Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ آکادمی علوم اجتماعی چین روز یکشنبه گزارش کرد اگر میزان دمای هوا بین 1.5 تا 2 درجه بالا برود آن زمان میزان خسارات اقتصادی خشکسالی به کشورها از جمله چین می تواند دو برابر شود.
نتایج مطالعات این آکادمی نشان می دهد در طول پنج سال آینده با بالا رفتن دمای هوا به میزان 2 درجه، خسارات اقتصادی خشکسالی به چین به 84 میلیارد دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داده های تحولات اقلیمی چین در 31 استان این کشور در سه دهه 1986 تا 2015 میلادی بیانگر آن است که چین متحمل خسارات سنگینی به دلیل خشکسالی شده است.
بر اساس گزارش های منتشره در جریان اجلاس تحولات اقلیمی پاریس تلاش بر این خواهد بود که گرمای هوا برای سال های آینده بین 1.5 تا 2 درجه محدود شود.
'جیانگ تونگ' از جمله مسئولانی که انجام این تحقیقات را برعهده داشته است گفت که نگرانی اینجاست که سرعت گرم شدن هوای چین بالاتر از میانگین جهانی است.
بررسی های ذی ربط نشان می دهد که چین به طور میانگین بین سال های 2006 تا 2015 میلادی هر سال به علت خشکسالی متحمل 17 میلیارد و 700 میلیون دلار زیان شده است.
چین نزدیک به 135 میلیون هکتار زمین برای زراعت دارد که نزدیک به 10 درصد از کل زمین های زیرکشت دنیا است و با آن یک پنجم کل جمعیت دنیا را تغذیه می کند و خشک شدن تدریجی این زمین ها برای دنیا خبر تاسف باری خواهد بود.
همین مطالعات نگران کننده حاکی است که از سال 1949 میلادی هر سال معادل 20 میلیون هکتار زمین زراعی در چین متحمل خشکسالی به میزان متفاوت شده است این میزان معادل مساحت کل اندونزی است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خسارت خشکسالی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار قرار دهند

احد وظیفه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طی امروز و فردا با ورود سامانه بارشی در استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، بخش های جنوبی فارس، بخش های جنوب شرقی و بوشهر بارش های خوبی پیش بینی می شود که تا حدودی کم بارشی های جنوب را جبران می کند.

به گفته او، بنابر آمارها متوسط بارش های کشور ۴۵ درصد کمتر از نرمال و از لحاظ دمایی نرمال و بیش از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: براساس نقشه های هواشناسی، به غیر از بخش های غربی مابقی بخش ها با کمبود بارش مواجه هستند. همچنین در استان های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی وضعیت آبی نامطلوب است.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه برای مدیریت منابع آب و تامین آب شرب دچار چالش هستیم، افزود: گرچه در پاییز و نیمه اول زمستان دچار کم بارشی بودیم، اما در اسفند و فروردین  بارش های مناسبی داشتیم.

او با بیان اینکه وارد چهارمین سال خشکسالی شدیم، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کم بارشی برای چهارمین سال متوالی، مدیریت منابع آبی باید مورد توجه تمامس بخش های صنعت، کشاورزی و شرب قرار بگیرد.

وظیفه گفت: با توجه به کاهش بارندگی در برخی مناطق به کشاورزان توصیه می شود که راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار خود قرار دهند به طوریکه در مواقع بارندگی از برداشت آب های زیرزمینی و چاه ها اجتناب کنند و همواره مدیریت انرژی و آب را صرفه جویی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • زمین‌لرزه نسبتا شدید جنوب ژاپن را لرزاند
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • کشاورزان راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار قرار دهند
  • (ویدیو) اعتراف اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله ایران