Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، در حالیکه روز پنجشنبه این هفته مدت ۲۵ ساله قرارداد اجاره اراضی الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی به پایان می‌رسد، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز لغو این قرارداد را اعلام کرد.
 
شاه اردن امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «الباقوره و الغمر در رأس اولویت ما قرار دارد و تصمیم ما نیز پایان دادن به الحاقیه‌‌های توافقنامه صلح درباره الباقوره و الغمر است چرا که ما هر کاری لازم باشد به خاطر اردن و اردنی‌ها انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
 
طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، عبدالله دوم امروز یکشنبه همچنین در دیدار با جمعی از سیاستمداران تأکید کرد که «اردن تصمیم گرفته به الحاقیه‌های معاهده صلح با اسرائیل در خصوص الباقوره و الغمر پایان دهد.»
 
وی افزود که این تصمیم اردن امروز به رژیم صهیونیستی ابلاغ شد.
 
شاه اردن تصریح کرد که الباقوره و الغمر اراضی اردنی بوده و خواهد بود و ما حاکمیت کامل بر اراضی خود داریم.
 
دو روستای الباقوره واقع در شمال اردن و الغمر در جنوب این کشور از اراضی وادی عربه و اردنی است اما از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده است.
 
«الغمر» یک منطقه مرزی است که در استان العقبه در جنوب بحر المیت واقع شده و به منطقه مورد منازعه اردن و رژیم صهیونیستی معروف است و پس از امضای معاهده صلح بین دو طرف در سال ۱۹۹۴ موسوم به «وادی عربه»، این منطقه به رژیم صهیونیستی اجاره داده شده است.
 
منطقه الباقوره نیز یک شهرک مرزی اردن است که در شرق رود اردن واقع شده و وضعیت مشابهی با الغمر دارد.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رای الیوم در مقاله‌ای به بررسی عملکرد حاکمیت اردن در توجیه مشارکت خود برای عملیات حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر پهپادها و موشک‌های ایران پرداخته و نوشت که این اقدام در شرایطی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی ملت بی‌پناه فلسطین را زیر اشغال خود نگه داشته و اقدام اردن جنجال زیادی را در منطقه ایجاد کرد.

به نوشته این روزنامه، این اقدام در حالی بود که هیچ شبهه‌ای در خصوص مشروعیت و قانونی بودن حمله ایران وجود نداشت و این حمله به عنوان واکنش تهران در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی صورت گرفته و بر اساس منشورهای سازمان ملل متحد به عنوان دفاع از خود به شمار می‌رفت و مبنایی کاملاً قانونی داشت. علاوه بر اینکه اردن و فلسطین هیچ منفعتی از رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی و ساقط کردن آن نداشت، بلکه این اقدام خطری برای اردن به شمار می رفت و احتمال داشت موشک‌ها بر فراز اردن منفجر شوند. این در حالی بود که تهران پیش از این، موضوع حمله را به امان اطلاع داده بود و بر اساس عرف قوانین بین‌المللی، موشک‌هایی که از حریم هوایی یک کشور عبور می‌کنند، برای کشور مذکور نیروهای متخاصم به شمار نمی‌آیند.

این گزارش تاکید می‌کند که این اقدام یک خنجر از پشت برای ارتش عربی سوریه به شمار می‌رود که به جای اینکه از اراضی و مقدسات و مسجد الاقصی حمایت کند، در کنار رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت، غم انگیزتر اینکه این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی به نسل کشی و جنایت در غزه ادامه می دهد و حریم هوایی و زمینی اردن را برای حمایت از خود نقض می کند، به همین علت، با این اقدام، می توان اردن را استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی ارزیابی کنیم.

حال می توان این سناریو را بررسی کرد که اگر رژیم صهیونیستی حمله‌ای علیه ایران انجام می‌داد و پرتابه‌های انفجاری این رژیم از آسمان اردن عبور می کردند، آیا حاکمیت این کشور به نیروهای ایرانی و عربی و کشورهای مسلمان اجازه می‌داد که برای حفاظت از ایران وارد حریم هوایی این کشور شوند؟ طبعاً این اتفاق نمی افتاد و این باعث می شود هر اردنی یا مسلمان به جانبداری اردن از رژیم صهیونیستی پی ببرد و بداند که حاکمیت اردن از سرزمین این کشور برای منازعه ضد یک کشور اسلامی استفاده کرده و آن را به نفع رژیم تروریست و غاصب صهیونیستی به کار گرفته است.

پادشاهی اردن علاوه بر مشارکت در این عملیات، سرزمین خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی به کار گرفته است تا صهیونیست‌ها بتوانند تمامی پتانسیل انسانی و مالی خود را برای ایجاد کشتار در غزه به کار گیرند.

این مقاله ضمن درخواست برای باقی ماندن اردن و ملت آن در ریشه های عربی خود خواستار رعایت منافع عالی این کشور شد و گفت که حاکمیت اردن باید بدانند که رژیم صهیونیستی منافع عالی اردن را هدف قرار داده و تخاصم با این رژیم هزینه‌هایی بسیار کمتر از سازش با آن دارد و آرمان فلسطین یک موضوع اردنی نیز به شمار می رود و رژیم صهیونیستی علاوه بر فلسطین، اردن را نیز بارها هدف قرار داده است.

کد خبر 6087616

دیگر خبرها

  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی