Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بادرستانی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در شازند اظهار داشت: نیروگاه حرارتی شازند از جمله پروژه‌های عظیم ملی به شمار می رود که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره‌ برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری از نیروگاه توسط شرکت مدیریت تولید برق شازند در سال ۱۳۷۸ به ثبت رسید و برق تولیدی از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه که توسط شرکت سهامی برق منطقه ای باختر احداث شده است به شبکه سراسری انتقال فرستاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادرستانی ادمه داد: انرژی تولیدی نیروگاه حرارتی شازند به وسیله ۸ فیدر ۲۳۰ کیلوولت به شبکه سراسری برق کشور انتقال می یابد.

وی با اشاره به اینکه سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و مازوت است، خاطرنشان کرد: گاز مورد نیاز از طریق خط لوله سراسری گاز و مازوت به وسیله خط لوله از پالایشگاه شازند تامین می شود.

مدیرعامل نیروگاه شازند در مورد تامین آب مورد نیاز نیروگاه خاطربیان داشت: آب مورد نیاز نیروگاه توسط سه حلقه چاه از فاصله هفت کیلومتری به این نیروگاه هدایت می‌شود.

بادرستانی تلاش در راستای دریافت سهمیه گاز طبیعی برای سوخت نیروگاه، پیگیری پروژه اطلس آلاینده‌های نیروگاه‌های ایران، پروژه امکان سنجی حذف گاز so۲ از دود خروجی، پروژه تزریق مواد افزودنی به سوخت مازوت و استفاده از سوپر وایزر خارجی برای تنظیم مشعل ها، توسعه فضای سبز با اجرای بیش از ۹۵ هکتار فضای سبز در نیروگاه و اجرای سیستم آبیاری قطره ای به میزان ۷۹ هکتار، نصب تجهیزات پالیش و ... را بخشی از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از محیط زیست  در نیروگاه شازند بر شمرد.

مدیرعامل نیروگاه شازند خاطرنشان کرد: از سال ۸۲ نیروگاه به دلیل فعالیت در حوزه حفظ محیط زیست به عنوان صنعت سبز مطرح شده است.

بادرستانی بیان داشت: هم اکنون بیش از ۵۵۰ نفر در نیروگاه شازند مشغول به فعالیت می باشند که از این تعداد، ۹۰ درصد پرسنل و مهندسین بومی هستند.

وی تصریح کرد: در کنار موضوع صنعت برق، همچنین در این نیروگاه ۵۹۰۰ اصله درخت مثمر و غیرمثمر، هفت هکتار فضای سبز (گل و گیاه به جز چمن و درخت)، ۲۵ نوع درخت جنگلی غیر مثمر، ۱۸ نوع درخت مثمر، ۲۲ نوع درختچه زینتی، ۱۶ نوع گل های آپارتمانی، فصلی و رز و ۱۵ واحد گلخانه وجود دارد.

گفتنی است، نیروگاه ۱۳۰۰ مگاواتی شازند در زمینی به مساحت ۲۴۰ هکتار در جاده اراک - بروجرد در شرق پالایشگاه شازند و در مجاورت راه آهن تهران جنوب قرار دارد.

کد خبر 4436970

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید برق شازند نیروگاه برق اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد مرز مهران یاسوج شهرکرد خبرگزاری مهر خرم آباد شیراز خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود

ایسنا/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید زیر کشت می‌رود.

مجید طائف در حاشیه بازدید از مزارع الگویی بروجرد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تعهد ما در شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها ۲۲ هزار و ۶۹۶ هکتار بوده که تاکنون  ۱۹ هزار و ۳۷۵ هکتار زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: طی دو سال ۲۷ دستگاه ادوات کشاورزی برای این شهرستان در قالب این طرح برای کشاورزان تامین شده است.

طائف اظهار کرد: ۲۹ کارشناس برای اجرای طرح جهش تولید در شهرستان بروجرد در حال فعالیت بوده و ۵ مرکز خدمات کشاورزی نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

این مسئول به جزئیات اجرای طرح در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ابلاغی گندم ۹۰۰۰ هکتار بوده که ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان تصریح کرد: تعهد ستاد در جو ۷۵۰۰ هکتار بوده که ۶۵۰۰ هکتار اجرایی شده است. همچنین نخود ۷۵۰ هکتار بوده که ۶۵۶ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، یادآور شد: با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند.

طائف با بیان اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در قالب این طرح بزرگ پیگیری می‌شوند می‌توانند اثرات بسیار مثبتی در مقاومت گیاهان به استرس‌های محیطی داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد