Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

از اصفهان، آئین افتتاحیه دبستان پسرانه شهید بدیهی ناحیه 4 اصفهان به عنوان پروژه مشترک آموزش و پرورش، وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ظهر امروز برگزار شد.

دبستان شهید بدیهی با جمعیت 425 دانش‌آموز به عنوان پروژه مشترک آموزش و پرورش، وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با 274 دانش‌آموز ایرانی و 151 دانش‌آموز افغانی و با حضور جانشین نماینده کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان، معاون نظارت و هماهنگی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری استان و مسئولین آموزش و پرورش استان اصفهان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه خدمات آموزشی با نگرشی خاص

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در این مراسم با اشاره به اهمیت احداث مدارس اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری حدود 500 کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد و این در حالی است که 90 درصد از این تعداد توسط خیرین مدرسه‌ساز و یا با مشارکت آن‌ها ساخته شده است.

مهدی میربد ادامه داد: 5 هزار واحد آموزشی در استان اصفهان وجود دارد که طبق آخرین آمار جمعیتی بالغ بر 655 هزار دانش‌آموز در این واحدها مشغول تحصیل هستند. از این تعداد 52 هزار نفر اتباع خارجی بوده که 20 در صد آنها یعنی قریب به 11 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در ناحیه 4 اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

وی پیرامون دانش‌آموزان اتباع خارجی تصریح کرد: این دانش‌آموزان نیز باید همانند دانش‌آموزان ایرانی از خدمات آموزشی بهره ببرند، در این راستا باید با وجود تراکم‌ها و شرایط کنونی با نگرش خاصی خدمات حاضر را ارائه بدهیم. تراکم در نواحی تحصیلی آموزش و پرورش به خصوص ناحیه 4 به حدی زیاد است که باید این ساخت و سازها ادامه‌دار باشد. برای ما تفاوتی میان دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد و حق آموزش و تحصیل برای همه یکسان است.

حق آموزش برای همه انسان‌ها یکسان است

کریم کمال، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اصفهان در این مراسم گفت: ما بر اساس آموزه‌ها، فرهنگ هزاران ساله خود، تعالیم دینی و معاهدات بین‌المللی از جمله حقوق کودک، حق آموزش را برای همه انسان‌ها و به دور از جنسیت، رنگ پوست و غیره یکسان می‌دانیم و در این راستا از هیچ چیز کوتاهی نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی و ایرانی بدون هیچ تبعیض و نگاه دو گانه‌ای در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند و تمامی امکانات نیز به طور یکسان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و این در حالی است که گاهی این امکانات به رسم مهمان‌نوازی ابتدا در اختیار دانش‌آموزان اتباع خارجی قرار گرفته است.

اشتغال، طبیعی‌ترین نیاز پس از اقامت

مهدی سلیمانی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری استان اصفهان نیز پیرامون اتباع افغانی در ایران بیان کرد: در استان اصفهان شاهد حضور یکصد و 60 هزار نفر پناهنده و مهاجر از افغانستان هستیم که از این تعداد یکصد و 20 هزار نفر دارای کارت هویت بوده و به عنوان پناهنده شناخته می‌شوند و 40 هزار نفر دیگر به وسیله اقامت‌های گوناگون و با پاسپورت حضور دارند.

وی ادامه داد: وارد 4اُمین دهه‌ای می‌شویم که به دلیل شرایط خاص کشور افغانستان، عده‌ای از هم‌کیشان ما تصمیم بر مهاجرت گرفتند و ما نیز توانستیم میزبان آن‌ها باشیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری استان اصفهان تصریح کرد: امروزه شاهد درخواست برای نیازهای ثانویه از سوی مهاجرین و پناهندگان در کشور هستیم. نیاز به اشتغال طبیعی‌ترین نیاز پس از اقامت بوده و این در حالی است که مبحث آموزش را نیز نباید در کنار نیازها نادیده بگیریم.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اصفهان وزارت کشور سازمان ملل پناهندگان معاون امور بین الملل آموزش و پرورش استان استان اصفهان آموزش و پرورش مدیر آموزش و پرورش حقوق پوست ایران افغانستان مهاجرت اشتغال آموزش و پرورش استان استان اصفهان ایران حقوق دانش آموزان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل الله‌بخش نجفی اظهار کرد: تغذیه سالم در طول سال‌های تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است که سلامت آنها را در بزرگسالی تضمین می‌کند، فلذا دانش‌آموزان باید سه وعده‌غذای اصلی و دو میان‌وعده در طول روز داشته باشند.
وی تصریح کرد: مواد غذایی سالم برای دانش‌آموزان شامل شیر و لبنیات، سبزی‌ها، گوشت، حبوبات، نان و غلات و میوه است که باید متعادل و دارای تنوع غذایی باشد؛ زیرا در سنین کودکی این مواد نقش مهمی در رشد و سلامت آنها دارد.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: صبحانه یکی از وعده‌های غذایی بسیار مهم دانش‌آموزان است که در سلامت جسمی و فکری آنها نقش مؤثر دارد و البته نخوردن صبحانه باعث می‌شود قند خون دانش‌آموزان پایین آمده و توانایی یادگیری در مطالب درسی را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان درحال‌رشد هستند و یک‌سوم ساعات روز را در مدرسه سپری می‌کنند، وعده صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بهتر است همراه با نان و پنیر و گردو، تخم‌مرغ، شیر کم‌چرب و عسل باشد.
نجفی گفت: دانش‌آموزانی که چیپس و پفک در مدرسه می‌خورند، سیری کاذب در آنها ایجاد می‌شود و که این نوع سیری از خوردن غذایی که مواد مغذی و مقوی دارد و موجب رشد کودک می‌شود جلوگیری می‌کند، بنابراین بهتر است به‌جای این خوراکی‌ها از میوه‌های خشک مانند انجیر خشک، توت خشک، برگه زردآلو و هلو، انواع مغز‌ها از جمله بادام، پسته، گردو به‌عنوان میان‌وعده در مدرسه استفاده شود.
وی افزود: خوراکی‌های مجاز بوفه مدارس نیز باید شامل انواع کیک، کلوچه و بیسکویت‌های ساده و بدون کرم و ساندویچ‌های سالم مانند پنیر و نان باشد، همچنین نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه‌های مصنوعی برای دانش‌آموزان به‌عنوان میان‌وعده در ساعات حضور در مدرسه توصیه نمی‌شود.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: مصرف لبنیات به‌ویژه شیر کم‌چرب برای تأمین کلسیم موردنیاز بدن دانش‌آموزان ضروری است و خوردن تخم‌مرغ به دلیل وجود پروتئین و فسفر می‌تواند نقش اساسی در حفظ سلامت و درمان ضعف فکری داشته باشد.
وی اظهار کرد: مصرف سبزی‌ها، صیفی‌جات و میوه‌ها به‌عنوان میان‌وعده برای دانش‌آموزان بسیار توصیه می‌شود، زیرا می‌توانند به عملکرد فیزیکی و فیزیولوژیکی بدن کمک کند.
نجفی خاطرنشان کرد: همایش سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت و با هدف تغذیه غذای سالم به مناسبت هفته سلامت از به‌صورت نمادین در مدرسه دخترانه شهید محمدزاده شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد