Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:27:39 GMT

خراسان جنوبی سهم قابل توجهی در ورزش ملی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۸۷۱۳

خراسان جنوبی سهم قابل توجهی در ورزش ملی ندارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: بعد از 14 سال که از استان شدن خراسان جنوبی می گذرد هنوز استان سهم قابل توجهی در ورزش ملی ندارد.

به گزارش ایرنا مهران سرپرست روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند در فرمانداری افزود: وقتی کاروان های برجسته ملی مثل المپیک، بازی های آسیایی و غیره را به عنوان نماد توسعه یافتگی ورزش یک منطقه مطالعه می کنیم این استان سهمی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در حوزه مشارکت باشگاه ها که بر مبنای توسعه مشارکت بخش خصوصی است و یکی از شاخص های توسعه یافتگی ورزش است، بخش خصوصی خیلی در این حوزه مشارکت ندارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه تولید، ابزار و ایجاد زیرساخت و امکانات توفیقات خوبی حاصل شده و در برش های زمانی مختلف در استان رشد یافته که باید ارزش استراتژیک داشته باشد و روش انجام کار را براساس سند توسعه ورزش استان که از ماه آینده رونمایی می شود، انجام دهیم.
وی بیان کرد: 2 هزار صفحه کار کارشناسی و برنامه ریزی در حوزه های مختلف توسعه ورزش شهری، روستایی، جشنواره ها، مسابقات ورزشی، مشارکت در سطح لیگ های ملی و ارتقای سهم ورزش استان در تیم های ملی انجام شده است.
سرپرست گفت: یکی از مولفه های مهم در کاهش آسیب های اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت، کنترل هیجانات اجتماعی، ارتقای نشاط اجتماعی ورزش است.
وی ادامه داد: سال 1375 کشور به رشد جمعیتی جوانی رسید و یکی از جوان ترین جوامع دنیاست که دستگاه ها و نهادهای مختلف باید پاسخگوی نیازهای جوانان باشند.
وی گفت: سازمان مدیریت ملی به عنوان سازمان ملی جوانان در کشور ایجاد شد اما مطابات جوانان به حوزه های مختلف مربوط می شود و با توجه به تنوع نیازها و مطالبات جوانان 13 حوزه اساسی شناسایی شد و حاکمیت نسبت به این 13 شاخص اساسی جوانان وظیفه دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: بعدها سند توسعه بخش جوانان شکل گرفت تا وظیفه دستگاه های اجرایی در قبال قشر جوان را مشخص کند.
وی گفت: در دولت یازدهم چارچوبی به عنوان محور تنظیم برنامه های ما ایجاد شد که ستادی در سطح ملی، استانی و شهرستانی با مدیریت بالاترین مسئول اجرایی شکل گرفت و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به ریاست شخص رئیس جمهوری، ستاد استانی با مدیریت استاندار و شهرستان با مدیریت فرماندار ایجاد شد.
سرپرست افزود: مشارکت های اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، فضای مجازی، اوقات فراغت، اشتغال، ازدواج و هویت از محورهای اساسی فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان از سطح ملی تا استانی است.
وی بیان کرد: جلسات این ستاد کیفیت و اثربخشی لازم را ندارد چون دستگاه اجرایی تصورشان این است که در این حوزه ها اداره های ورزش و جوانان باید ایفای ماموریت کنند در صورتی که فلسفه شکل گیری این ستاد پایش، ممیزی، مراقبت و ایفای ماموریت دستگاه در این محورهاست.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در حوزه تولید برنامه های اوقات فراغت همه دستگاه های اجرایی که عضو کمیته اوقات فراغت هستند منابع، پول، امکانات و موارد دیگر را دارند و فلسه این کمیته رفع مشکل موازی کاری در این حوزه است.
وی تصریح کرد:اگر امکانات در کنار هم قرار گیرد و از موازی کاری جلوگیری شود بخش عمده از مشکل جوانان رفع می شود.
وی تصریح کرد: محور اصلی موضوع جوانان اشتغال است و از محوری ترین کارهایی که در دستور کار استان قرار دارد ارائه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری است و دولت هم کمک خوبی در این حوزه دارد.
سرپرست گفت: امروز دستور کار ما این است که براساس قانون برنامه ششم توسعه باید 200 کارگاه آموزش قبل ازدواج را برای جوانان استان برگزار کنیم که 20 کارگاه آن در شهرستان بیرجند برگزار می شود.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جوانان ساماندهي ورزش ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، پس از اتفاقات رخ داده در جریان رقابت‌های کشتی نونهالان مازندران، مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان از مدیرکل ورزش و جوانان این استان خواست به قید فوریت، تخلفات رخ داده را مورد بررسی قرار داده و برای تصمیم‌گیری به این مرکز گزارش کند.

امروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان از حمله و چاقو کشی افرادی در حاشیه مسابقات کشتی نونهالان در استان مازندران به عوامل برگزاری این مسابقات می داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • معرفی ظرفیت‌های کردستان با استفاده از حوزه ورزش
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • معارفه سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان حوزه شمال غرب
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است