Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر تصریح روایات، امام زمان(عج) نه تنها از قاتلان بلکه از بازماندگان قاتلان سیدالشهداء(ع) نیز انتقام می گیرند انتقامی که حضرت رضا(ع) دلیل آن را بیان کرده اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: بنابر تصریح روایات امام مهدی(عج) از قاتلان سیدالشهداء(ع) انتقام می گیرد.

چنان که هروی می گوید: به حضرت رضا(ع) عرض کردم: ای فرزند رسول خدا! نظرتان درباره این سخن امام صادق(ع) که می فرمایند: «هر گاه قائم ما قیام کند، بازماندگان از قاتلان امام حسین(ع) به کیفر کردار پدرانشان کشته می شوند» چیست؟ حضرت رضا(ع) فرمودند: «این سخن صحیح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گفتم: پس آیه قرآن «وَ لَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ اُخْرَی؛ گناه کسی را به پای کسی نمی نویسند» چه معنایی دارد؟

حضرت(ع) فرمود: «آنچه خداوند می فرماید، صحیح است، ولی بازماندگان قاتلان امام حسین(ع) به کردار پدرانشان خرسند هستند و به آن افتخار می کنند و هر کس از چیزی خشنود باشد، مانند آن است که کار را انجام داده باشد. اگر مردی در مشرق کشته شود و مرد دیگری در مغرب به کشته شدن او خشنود باشد، نزد خداوند شریک گناه قاتل است.

و حضرت قائم(عج) که فرزندان قاتلان امام حسین(ع) را هنگام ظهورش نابود می سازد، برای این است که آنان از کردار پدرانشان خشنود هستند.»

عرض کردم: قائم شما از چه طایفه ای شروع می شود؟ فرمود: «از بنی شیبه شروع می کند و دست های آنان را قطع می نماید؛ زیرا آنان دزدان خانه در مکه معظمه هستند.»1

پی نوشت:

بحارالانوار، ج52، ص313

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین اربعین حسینی اینفوگرافی مقام معظم رهبری موکب کانون های مساجد سازمان اوقاف و امور خیریه علمدار کربلا دیدار با رهبری مروارید امام زمان عج عاشورا دولت موعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام با پیش نشست ترکیه استانبول برگزار شد.

این پیش نشست پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ به وقت ایران در دانشگاه آرل استانبول، ترکیه برگزار گردید.

گفتنی است این نشست با مشارکت اساتید جمهوی اسلامی ایران و ترکیه برگزار شد.

کد خبر 6081678 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • انتقام سخت گرفته نشده است
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • عملیات وعده صادق سیلی به دشمن بود و هنوز انتقام نگرفتیم
  • انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد
  • گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد؛ زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده
  • گوترش: زمان توقف چرخه خونین انتقام‌جویی فرا رسیده است
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد