Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: این جمعیت از آغاز طرح امدادرسانی ویژه اربعین در 22 آبان ماه تا کنون به 370 زائر حادثه دیده امدادرسانی کرده است.

حسین عارفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زائران در حوادث جاده ای و غیر جاده ای دچار حادثه و از خدمات امدادی این جمعیت برخوردار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ذکر اینکه از این شمار چهار نفر به مراکز درمانی منتقل و 195نفر نیز سرپایی مداوا شده اند، ادامه داد: در این مدت توسط این جمعیت زمینه اسکان 59 زائر نیز فراهم شده است.
به گفته وی، در اجرای این طرح بصورت رایگان تست قند خون و فشار خون از زائران گرفته می شود و تاکنون 116زائر از این خدمت استفاده کرده اند.
وی اظهار کرد: اربعین امسال این جمعیت با مشارکت هلال احمر 11استان کشور و سازمان امداد و نجات بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: امدادرسانی به زائران اباعبدالله(ع) در مسیرهای تردد در شهرهای ایلام، چرداول، ایوان، مهران، دهلران، دره شهر، سیروان، ملکشاهی و آبدانان در حال انجام است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام اعزام 142 نجاتگر از سراسر کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به عراق به همراه 30 دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه خودروی ارتباطات سیار از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق را از جمله اقدام های این جمعیت در هفته گذشته عنوان کرد.
عارفی ادامه داد: این افراد در محورهای ارتباطی نجف، کربلا و کاظمین مستقر و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد.
وی از استقرار یک فروند بالگرد امدادی این جمعیت در مرکز استان خبر داد و گفت: این بالگرد با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی به مجروحان احتمالی حوادث جاده ای و غیر جاده ای اربعین امسال از 2 روز گذشته در فرودگاه شهدای ایلام مستقر شده است.
به گفته وی، علاوه بر این از اول آبان ماه نیز یک فروند بالگرد امدادی دیگر در مرز مهران مستقر شده است تا در صورت نیاز اقدام به امدادرسانی کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به فعالیت 25 پایگاه امداد جاده ای در مسیر تردد زائران در این استان گفت: پوشش پایگاه ها از منطقه حمیل آغاز و تا شهرستان های سیروان، چرداول، مهران، دره شهر، دهلران و ملکشاهی ادامه خواهد داشت.
عارفی استقرار 10 تیم امداد موتوری و واکنش سریع در مسیرهای مختلف تردد زائران و سه تیم امدادی بانوان در پایانه مرزی مهران را از دیگر اقدام های این جمعیت در ایام اربعین امسال برشمرد.
به گفته وی، در مجموع 250 امدادگر جمعیت هلال احمر در طول ایام اربعین امسال در این استان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد که نسبت به پارسال افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی تبدیل شده است.
7171/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر اربعين زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در آب‌گرفتگی جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان، سیدمحمد مهدی سجادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی در سیلاب جنوب استان اظهار کرد: از ۲۸ فروردین ماه تا کنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آب‌گرفتگی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات‌ها مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل ۵ هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شدند.

سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تأثیر آب‌گرفتگی تصریح کرد: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی توزیع شده است.

کد خبر 745889

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ۴۹۱ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر