Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- مدیرکل راه آهن استان فارس با تاکید بر لزوم شتاب بخشی به اجرای پروژه خط ریلی یزد – اقلید گفت: این خط آهن در مجموع، هم اینک 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غلامحسین ولدی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خط ریلی به طول 274 کیلومتر استان های فارس و یزد را با یکدیگر متصل می کند که از این مسیر، 28 کیلومتر در محدوده استان فارس واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برای شتاب بخشی در روند اجرا و بهره برداری هر چه زودتر از این پروژه باید به طور همزمان عملیات ریل گذاری از ایستگاه راه آهن اقلید نیز آغاز شود.
مدیرکل راه آهن فارس گفت: بر اساس توافقاتی که بین شرکت ترکیب حمل و نقل و قرارگاه سازندگی فجر صورت گرفته است، ریل های مورد نیاز جهت شروع عملیات ریل گذاری از سمت اقلید به این شهر حمل می شود.
وی اضافه کرد: کل ریل موجود برای شروع عملیات ریلگذاری از اقلید به یزد به میزان 961 تن است که 790 تن ریل 25متری و 171 تن ریل 18 متری را شامل می شود.
ولدی ادامه داد: به شرط اینکه اعتبارات لازم جهت ادامه عملیات تأمین شود این پروژه قابلیت افتتاح در سال 98 را دارد.
** بارگیری نخستین محموله پتروشیمی
مدیر کل راه آهن فارس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: پس از توافق های صورت گرفته با مدیران شرکت پتروشیمی شیراز، بارگیری فرآورده های این مجتمع از ایستگاه های راه آهن مرودشت و سیوند آغاز شده و در پارت نخست هشت هزار و 500 تن از محصولات این شرکت به صورت حمل ترکیبی از به مقصد بندرعباس بارگیری و حمل شد.
ولدی با بیان اینکه فرآورده های بارگیری شده کود اوره بود، گفت: این محموله به صورت جامبو و کیسه ای توسط 123 دستگاه واگن لبه کوتاه و مسقف و در بازه زمانی 20 روزه بارگیری شد.
وی اظهار داشت: مذاکراتی با هیات مدیره راه آهن و همچنین شرکت های حمل و نقلی انجام شده و چنانچه توافق حاصل شود تا پایان سال می توانیم 200 هزار تن دیگر از این محصولات را نیز حمل کنیم.
9873 / 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زيرساخت حمل و نقل راه آهن فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور عصر چهارشنبه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری گفت: در طول یک دهه گذشته موضوع شبکه ملی اطلاعات که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده در اولویت نبوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات تا آغاز دولت سیزدهم و در یک دهه گذشته ۲۰ درصد پیشرفت داشته افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم اقدامات در این زمینه به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

زارعی پور گفت: در حال حاضر تمرکز ما بر روی افزایش کیفیت و بومی سازی تجهیزات است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شبکه‌های اجتماعی بومی گفت: به عنوان نمونه پیام رسان ایتا در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۲ و نیم میلیون کاربر داشته اما امروز ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و ترافیک آن رشد ۲۰ برابری داشته است.

وی افزود: نیاز اصلی کشور به اینترنت آمریکایی را جدا کردیم تا در صورت بروز مشکلات در کسب و کار مردم خللی ایجاد نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه فیبر نوری پیشرفت ۷۰ درصدی داشته ایم افزود: در حوزه فضایی نیز در طی دهه گذشته پیگیری‌ها مطلوب نبوده اما از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ پرتاب صورت گرفته که این آمار برابر ۱۲ سال قبل است.

کد خبر 6100999

دیگر خبرها

  • پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسید
  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس