Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:18:42 GMT

آموزش و پرورش ری یک هزار و 825 معلم کم دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۹۱۶۰

آموزش و پرورش ری یک هزار و 825 معلم کم دارد

شهرری- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری گفت: این شهرستان با 125 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید با کمبود یکهزار و 825 معلم مواجه است.

به گزارش ایرنا، علی یزدان پناه روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: 125 هزار دانش آموز در بیش از 40 مدرسه در این شهرستان تحصیل می کنند که از کمبود معلم رنج می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هفت هزار و 300 معلم در مدارس مناطق یک و 2 آموزش و پرورش شهر ری، فشافویه و کهریزک تدریس می کنند، یادآور شد: ناچاریم تا کمبودها را با معلم های موجود جبران کنیم، اما این موضوع هم مشکلات عدیده ای را به همراه دارد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری گفت: نیازمند ارائه امکانات و تحصیلات در حوزه آموزشی هستیم که کمبود 25 درصدی معلم در این شهرستان جبران شود.
وی با بیان اینکه کلاس های پیش دبستانی غیر مجاز برای نظام آموزشی مشکل ساز شده است، عنوان کرد: این کلاس ها با آموزش بدون ضوابط الفبا موجب بروز اختلالاتی در حوزه یادگیری دانش آموزان کلاس اولی شده اند.
یزدان پناه گفت: آموزش غلط سبب شده تا کودک الفبا را به درستی یاد نگیرد و زمانی که وارد مدرسه می شوند در مقابل یادگیری و آموزش مقاومت می کنند.
وی با بیان اینکه آموزش و یادگیری زندگی اجتماعی در نظام آموزشی شکل می گیرد، افزود: افزایش محرک های محیطی سبب ازدیاد پاسخ های فرد شده و به هر میزان پاسخ ها افزایش یابد ذهن و زبان نیر توسعه یافته می شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری تصریح کرد: این نهاد آموزشی در زمینه آموزش و پرورش 40 درصد و محیط و فضای پیرامون 60 درصد نقش دارد و نیاز است تا والدین نیز در این زمینه همکاری کنند.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم باید الگوی جامعه باشد

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه معلم باید الگوی جامعه باشد، گفت: معلم رکن اصلی در تربیت انسان است.

کلام‌الله صفری ۱۳ اردیبهشت با حضور در خبرگزاری ایسنا با اشاره به شخصیت شهید مرتضی مطهری، گفت: شهید مطهری یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی است که جزو خواص بوده و امام راحل علاقه خاصی به وی داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی در میان علمای هم‌طراز خود سرآمد بود، افزود: ما وظیفه داریم در حوزه آموزش و پرورش این شخصیت برجسته را به جوانان و دانش‌آموزان بشناسانیم.

صفری با اشاره به برگزاری مسابقات حضوری و مجازی و دوره‌های ضمن خدمت برای شناساندن شخصیت شهید مطهری در میان کارکنان آموزش و پرورش، ادامه داد: شهید مطهری می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای ما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه معلم ماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی در تاریخ ثبت شده است، افزود: نام و اندیشه معلم از بدو خلقت تا برای همیشه ماندگار بوده و خواهد بود.

صفری با بیان اینکه اساس هستی بر تربیت انسان است، افزود: رکن اصلی در تربیت انسان معلم است. معلمی یک هنر است و هنر به سراغ معلم و معلم به سراغ هنر می‌رود و هر انسانی نمی‌تواند هنرمند و معلم باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای انسان‌های بزرگی است که معادلات جهانی را برهم زده‌اند، ادامه داد: اگر صلح و سازش بوده به دست معلم اتفاق افتاده و اگری انقلابی رخ داده باز هم به دست معلم انجام شده است.

صفری با تاکید بر اینکه لبخند تلخ معلم دنیا را ویران می‌کند، تاکید کرد: معلم در گفتار و بیان باید آموزش دهد، به عبارتی تمامی راه‌ها را باید برای ارتقای معرفت انسان باز کند و همیشه الگوی جامعه باشد.

حسام رسولی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز با بیان اینکه جامعه محصول فکر و هنر معلم است، گفت: در عین حال که جامعه با تمام نقاط قوت خود محصول فکر و هنر معلم است، خود معلم و جایگاه معلم هم نشاندهنده فکر و هنر جامعه است یعنی با هم ارتباط تنگاتنگ دارند. لذا امیدواریم که بتوانیم شان و منزلت و مقام معلم را در جایگاه والای خود قرار دهیم که بالاترین جایگاه است.

رسولی اظهار کرد: جهان هستی جلوه گاه صفات خداوندی است آنجایی که از صفت جمیل بودن خداوند یاد می شود این صفت خداوندی را میتوانیم در جنگلها و گلها و کوه و دشت ببینیم. صفت دیگر که به قادر بودن خداوند اشاره می کند می توان قدرت خداوند را در هستی دید اما وقتی می گوید «ان الله علیم» صفت علیم و عالم بودن در معلم جلوه گر شده و تجلی می یابد و چنانچه هر جامعه ای به معلمان خودش ارزش و احترام بگذارد قطعا آن جامعه به پیشرفت می رسد و استعدادهایش شکوفا می شود.    

رسولی افزود: امیدواریم تلاشهایی که در دولت فعلی از بابت احترام به جایگاه معلم صورت گرفته است ادامه دار باشد تا بتوانیم عزت و کرامت معلمان خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • مسن‌ترین معلم ایران درگذشت
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهر درگذشت + عکس | او در چه سالی بازنشسته شده بود؟
  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • جذب بیش از صد و پنج هزار معلم جدید