Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، او در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی عراق گفت عراق امیدوار است 7 میلیون بشکه در روز از طریق شرکت ملی نفت تولید کند و در سال 2019، چهار میلیون بشکه صادرات داشته باشد .

وی گفت:« صرف نظر از این تصمیم، به عادل عبدالمهدی نخست وزیر جدید دولت اجازه می‌دهد خودش در مورد بخش نفت تصمیم گیری کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لعیبی وزیر نفت دولت نخست وزیری حیدر العبادی است .

طبق گفته یک مقام ارشد نفتی عراق، عبدالمهدی با تصمیم انتقال شرکت ها مخالف بود چون با عجله و بدون تایید او گرفته شده بودند .

لعیبی طی فرمانی مالکیت 9 شرکت نفتی دولتی را به شرکت ملی نفت عراق انتقال داده بود. شرکت نفتی SOMI یکی از آنها بود .

در همان روز عبدالمهدی که مسئول تشکیل دولت جدید پس از ماه‌ها بن بست سیاسی بعد از انتخابات ماه مه بود، از مقامات دولت قبل خواست هیچ قرارداد فوری را امضا نکنند یا هیچ تصمیم حیاتی را نگیرند .

دولت عراق هفته گذشته لعیبی را به عنوان رئیس شرکت جدید معرفی کرد که قرار است یک سازمان حمایتی برای شرکتهای نفتی دولتی باشد.

مجلس در ماه مارس به تشکیل شرکت ملی نفت رای داد تا عملیات های روبه جلوی عراق را مدیریت کند و وزارت را برای توسعه این بخش آزاد بگذارد .

لعیبی گفت عراق امیدوار است یک میلیون بشکه در روز از طریق بندر آکابای اردن صادرات داشته باشد و هیچ محدوده زمانی را اعلام نکرد .

او اضافه کرد سوختن گاز تولید شده در کنار استخراج نفت تا سال 2021 متوقف می‌شود. پالایشگاه شمالی بیجی دوباره شروع به کار کرده و روزی 70 هزار بشکه تولید می کند .

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود

«محمد ناظمی اردکانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: اهمیت دور دوم انتخابات نباید کمتر از دور اول تلقی شود؛ در دور دوم چون فضای کشور چندان انتخاباتی نیست، باید تلاش ویژه‌ای برای مشارکت بیشتر مردم صورت بگیرد. بنابراین رسانه ملی در این‌باره باید با برنامه‌ریزی جامع‌تر نقش بیشتری ایفا کند.

وزیر تعاون در دولت نهم ادامه داد: راهبرد تعیین‌شده رهبر انقلاب برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح شده است که مسؤولین ذی‌ربط برای آن باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

ناظمی اردکانی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم گفت: اولین اولویت مجلس آینده، مباحث معیشتی است. امروز مردم به شدت از گرانی ناراحت هستند، لذا باید اقداماتی صورت بگیرد که معیشت مردم به ویژه برای قشر حقوق‌بگیر و بازنشسته آسان‌تر شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید در راستای تحقق شعار سال که رهبر انقلاب آن را «افزایش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، گام بردارد. مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا تاثیر دلار روی اقتصاد ملی را ریشه‌کن کند. اینکه اقتصاد ایران دلاریزه باشد باعث عدم ثبات در اقتصاد کشور شده است.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه نظام مالیاتی، نظام پولی و بانکی کشور و قواعد و مقررات بازرگانی باید به نفع تولید و صادرات اصلاح شوند تصریح کرد: تولید در کشور باید به سمت وضعیت انبوه هدایت شود چراکه تولید انبوه است که تکنولوژی به همراه دارد و این موضوع برای کشور مفید خواهد بود.

وزیر تعاون در دولت نهم با بیان اینکه مشارکت مردم برای افزایش تولید زمانی حاصل می‌شود که دولت در اقتصاد، تصدی‌گری نکند گفت: مأموریت تولید ثروت و فضای کسب و کار باید با مردم باشد و دولت صرفاً سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را عهده‌دار شود. بنابراین اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که در این زمینه کمک حال است، باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه وحدت در مجلس دوازدهم برای رفع مشکلات کشور بسیار پُر اهمیت است، گفت: همگرایی میان مجلس و دولت باید جهت مرتفع‌شدن مشکلات و معیشت مردم ایجاد شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به لزوم اراده کافی برای اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: اجرای برنامه‌های سالیانه کشور حتماً باید مبتنی بر برنامه هفتم باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: طبق نظر سنجی‌ها مردم از عملکرد مجلس یازدهم رضایت نداشتند؛ لذا مجلس دوازدهم با انجام اقدامات مؤثر باید برای افزایش محبوبیت خود در میان مردم تلاش کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6086347 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟