Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان ، بنیاد حسین اف، صبح امروز با حضور در ساختمان سئول با دکتر سلطانی فر دیدار و در خصوص چگونگی راهکارهای توسعه همکاری های مشترک به بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این نشست وزیر ورزش وجوانان ضمن خیر مقدم به سفیر جمهوری اذربایجان با اشاره به اشتراکات فرهنگی مذهبی دوملت تاکید کرد کرد و گفت: ارتباط بین دو کشور در همه ابعاد رو به توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از این دوران به عنوان بهترین دوره همکاری های ایران و جمهوری اذربایجان نام برد و گفت : بی تردید تداوم این همکاری ها در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی می تواند زمینه ی توسعه را افزایش دهد.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه همگرایی بسیار خوبی بین ایران و اذربایجان وجود دارد ، اظهارداشت: بی تردید هر چقدر آرامش، ثبات و امنیت میا ن دو کشور بیشتر شود، مردم منطقه نیز از این شرایط بهره مند می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های ورزشی دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به پتانسیلهای ورزشی در دو کشورمی توانیم در دو حوزه ورزش وجوانان زمینه گسترش فعالیتها را فراهم کنیم.

وزیر ورزش وجوانان در این خصوص تفاهم نامه های همکاری که میان دو کشور به امضا رسیده را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: بایستی اهتمام ویژه ای برای عملیاتی کردن مفاد آن اسناد صورت بگیرد تا از ظرفیتها به بهترین شکل بهر مند شویم .

دکتر سلطانی فر در ادامه سخنانش به اردوهای تدارکاتی تیم ملی کشورمان برای جام ملتهای اسیا که در دی ماه برگزار می شود اشاره کرد و درباره پیشنهاد سفیر جمهور ی آذربایجان توضیح داد : بازی تدارکاتی ایران وبولیوی برگزار شد و بازی یا یک تیم ونزوئلایی را در دستور کار داریم و  آمادگی داریم یک بازی تدارکاتی و دوستانه با تیم آذربایجانی داشته باشیم و فدراسیون فوتبال پیگیر خواهد بود.

همچنین وزیر ورزش وجوانان از سفیر خواست تا دعوت رسمی وی را به وزیر ورزش و جوانان آذربایجان ابلاغ کند و در ادامه گفت :امیدوارم در حاشیه این سفر بتوانیم ضمن بازدید از اماکن ورزشی ایران،راهکارهای توسعه همکاری های مشترک را مورد بررسی قرار دهیم.

در بخش جوانان نیز موافیت شد تا هیاتی از جوانان فعال در حوزه های مختلف برای تعامل بیشتر میادن دو کشور مبادله شود تا در نشستهای تخصصی تبادل افکار واندیشه صورت بگیرد.

بنیاد حسین اف سفیر جمهوری اذربایجان نیز با مورد توجه قرار دادن نزدیکی سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی واجتماعی دو کشور ، به ملاقات 12 باره دو روییس جمهوری ایران و کشور متبوعش اشاره کرد و اظهارداشت : این ملاقات به تعداد 7 بار در پایتخت دو کشور انجام شده است و این نکته مبین نزدیکی دو کشور در ابعاد مختلف است .

او در ادامه سلام رسمی "ازاد رحیم اف " وزیر ورزش وجوانان جمهوری اذربایجان را به دکتر سلطانی فر ابلاغ کرد و گفت : کشورش به تمامی مفاد تفاهم نامه هایی که میان دو کشور به امضا رسیده پایبند است .

بنیاد حسین اف در ادامه به بندی از مفاد تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت : بر اساس این بند مقرر شده بود تا هیاتی از جوانان دو کشور به ایران واذربایجان سفر کنند تا در حوزه های تخصصی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند .

وی در ادامه سخنانش با طرح این موضوع که تبادل تجربیات بین جوانان استانهای مجاور ایران با جمهوری اذربایجان در شرایط بسیارخوبی قرار دارد و جوانان عضو پارک علم فناوری ارومیه و مراکز علمی اذربایجان شرقی با اکادمی علوم جمهوری اذربایجان تعامل بسیار خوبی در رشته های نانو وفناوری های علمی دارند .

سفیر جمهوری اذربایجان درایران بااشاره به توسعه ورزش و نتایج خوبی که ایران در رشته های مختلف و رویدادهای مهم کسب کرده اظهارداشت : در تکواندو ، کشتی ، تکواندو ، جودو و... با برگزاری اردوهای مشترک می توان به تبادل تجربه پرداخت .

وی در ادامه از پیشنهاد وزیر برای برگزاری بازی دوستانه و اردوهای مشترک استقبال کرد و گفت : در این ارتباط قطعا پیام جنابعالی به وزیر ورزش و جوانان کشورم اعلام خواهد شد .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی جودو فدراسیون فوتبال ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال در دو سال گذشته شرایط مساعدی نداشته است. افزایش ناکامی تیم‌های ملی فوتبال کشور در رقابت‌های مختلف، مخصوصاً ناکامی‌های بزرگ تیم‌های ملی بزرگسالان و امید، افزایش تنش‌ها در سطوح مختلف فوتبال و تاثیرگذاری آن بر جامعه و برخی تخلفات صورت گرفته وزارت ورزش را به عنوان متولی اصلی ورزش نسبت به شکل مدیریت کلان فوتبال حساس کرده است.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ برخی منابع در این زمینه به خبرنگار اطلاع دادند که کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش در همین زمینه و برای نشان دادن حساسیت و نگرانی خود جلسه‌ای فوق برنامه با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار کرده و نکاتی را به آنها گوشزد کرده است. یک منبع آگاه دیگر در این زمینه مدعی شد کیومرث هاشمی در این جلسه از لزوم تغییراتی در سطح مدیریت فدراسیون فوتبال گفته است. طبق شنیده‌های غیررسمی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که در چند روز گذشته بابت برگزاری رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا در تایلند به سر برده است برای این جلسه سفری به تهران داشته است.

حال باید دید موضع وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در قبال خبر برگزاری این جلسه چیست و آیا آنها این جلسه و بازگشت تاج از تایلند به تهران را تایید می‌کنند یا خیر. همین‌طور باید منتظر ماند و دید تغییرات مد نظر وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال شامل چه مواردی می‌شود.

مهدی تاج رئیس فعلی فدراسیون فوتبال در سال 1401 بعد از یک پروسه عجیب که منجر به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال شده بود به ساختمان سئول بازگشت. این در حالی است که تا زمان انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال زمان زیادی باقی نمانده است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898864

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط