Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولان فارغ التحصیل دوره‌های کارشناسی و بالاتر و همچنین مشمولان گروه پزشکی سراسر کشور که برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم آبان ماه سال ۱۳۹۷دریافت کرده اند به مراکز پلیس+ ۱۰ رجوع کنند.

این اطلاعیه افزوده است: افراد مذکور با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه وظیفه عمومی، آمده است: مشمولان ساکن تهران بزرگ باید رأس ساعت ۶ صبح روز سه شنبه مورخ یکم آبان ماه ۱۳۹۷ در محل اعلام شده در برگ معرفی نامه خود، حضور یابند. مشمولان ساکن سایر استان‌ها نیز ساعت ۷ صبح تاریخ ذکر شده، در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

گفتنی است؛ فقدان حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب می‌شود و برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی را برای غایبان در پی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سربازی ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تسهیلاتی برای مشمولان ماهر قبل از سربازی وجود دارد؟

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از نهایی شدن سامانه مشوق‌های سربازی خبر داد و گفت: مشمولان دارای مهارت می‌توانند از ۱۵ اردیبشهت نسبت به انجام ثبت نام خود در این سامانه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان نظام وظیفه، سردار محمدجواد زاده کمند با اشاره به عملیات شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله پهپادی و موشکی به سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: پیروزی جبهه مقاومت و نیروهای مسلح در تنبیه نیروهای کودک‌کش و صهیونیست را در عملیات مقتدرانه وعده صادق تبریک می‌گویم، اقتدار امروز کشورمان را مدیون شهدا به ویژه شهدایی نظیر شهید طهرانی مقدم هستیم.

وی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات قرارگاه مهارت آموزی سربازان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و افزود: در سالی که گذشته ما فرهنگ سازی برای مهارت آموزی در سطح نیروهای مسلح جزو اولویت‌های خود تعریف کردیم که توانستیم موفقیت‌هایی در این حوزه کسب کنیم، البته با شرایط مطلوب فاصله داریم، این اولویت را در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا فرهنگ مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال گذشته تمام رده‌ها و سازمان‌های نیروهای مسلح ظرفیت‌های خود را برای مهارت‌آموزی پای کار آوردند، گفت: در همین راستا نیز ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند، ۲۱ هزار و ۲۵ نفر در حوزه هنر، در شاخه ورزش ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر و در بخش فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

زاده‌کمند از استانداردسازی‌های محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیروهای مسلح ایجاد کردیم که به مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه کمک می‌کند، امسال تلاش خواهیم کرد تا این مراکز را به محیط کار واقعی شبیه‌تر کنیم.

وی درباره وام‌های اعطایی به سربازان ماهر ادامه داد: ۲ هزار میلیارد در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتغال به سربازان ماهر پیش‌بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند، ۱۱ هزار نفر در مسیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی آغاز و ۳۵ درصد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح درباره استفاده از مشوق‌های مشمولان خدمت سربازی تصریح کرد: مشمولان برای بهره‌مندی از این مشوق‌ها باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد، ۹ مشوق را برای این افراد پیش بینی کردیم که شامل استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان مخل خدمت، تعویق اعزام تا شش ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به‌کارگیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

زاده‌کمند ادامه داد: تنها مشمولانی که مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارت گذرانده گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ تحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده که دانشجویان در طی تحصیل اقدام می‌کنند و از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

وی گفت: سامانه مشوق‌ها اجرایی شده و در حال تست نهایی است و ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت آغاز می‌شود و باید برای بهره‌مندی از این تسهیلات دو ماه پیش از شروع خدمت ثبت نام خود را انجام دهند.

کد خبر 744462

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • فراخوان مشمولان اعزامی در اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت‌ماه
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • چه تسهیلاتی برای مشمولان ماهر قبل از سربازی وجود دارد؟
  • کسر ۳ ماه از خدمت شامل همه مشمولان نمی شود
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • فراخوان اعزام مشمولان به خدمت سربازی در تاریخ اول اردیبهشت
  • اطلاعیه فراخوان همه مشمولان سربازی