Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون در این استان هیچ گونه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان است که ویروسهای آنفلوانزا دارای 3 نوع تیپ C,B,A است و در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری کند که این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقبال عباسی روز یکشنبه در ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به فعالیت برخی از مردم استان در حوزه دام، طیور و کشاورزی مراقبت برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید مورد توجه باشد.
وی افزود: برای جلوگیری از شیوه احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری دستگاه های اجرایی مرتبط استان در آماده باش کامل قرار گیرند.
عباسی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری علاوه بر بهره گیری از توان دستگاه های اجرایی دولتی از ظرفیت بخش خصوصی، مردم و سازمان های مردم نهاد نیز برای جلوگیری از شیوع و یا مقابلع با این بیماری استفاده کند.
وی یادآور شد: ایستگاه های کنترل و قرنطینه در ورودی های چهارمحال و بختیاری فعال شود و نیروی انتظامی از ورود دام مشکوک و بدون مجوز به استان جلوگیری به عمل آورد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شهرداری ها و دهیاری های استان برای معدوم سازی و یا دفن اصولی و بهداشتی لاشه پرندگان احتمالی آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آمادگی داشته باشند.
وی گفت: شناسایی مکان های پرخطر و در معرض آسیب این نوع بیماری و اطلاع رسانی به موقع، شفاف و علمی به مردم در اولویت قرار گیرد.
عباسی تاکید کرد: با مدیریت بهنگام و بهره گیری از ظرفیت علمی نیروهای دولتی، مردمی و سازمان های مردم نهاد به راحتی می توان از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کرد.
دبیر پدافند غیرعامل اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال 1395 سه کانون حیات وحش در استان درگیر بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان بود.
محمد زوارشانی تصریح کرد: در همان سال 42 هزار و 534 مورد از طیور بومی و 27 هزار قطعه از طیور صنعتی چهارمحال و بختیاری به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شدند.
وی یادآور شد: در سایر استان های کشور بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده شده اما در چهارمحال و بختیاری هنوز موردی گزارش نشده است.
زوارشانی اظهار داشت: کارخانه های جوجه کشی، مزارع پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار، مراکز پرورش شترمرغ، انباشت کود مرغی و مزرعه های پرورش مرغ مادر از کانون های اصلی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان محسوب می شود.
وی گفت: حذف و معدوم سازی گله ها و لاشه های آلوده از مهمترین وظایف ادارات کل دامپزشکی هنگام شیوع این بیماری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تالاب ها، رودخانه ها، آبگیرهای طبیعی و سدهای استان کانون مهاجرت پرندگان به این استان است.
شهرام احمدی تاکید کرد: هم اینک 25 هزار قطعه پرنده وحشی در تالاب چغاخور و حدود 200 هزار قطعه در تالاب گندمان حضور دارد.
وی از ورود افزون بر 120 هزار قطعه پرنده وحشی به تالاب های چهارمحال و بختیاری در سال گذشته از شمال کشور و همچنین سیبری و قزاقستان خبر داد و افزود: این در حالی است که تاکنون در بین پرندگان وحشی ورودی به استان ، مورد مشکوکی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.
احمدی به نظارت های دقیق بر تالاب های گندمان و چغاخور شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: در صورت شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری پروانه های شکار پرندگان وحشی در سریع ترین زمان ممکن حذف می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به مشاهده و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای دیگر و همچنین سلامت این استان می توان مرغ تولیدی استان را به خارج از کشور صادر کرد.
ذبیح الله غریب تاکید کرد: پیش بینی های مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری می تواند خسارت های فراوان در این حوزه را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا، ویروس آنفلوآنزا به سه تیپ A (ای)، B (بی) و C (سی) تقسیم می شود که هر سه تیپ در انسان ایجاد بیماری می کند اما تیپ‌ A (ای) این بیماری بین انسان و پرندگان مشترک است.
7362/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آنفلوآنزاي پرندگان فوق حاد چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری از احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال در راستای تحقق شعار سال تأمین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.

وی با تأکید بر افزایش 12 درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید 134 هزار و 656 تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد 6 درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی 25 درصد رشد داشته است. این استان با تولید نزدیک به 10 میلیون مترمربع چادر مشکی 19 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صمت استان  چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به رشد 10 درصدی تولید نخ پلی استر و 8 درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است. با افزایش 27 درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم 92 درصد رشد داشته است.

وی همچنین به تولد دوباره 16 واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحدهای صنعتی 375 شغل ایجاد شده است. این طرح‌های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی‌استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیرمایه است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری