Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@15:42:21 GMT

خروج گارانتی از کما/ خریدها هوشمندانه شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۹۴۷۷

خروج گارانتی از کما/ خریدها هوشمندانه شده است

استاندارد بودن کالا و گارانتی از اولویت های بوشهری برای خرید اقلام مختلف است و توجه به مشخصه های کالا هنگام خرید رشد چند برابری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ به دنبال نوسانات ارزی چند ماه گذشته و گران شدن اجناس این شرایط ناخوشایند برای مردم اما نکات مثبتی به دنبال داشته است که به افزایش سطح فرهنگ خرید منجر گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمندانه شدن مهمترین تاثیر را در خریدهای کالاهای اساسی و اقلام غیر مصرفی داشته است و موضوعی که در گذشته شاید به آن بی توجهی یا کم توجهی می شد در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی است. قیمت کالا هنوز بیشترین تاثیر را انتخاب یا خرید کالاها دارد اما هم اکنون کیفیت و کارایی نیز مورد توجه ویژه خریداران است و آنها پول خود را برای کالاهای بی کیفیت هزینه نمی کنند و کالاهای با کیفیت را ترجیح می دهند.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی خیابان انقلاب بوشهر به خبرنگار سپاس گفت: کاهش قدرت خرید مردم تاثیر خود را کاهش فروش و سود فروشندگان نشان داده است و ادامه این وضعیت به نفع خریداران و فروشندگان نیست. هم اکنون استاندارد بودن کالا برای خریداران لوازم خانگی اهمیت زیادی دارد و از این جهت تمایل به خرید کالای ایرانی همراه با گارانتی معتبر دارند و به جز برندهای خارجی مشهور فروش برندهای نه چندان معروف و تازه در بازار لوازم خانگی کاهش زیادی داشته و به سمت خرید کالاهای ایرانی یا برندهای معروف و معتبر خارجی با وجود قیمت بیشتر رفته است.

این فروشنده گفت: هم اکنون استاندارد بودن و گارانتی داشتن و شهرهای ارائه دهنده گارانتی هنگام خرید زیاد سوال می شود و خریدها سختگیرانه تر شده است. توجه به برچسب مصرف انرژی از دیگر مواردی هست که خریداران به آن اهمیت می دهند.

یکی از فروشندگان ظروف آشپرخانه به خبرنگار سپاس گفت: خرید مردم تا اندازه ای کاهش داشته است و این کاهش در مورد اجناس خارجی بیشتر است و اولویت خرید مردم بیشتر کالای ایرانی است زیرا نسبت به اجناس خارجی افزایش قیمت کمتری داشته اند و کیفیت مناسبی دارند.

این فروشنده گفت: فروش اجناس درجه  2 ایرانی و خارجی در این مدت تغییر زیادی نکرده اند و خرید کالاهای لوکس و برند بیشترین کاهش داشته اند.

یکی از فروشندگان لوازم الکتریکی در پاسخ به سوال خبرنگار سپاس گفت: قیمت های لامپ، سیم و کلید نسبت به سال قبل افزایش زیادی داشته اند. علی رغم اینکه کالاهای ایرانی افزایش کمتری داشته اند ولی نوسات ارزی در بازار لوازم الکتریکی روی اجناس ساخت داخل هم تاثیر داشته زیر برخی از قطعات آنها وارداتی هستند.

این فروشنده گفت: استفاده از لوازم بی کیفیت یا غیر استاندارد برقی می تواند خطر آفرین باشد و باید دقت لازم در خرید انها انجام گیرد . مثلا برای کولر باید از سیم 4 استفاده شود ولی برای صرفه جویی در هزینه اگر از سیم 2.5 استفاده گردد می تواند منجر به حادثه گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران پیرامون آخرین وضعیت فروش آنلاین میوه و سبزیجات در شهر تهران گفت: فروش آنلاین میوه و سبزیجات از ۲۱ بهمن سال گذشته در شهر تهران آغاز شده است. البته این طرح به صورت آزمایشی در بعضی مناطق پیشتر شروع شده بود تا نقاط ضعف و قوت طرح شناسایی شود.

قیمت فروش آنلاین با قیمت خرید حضوری از میادین یکسان است

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه قیمت فروش آنلاین با قیمت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکسان است، ادامه داد: هزینه ارسال برای هر سبد کالایی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم (۱۰قلم کالا) ۲۴هزار و پانصد تومان است.

میوه‌های بی کیفیت را برگردانید

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر بدون تبلیغات، حدود ۸۰۰ سبد کالا در ماه برای شهروندان ارسال می‌شود، گفت: در صورتی که میوه ای برای شهروندان ارسال شد و کیفیت قابل‌ قبولی نداشت و از نظر کیفیت مشکل داشت، امکان مرجوعی وجود دارد.

مهدی بختیاری ادامه داد: در صورتی که فروش آنلاین در منطقه‌ای تحت پوشش نبود، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه شهرزاد اطلاع دهند.

او در ادامه با اشاره به اینکه فروش آنلاین در حال حاضر مختص میوه، سبزی و سیفی جات است، تصریح کرد: فروش آنلاین فرآورده های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی هم انشالله در ۶ ماهه ابتدای سال آغاز خواهد شد.

بختیاری زاده تاکید کرد: میانگین اختلاف محصولات میوه و تره بار شهرداری تهران با سطح بازار ۴۲ درصد و این اختلاف در سبزیجات ۲۹ درصد است‌.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه میانگین زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است، ادامه داد: زمان و ساعت کاری ارسال فروش آنلاین سازمان میادین در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر، روز پنجشنبه ۸ صبح تا ۱۲ و در روزهای تعطیلی رسمی سفارش گیری برای فروش آنلاین وجود ندارد. همچنین سفارش هایی که بین ساعت ۱۳ تا ۱۵، ثبت شود بین ساعات ۱۵ تا ۱۷ ارسال خواهند شد. شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپراپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش میوه و تره بار، درخواست خود را خرید ثبت کنند.

کد خبر 846587 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سبزی شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • راهنمای انتخاب ایزوگام در دلیجان: همه چیزی که باید بدانید
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها