Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده در بیان آخرین اقدامات آن مرکز در همکاری با فرودگاه‌ها و همچنین بنادر کشور افزود: آنچه در دستورکار داریم استفاده از رویه‌های بتنی است. یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در این راستا در فرودگاه‌های کشور انجام دادیم بهره‌برداری از باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد با رویه بتنی بود که اخیرا به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه احداث باند بتنی ۲۹ فرودگاه مهرآباد در ۴۲۰۰ متر طول و به عرض ۶۰ متر اقدامی مؤثر برای افزایش عمر مفید سطوج پروازی است و این تجربه می تواند در ساخت سایر راه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد گفت: عمر مفید رویه‌های بتنی ۵ برابر رویه‌های آسفالتی دوام و استقامت دارد و به همین جهت نیز استفاده از رویه‌های بتنی از ابتدای دولت یازدهم موردتوجه قرار گرفت.

این مقام مسئول همچنین استفاده از رویه های بتنی را به غیر از باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد در فرودگاه امام خمینی، آزادراه اصفهان-شیراز و آزادراه شمال مورد استفاده برشمرد.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه در همه پروژه‌ها مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نقش نظارتی خود را ایفا می‌کند افزود: استفاده از رویه‌های بتنی در بنادر کشور را در لنگرگاه‌ها و مکان‌هایی که محل تردد وسایط نقلیه سنگین هست نیز قابل اجراست.

وی خاطرنشان کرد: با سازمان بنادر و دریانوردی کاری را به صورت مشترک برای ارتقای کیفیت بتن آغاز کرده ایم و اجرای این شیوه می تواند در افزایش عمر مفید بنادر به ویژه مکان‌هایی از بنادر که رویه بتنی دارند مؤثر بیفتد.

این مقام مسئول همچنین از دیگر اقدامات مشترک در حوزه بنادر را آموزش نیروی متخصص مدیریت بندر عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دوره کارشناسی مدیریت بندر را با همکاری دانشگاه تهران در دستور کار داریم که امیدواریم نیروی تخصصی را در آینده در این حوزه تخصصی آموزش دهیم و بتوانیم این نیروی متخصص را برای انجام امور مدیریت بندر به جامعه تحویل دهیم.

کد خبر 4436288

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی فرودگاه مهرآباد مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی اربعین ۹۷ قیمت نفت بانک مرکزی ایران اربعین 97 بورس صادرات غیرنفتی گمرک ایران وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی اربعین حسینی تولید نفت بازار سهام تحریم اقتصادی ایران نفت خام بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: «پرواز استانبول - تهران به‌دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.»

محمدعلی نائل قراملکی روز دوشنبه افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

 
 وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان‌های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیرو‌های عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع‌ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی‌های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله