Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@19:33:44 GMT

طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۸۹۹۴

طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان

ساعت 24-شاید برای اکثر ما که مسیرهای پروازی کوتاهی داشته‌ایم و یا توقف در پروازها را تجربه کرده‌ایم، باور این موضوع که ممکن است مسیرهای پروازی دیگری هم باشند که تا 19 ساعت بدون توقف طول بکشند کمی عجیب باشد! البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سیستم‌های جدید که می‌توانند بدون نیاز به سوخت‌گیری، مسیرهای طولانی را یک‌سره بپیمایند، دیگر چنین میزان زمان‌هایی برای پرواز، عجیب و غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکورد طولانی ترین پرواز تعلق می‌گیرد به...؟

مسیر پروازی سنگاپور به نیویورک

این مسیر پروازی توسط هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز انجام می‌شود و 18 ساعت و 25 دقیقه طول می‌کشد. در این پرواز 15.344 کیلومتر مسیر به صورت یک‌سره و بدون توقف طی می‌شود. سنگاپور ایرلاینز پس از راه اندازی این خط پروازی توانست از رقیب دیرینه‌ی خود، یعنی قطر ایرویز پیشی بگیرد!

مسیر پروازی آکلند به دوحه

رتبه‌ی دوم طولانی ترین مسیر پروازی بدون توقف متعلق به هواپیمایی قطر است که تا پیش از راه اندازی مسیر پروازی سنگاپور به نیویورک، توسط هواپیمایی سنگاپور، طولانی‌ترین مسیر بدون توقف پروازی را در مسیر آکلند به دوحه داشت. این مسیر پروازی 17 ساعت و 40 دقیقه طول کشیده و در آن 14.535 کیلومتر طی می‌شود.

مسیر پروازی پرت به لندن

هواپیمایی کانتاس، رتبه دار سومین مسیر طولانی بدون توقف در پرواز است. این مسیر تنها بیست دقیقه از رقیب خود کمتر طول می‌کشد و طول مدت زمان آن 17 ساعت و 20 دقیقه است که در آن، 14.200 کلیومتر مسیر هوایی بدون توقف طی می‌شود.

مسیر پروازی آکلند به دبی

چهارمین پرواز از طولانی‌ ترین پروازهای بدون توقف دنیا مربوط به هواپیمایی امارات می‌شود. این هواپیمایی در کنار سایر امتیازاتی که دارد، توانسته رتبه‌ی چهارم طولانی ترین پرواز را در مسیر پروازی آکلند به دبی، از آن خود کند. این مسیر 15 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد و در آن 14.200 کیلومتر به صورت یک‌سره طی می‌شود.

مسیر پروازی لس آنجلس به سنگاپور

این پرواز توسط هواپیمایی یونایتد ایرلاینز انجام می‌شود. البته که این هواپیمایی مسیر هوستون به سیدنی را هم در کارنامه‌ی خود به عنوان یکی دیگر از طولانی ترین مسیرهای پروازی بدون توقف به ثبت رسانده است. مسیر پروازی لس آنجلس به سنگاپور 17 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد و در این پرواز، 14.113 کیلومتر بدون توقف طی می‌شود!

لازم به ذکر است که لست سکند، صرفا مسیرهای پروازی طولانی بدون توقف را در اینجا ذکر کرده، چراکه مسیرهای پروازی بسیار طولانی‌تری هم وجود دارند که بینشان از دو تا چهار توقف وجود دارد که به دلیل توقف‌هایشان در این لیست جایی نداشته‌اند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان

بارش باران که از عصر گذشته در گلستان آغاز شده بود علاوه بر متوقف کردن قطار مسافربری با ۲۷۰ مسافر، اب‌گرفتگی معابر شهری و روستای به چند پل روستایی در مناطق شرقی این استان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، با ورود سامانه سرد بارشی از عصر روز سه‌شنبه به گلستان بارش باران در مناطق غربی این استان آغاز و سپس همه گستره گلستان را فرا گرفت. بارش‌های بهاری در منطقه شیرآباد رامیان به رکورد بالای ۱۰۰ میلیمتر رسید. بارندگی‌ها تردد در معابر و خیابان‌های شهر‌ها و روستا‌ها گلستان را با مشکلاتی مواجه و خساراتی به برخی زیرساخت‌های این استان از جمله در حوزه راه‌های ارتباطی وارد کرد.

چند پل در محدوده شهرستان کلاله، گالیکش، مینودشت، علی آبادکتول، بندرترکمن و بندرگز دچار آبگرفتگی شد. آمد و شد در برخی روستا‌ها را به صورت موقت مسدود شد که عوامل راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

راه‌ها و پل‌های مواصلاتی روستا‌های براین شهرستان مینودشت، روستای سیدکلاته شهرستان رامیان، روستای بایلر شهرستان گالیکش، روستای اوقچی شهرستان کلاله، روستای آق بند شهرستان گنبدکاووس و روستای خمرآباد شهرستان بندرترکمن دچار گرفتگی شد.

صبح امروز مسیر ریلی در غرب بندرترکمن دچار آبگرفتگی شد که با هدف جلوگیری از حادثه احتمالی قطار مسافربری تهران به مقصد گرگان که شب گذشته از تهران به سمت گرگان حرکت کرده بود؛ صبح امروز در حوزه ریلی شهرستان بندرگز متوقف شد و ۲۷۰مسافر آن با مینی بوس و اتوبوس به گرگان و بندرترکمن منتقل شدند.

همچنین در محور کوهستانی توسکستان گرگان به شاهرود، در مسیر"چالچالیان بارش برف به ثبت رسید که تردد در این محور را ملزوم به داشتن زنجیر چرخ کرد. به گزارش مدیر کل هواشناسی گلستان این سامانه ناپایدار عصر امروز از شرق گلستان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان