفر به عنوان مشاور به کار گرفته خواهند شد.

همچنین تعداد آموزگاران معرفی شده به مرحله ارزیابی تکمیلی ۲۳۲۴ نفر می‌باشد که ارزیابی تکمیلی این افراد نیز از شانزدهم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است