Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای پدافند غیرعامل و شورای زیست محیطی گیلان پیش ازظهر یکشنبه در سالن اجتماعات استانداری گیلان با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، استاندار گیلان، مدیران کل، فرمانداران، شهرداران و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

انقعا قرارداد اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در گیلان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به انعقاد قرارداد طرح جامع پدافند غیرعامل استان، اظهارکرد: این طرح به صورت پایلوت در شهر رشت مرکز استان گیلان اجرایی شده و مطالعات لازم در این شهر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر جمشیدنژاد به برگزاری جلسات شورای پدافند غیرعامل در سطح شهرهای مختلف استان گیلان اشاره کرد و افزود: رزمایش، همایش و دوره‌های آموزشی پدافند در سطح مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

جمشیدنژاد با تأکید برلزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و سازمان‌های مردمی در این حوزه، بیان کرد: گیلان در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید برای مقابله با تهدیدات احتمالی برنامه‌ریزی شود.

شناسایی تهدیدات و نقاط خطر اولویت کارگروه آب و انرژی

دبیر کارگروه تخصصی آب و انرژی پدافندغیرعامل گیلان با بیان اینکه ۲۵ دستگاه در این کارگروه عضو هستند، اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این کارگروه شناسایی تهدیدات و نقاط خطر در حوزه انرژی و آب است.

عظیم بلبل آبادی افزود: بعداز شناسایی تهدیدات و نقاط خطرآفرین به تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت برای مقابله با این تهدیدات و ایمن سازی  شبکه انرژی و آب اقدام می شود.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ میلیارد تومان پروژه برای ایمن سازی شبکه انرژی و آب شناسایی شده است، ادامه داد: مراکز حیاتی در حوزه آب و انرژی شناسایی و اطلاعات و فناوری مورد نیاز برای تدوین طرح جامع به این کارگروه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: برای مقابله با تهدیدات در این حوزه تجهیزات، امکانات و آموزش نیروها مدنظر قرار گرفته و تیم‌های واکنش سریع نیز تشکیل شده است.

تهیه شناسنامه روستایی در ماسال

فرماندار ماسال نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تقسیم بندی کار و برنامه در حوزه پدافند غیرعامل در این شهرستان، اظهارکرد: شناسنامه روستایی برای ۷۳ روستا از ۸۳ شهرستان ماسال در حال تهیه و تدوین است.

محمدجواد عامر در ادامه به تشکیل کمیته پنجگانه تخصصی این شورا نیز اشاره کرد و افزود: بانک جامع امکانات و تجهیزات دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در شهرستان ماسال تهیه شده تا در زمان لازم از آن بهره‌گیری شود.

عامر بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در زمان بروز تهدیدات باید مدنظر قرار گیرد موضوع جایگزینی سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق در این زمینه هستیم.

ساز و کار علمی مقابله با تهدیدات شناسایی شود

سرپرست فرمانداری رودسر نیز در این جلسه با تأکید برلزوم توجه به نگاه علمی به موضوع پدافند غیرعامل، اظهار کرد: باید ساز و کارهای علمی مقابله با تهدیدات را شناسایی و از آن بهره ببریم.

علی وارسته با بیان اینکه بسیاری از تهدیدات در استان گیلان در حوزه زیستی و محیطی است، افزود: انسان در بروز این تهدیدات نقش غیرقابل انکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در شهر رشت و در بسیاری از شهرهای دیگر شاهد درگیری منابع آبی و تالابی به گیاه مهاجم سنبل آبی بوده ایم، گفت: در حال حاضر نیز رودخانه چمخاله شهرستان لنگرود درگیر این موضوع است و با توجه به ورود آب این رودخانه به دریا احتمال درگیر شدن نوار ساحلی شهرستان رودسر به این مهاجم خطرناک نیز وجود دارد.

وارسته ادامه داد: کاهش زیستگاه طبیعی، ازبین رفتن گونه‌های گیاهی، جانوری و تخریب زیستگاه‌ها جانوری، آلوده کردن آب و بهره‌برداری بی رویه از منابع آب زیرزمینی بخشی دیگری از تهدیدات در استان گیلان است که باید به آن توجه شود.

کد خبر 4436886

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گیلان پدافند غیرعامل رشت اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد مرز مهران یاسوج شهرکرد خبرگزاری مهر شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور ۱۳۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف شده و تا اربعین بیشتر آنها ایمن می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، داریوش امانی، امروز در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: در 2 پایانه اربعینی شلمچه و چذابه در خوزستان اقداماتی از سال گذشته در حوزه بهسازی و ایمن سازی راه‌ها شروع شده که همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اقدامات انجام شده در مرزهای اربعین اشاره کرد و افزود: زائران اربعین از ورودی پایانه‌های مرزی گذرگاه‌های اربعین حسینی باید از تونل سرد و زیر سایه‌بان و مه‌پاش مسیر را ادامه دهند که سال گذشته بیشترین میزان نصب سایه‌بان به انجام رسید و امسال نیز تداوم دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: همچنین محوطه سازی و بهسازی پایانه‌ها، افزایش  سرویس‌های بهداشتی و نصب سایه‌بان جدید از اقدامات در دستور کار برای اربعین سال‌جاری است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین ناوگان اتوبوسی و ریلی اقداماتی در دست انجام است، گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز برای تامین اتوبوس مسافری از تولید داخل یا واردات ناوگان از کشورهای اطراف پیگیری های لازم را انجام داده، علاوه بر اینکه با کشور عراق مذاکراتی برای ورود اتوبوس‌های این کشور برای جابه‌جایی زائران به عتبات عالیات در اربعین انجام شده است.

امانی با اشاره به نقاط حادثه خیز گفت: بر اساس استانداردهای موجود و اظهار نظر پلیس 887 نقطه پرحادثه در کشور وجود داشت که 400 نقطه در سال گذشته برطرف و بر اساس برنامه ریزی در سال جاری 487 نقطه پرخطر دیگر نیز ایمن می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: 487 نقطه پرخطر جاده‌ای با اولویت مسیرهای اربعین تا پایان سال ایمن می‌شوند.

وی افزود: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور نیز 130 نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون 70 نقطه برطرف و تا اربعین بیشتر آنها ایمن می‌شوند.

امانی گفت: نیازمندی‌های استان‌های مسیر گذر زائران اربعین حسینی شناسایی شده و بر اساس برآوردها حدود 10 هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت و حدود 20 هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های اربعین امسال در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه، بهسازی، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت 25 هزار میلیاردریال طرح تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است