Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیسادی با بیان اینکه ایستگاه مترو تئاتر شهر محل عبور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است، گفت: این فضا می تواند به عنوان نخستین موزه شهری به صورت رایگان آثاری را در معرض دید عموم قرار دهد.

«احسان بیسادی» امروز(یک شنبه،29 مهر)در حاشیه افتتاح «نگاه خانه» در زیر گذر مترو تئاتر شهر در پاسخ به این سئوال که چه برنامه هایی برای این نگاه خانه در نظر گرفتید به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: به صورت مکرر در حوزه های مختلف و مناسبت های عمومی که اتفاق می افتد، آثار هنری متناسب با اتفاقات فرهنگی روز در نگاه خانه زیر گذر مترو تئاتر شهر به نمایش در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو اظهار داشت: تلاش می کنیم که آثاری که در نگاه خانه زیر گذر تئاتر شهر به نمایش می گذاریم، به صورت اورجینال برای نخستین بار در این محل در معرض دید عموم قرار گیرد. ایستگاه مترو تئاتر شهر عمدتا محل عبور و گذر اهالی فرهنگ، هنر و رسانه  است و طبیعتا این فضا می تواند به عنوان اولین موزه شهری به صورت رایگان آثاری را در معرض دید عموم قرار دهد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا علاوه بر زیر گذر مترو تئاتر شهر در سایر ایستگاههای مترو هم نگاه خانه تاسیس می کنید ، بیان کرد: در حال حاضر در مرحله جانمایی هستیم . برنامه امان این است که در تمام خطوط مترو حداقل یک فضا را برای موزه مترو داشته باشیم.

 

بیسادی در مورد همکاری مترو با هنرمندان برای نمایش آثارشان در نگاه خانه زیر گذر تئاتر شهر خاطر نشان کرد: فعلا در گان اول هستیم و با حوزه هنری همکاری می کنیم اما حتما این بستر و زمینه در معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت مترو وجود دارد که در خدمت سایر مراکز فرهنگی هنری باشیم . ساز و کار این برنامه دارد طراحی و آماده می شود .ان شالله در آینده نزدیک اطلاع رسانی می کنیم  تا بتوانیم از حضور هنرمندان و آثارشان استفاده کنیم.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین کانون های مساجد پیاده روی اربعین اینفوگرافی سازمان اوقاف و امور خیریه موکب مقام معظم رهبری عربستان ترکیه معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو حوزه هنری مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!