Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@22:06:36 GMT

مقابله با سرطان پیشرفته پستان به کمک نور درمانی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۸۵۴۳

مقابله با سرطان پیشرفته پستان به کمک نور درمانی

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   دکتر «نالینیکانت کوتاگیری» از مرکز سرطانسینسیناتی  در ایالت اوهایوی آمریکا به مطالعه تاثیر استفاده از نور در از بین بردن سرطان پستان در وضعیت پیشرفته پرداخت که نشان‌دهنده فوائد نور درمانی در مقابله با این سرطان در مرحله متاستاز است.

 

طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا، در بیماران مبتلا به سرطان پستان که در مرحله صفر یا یک قرار دارند نسبت پنج ساله افزایش طول عمر تقریبا ۱۰۰ درصد و این رقم برای بیمارانی که در مرحله دوم قرار دارند تقریبا ۹۳ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند، برای بیمارانی که تومورهای سرطانی به دیگر قسمت‌های بدن گسترش پیدا کرده این چشم انداز مطلوب نیست. طبق اعلام این انجمن، احتمال افزایش پنج ساله طول عمر در این دسته از بیماران حدود ۲۲ درصد است.

 

سه روش اصلی مقابله با سرطان شامل عمل جراحی، اشعه درمانی و شیمی درمانی است. هرچند، عوارض جانبی این روش های درمانی حائز اهمیت است و زمانیکه تومورها گسترش پیدا می کنند، خطر سمی شدن بالاتر است. بر اساس این دلایل، محققان تلاش کرده‌اند تا روش‌های غیر سمی و جدیدی را ارائه کنند. یکی از این شیوه‌ها استفاده از نور به منظور فعال کردن داروهای ضد سرطان است.

 

در این بررسی، محققان به مطالعه روش‌هایی پرداختند که از نور می‌توان جهت فعال کردن داروهای حساس به نور استفاده کرد که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند و به سلول‌های سالم آسیبی نمی‌رسانند.متاستاز شدن سرطان پستان باعث می‌شود که نرخ عود کردن بیماری و مرگ ناشی از آن افزایش پیدا کند و در حال حاضر درمان اثربخشی برای مقابله با این سطح از بیماری وجود ندارد. به رغم وجود روش‌های درمانی جدیدتر، بسیاری از بیماران در برابر این بیماری تسلیم می‌شوند.

 

محققان در توضیح روش نور درمانی برای مقابله با سرطان پستان اظهار داشتند: داروی حساس به نور که غیر سمی است به بافت‌های مشخصی فرستاده می‌شوند که با نور فعال شده و موجب ازبین رفتن سلول سرطانی می‌شود.با این وجود محققان تاکید دارند که در نور درمانی نیز محدودیت‌هایی وجود دارد.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نور درمانی گوناگون شیمی درمانی جام نیوز سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند