Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی راه‌آهن با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان ریلی به سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری و برای تامین زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاری 20 میلیارد یورویی نیاز داریم، گفت: راه‌آهن برای جذب سرمایه‌ها تضامین خرید خدمت، تضمین ریسک نرخ ارز و تضمین بازپرداخت تسهیلات را بر عهده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نورالله بیرانوند در نشست خبری فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار در اقتصاد کشور اظهار داشت: توسعه پایدار به معنای توسعه بدون خدشه وارد کردن به حقوق نسل‌های آینده از سه بعد کلان توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی و توجه به محیط زیست تشکیل شده است که به این مفهوم در کشورمان کمتر به آن توجه می‌شود.

معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی راه‌آهن با بیان اینکه یکی از مدهای حمل و نقلی نزدیک به مفهوم توسعه پایدار حمل و نقل ریلی است، گفت: کاهش هزینه‌های اجتماعی از محل کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سیر سفر و بالا بودن ضریب ایمنی از جمله مزیت‌های حمل و نقل ریلی است.

بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر سهم حمل و نقل ریل از جابجایی‌ها در بخش بار 12 درصد و در بخش مسافر هشت درصد است، گفت: در حالی که ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی در شاهراه ارتباطی قرار دارد مستعد افزایش حمل و نقل ریلی است اما در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر در ایران با ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود دارد همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: تا افق سال 1400 باید میزان سهم حمل و نقل ریلی از مجموع حمل و نقل بار 20 درصد افزایش پیدا کند و به جابجایی 130 میلیون نفر در سال برسیم که برای تحقق اهداف تعریف شده در حمل و نقل ریلی به سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری در بخش نوسازی ناوگان نیاز داریم.

بیرانوند ادامه داد: سهم بخش خصوصی در برآورد این رقم 54 درصد در نظر گرفته شده و 46 درصد مابقی هم از محل سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی تعریف شده است.

معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی راه‌آهن با بیان اینکه برای توسعه بخش زیرساخت‌های به سرمایه‌گذاری 20 میلیارد یورویی نیاز داریم ،گفت: بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری باید در خطوط پرسرعت ریلی انجام شود.

وی با اشاره به هفت سرفصل سرمایه‌گذاری در راه‌آهن گفت:‌ تامین ناوگان، تقویت حمل و نقل باری، تامین تدارکات و تعمیرات، توسعه زیربنا، مدرن سازی راه‌آهن، توسعه خدمات مسافری و توسعه فناوری و کسب‌وکارهای نوین از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش ریلی است.

بیرانوند بااشاره به اقدامات راه‌آهن برای اقتصادی کردن پروژه‌ها و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: ایجاد بستر حقوقی مناسب را از طریق قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی، قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه کل کشور و قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تضمین خرید خدمت برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی گفت: خدمات کشش و لکوموتیو مانوری توسعه خطوط دوم، توسعه سیستم سوخت‌رسانی، سیستم پایش واگن و توسعه سیستم‌های ارتباطی تضمین می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد راه‌آهن ادامه داد: از دیگر اقدامات ما تضمین بازپرداخت تسهیلات ریالی و ارزی است که امکان صدور تضامن دولتی و امکان صدور ضمانت‌نامه شرکت راه‌آهن، امکان مشارکت در تضامین برای اعطای تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی و تضمین ریسک نرخ ارز را بر عهده گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌ها در راه‌آهن هستیم، گفت: تاکنون دو پروژه از طریق انتشار صکوک اجاره برای خرید 15 دستگاه لکوموتیو و 30 دستگاه واگن مسافری به اجرا رسیده و این روش برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن را دنبال می‌کنیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دلار سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید بر بازگشت ۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید، از صادرات ۹ میلیارد دلاری محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: افزایش صادرات از استان تهران با جدیت دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان تهران بزرگترین استان صنعتی کشور از نظر تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: در استان تهران به دلیل قانون شعاع 120 کیلومتر، محدودیت‌هایی برای توسعه شرکت‌ها و واحدهای تولید وجود دارد و فقط شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در استان تهران طرح توسعه را اجرا و فعالیت کنند.

وی افزود: دولت در رابطه با قانون شعاع 120 کیلومتر مجوزی را صادر کرده که واحدهای تولیدی فقط در عرصه خود می‌توانند واحدهای تولیدی را توسعه دهند.

وجود 400 واحد راکد صنعتی در استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر احیای واحدهای تعطیل و راکد گفت: 200 واحد راکد در استان تهران احیا شده است و 400 واحد راکد دیگر در استان وجود دارد که با حضور سرمایه‌گذار می‌توانیم واحدهای راکد را احیا و به چرخه صنعت بازگردانیم.

صادرات 9 میلیارد دلاری استان تهران

سیجانی کمک به نقدینگی، مواد اولیه و صدور مجوز گواهی برند فعالیت کارخانه واحدهای تولید را از عوامل مهم احیای واحدهای راکد تولیدی عنوان کرد و ابراز داشت: افزایش صادرات از سیاست ‌های مهم سازمان صمت استان تهران است و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم؛ در این راستا 9 میلیارد دلار محصولات واحدهای تولیدی از گمرکات به کشورهای مختلف صادر شده است.

سیجانی با بیان اینکه بازدید میدانی از واحدهای تولیدی که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، به صورت مستمر انجام و در کارگروه تسهیل بررسی و رسیدگی می‌شود، گفت: مشکلات یک هزار و 100 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل استان تهران بررسی و مشکلات عمده آنها تا حدودی مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه 107 واحد تولیدی در استان تهران مجوز شرکت دانش بنیان اخذ کرده‌اند تصریح کرد: 568 واحد تولیدی در استان تهران افزایش ظرفیت و توسعه داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه 26 نمایشگاه عرضه کالا در استان برگزار شده است، ابراز داشت: 67 پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری 16 هزار میلیارد تومانی در یک سال گذشته در استان تهران به بهره‌برداری رسیده است.

پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق در استان

سیجانی با بیان اینکه پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها الزامی است و در صادرت عدم ثبت انبارها در سامانه تخلف تعزیراتی محسوب می‌شود و با کالای موجود در انبار به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهد شد.

صادرات 286 میلیون دلاری ایران به پاکستان در 3 ماه

وی با بیان اینکه تمرکز انبارهای استان تهران در شهرستان ری از نظر پدافند غیر عامل دارای معایب است، گفت: انبارهای متمرکز در شهرری با نزدیکی به شریان‌های ارتباطی دارای محاسن است و شهرستان رباط کریم نیز می‌تواند، بارانداز انبارهای دپوی کالا در استان تهران باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد برای تحقق شعار سال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همه ارگان‌ها به ویژه بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و بیمه باید کمک حال واحدهای صنعتی و تولیدی باشند تا در سال‌جاری شاهد شکوفایی بیش از حد حوزه صنعت و تولید باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود