Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر موضوعات پایان‌نامه‌ها مطلوب و براساس نیاز‌های کشور باشد پیدا کردن شغل بسیار راحت‌تر است؛ چرا که دستگاه‌ها و سازمان‌ها به دنبال دانشجویانی هستند که راه‌حل‌های اجرایی برای برون رفت از مشکلات دارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان ورودی جدید پردیس البرز که در دانشکده هنر‌های زیبای این دانشکده برگزار شد، گفت: موضوع دانشگاه موضوع علم و عالم است؛ آموزش علم توسط عالم به جوینده علم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علم مرز و انتها ندارد و هیچ کس نمی‌تواند ادعای یادگیری همه چیز و فراگیری آن به همه را داشته باشد؛ ضمن اینکه جویندگان علم واقعی هم سیراب شدنی نیستند؛ همچنین دانشگاه مرکز کنار هم قرارگیری جویندگان علم و عالم است.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: با کمک پژوهش و آموزش و بهره‌گیری توامان از آن باید ناشناخته‌ها را پذیرفت و فرا گرفت.

وی با بیان اینکه وقتی دانشگاه می‌گوید به دنبال بین‌المللی هستم یعنی اینکه آموزش و بین‌المللی شدن در ذات آن قرار دارد چرا که آموزش مرز ندارد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: نداشتن مرز باعث شده که دانشگاه جندی‌شاپور به عنوان قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین دانشگاه جهان شناخته شود. ضمن اینکه ربع رشیدی در تبریز هم چنین است، اما پیوستگی بین‌المللی بودن دانشگاه‌ها در ایران متاسفانه وجود نداشته است تا زمان را‌ه‌اندازی دارالفنون و سپس دانشگاه تهران.

نیلی احمدآبادی گفت: آنچه در گذشته داشتیم با توانایی فراوان آن و تاریخ کهن نتوانسته‌ایم آن را ادامه دهیم و کمی عقب افتاده‌ایم؛ ضمن اینکه با جایگاه اصلی خود در دنیا و علایق و خواسته‌های خود فاصله پیدا کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: حضور دانشجویان ایرانی در خارج و مبادلات بین‌المللی علوم و موضوعات مشترک دانشگاهی باید مدنظر آموزش عالی قرار گیرد.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف دانشگاه‌ها حل موضوعات و مسائل جامعه است و این امر باید با حضور دانشگاه باشد یعنی توسعه پایدار؛ همچنین معنای توسعه پایدار یعنی استفاده از منابع فعلی و عدم اسراف آن‌ها برای بهره‌مندی آیندگان.

رئیس دانشگاه تهران گفت: وقتی در کشورمان بیشترین مراکز صنعتی در اطراف کرج که سرزمینی حاصلخیز و کشاورز محور است و باد فراوان در آنجا می‌وزد دائر می‌شود یعنی اینکه آلودگی این مناطق به تهران می‌رسد و این معنایش عدم توسعه پایدار است.

نیلی احمدآبادی گفت: توسعه در ایران به جای پایدار بودن به نابودی منابع تبدیل شده است که باید آن را اصلاح کنیم.

وی گفت: با آنکه اعلام شده دانشگاه‌ها باید به کشور برای توسعه پایدار کمک کنند، اما به حرف دانشگاه‌ها خیلی توجه جدی نشده است.

وی تصریح کرد: موضوع پایان‌نامه‌های دانشگاهی متاسفانه جهت‌گیری مطلوبی برای رفع مشکلات جامعه ندارد و دانشگاه‌ها باید بتوانند با حرف علمی و مستندات راه‌حل ارائه دهند.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه دانشگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند، گفت: وجود ۹ هزار دانشجوی دکتری و ۲۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران سرمایه عظیمی است که اگر پایان‌نامه‌های آن‌ها هم راستا با رفع مشکلات کشور باشد غوغا به پا می‌شود.

وی گفت: نسبت پایان‌نامه‌هایی که به نیاز‌های کشور و آینده نظر دارند در آموزش عالی بسیار پایین است لذا باید مکانیزمی برای برقراری ارتباط لازم بین دانشگاه‌ها به منظور رفع مشکلات و نیاز‌های کشور فراهم شود به همین جهت از اساتید، دانشجویان و مسئولین خواسته‌ایم پاسخ مناسبی برای نیاز‌های کشور در پایان‌نامه‌ها پیدا کنند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به آینده شغلی دانشجویان که یکی از دغدغه‌های بزرگشان محسوب می‌شود تصریح کرد: با آنکه دانشگاه به خودی خود برای افراد جذاب است، اما باید آینده شغلی بهتری برای جوانان ترسیم کرد، ولی اگر موضوعات پایان‌نامه‌ها مطلوب و براساس نیاز‌های کشور باشد پیدا کردن شغل بسیار راحت‌تر است چرا که دستگاه‌ها و سازمان‌ها به دنبال دانشجویانی می‌گردند که راه‌حل‌های اجرایی برای برون رفت از مشکلات دارند.

نیلی احمدآبادی گفت: شیوه‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها با ذهن خلاق و تبدیل ایده علمی به محصول باید مدنظر آموزش عالی باشد که می‌تواند بازار، کارفرما و شرایط محیطی داخلی و بین‌المللی را در نظر بگیرد.

وی گفت: دانشگاه تهران با ویژگی‌های خاص خود و وجود دانشکده‌های تخصصی در آن می‌تواند برای دانشجویان ایده‌های برتر مطلوب باشد ضمن اینکه پارک‌های علم و فناوری هم کمک حال فراوانی در این بخش هستند.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: سازمان سرمایه‌گذاری توسعه در دانشگاه تهران وظیفه اقتصادی کردن ایده‌ها را دارد؛ ضمن اینکه این دانشگاه اولین دانشگاهی در کشور است که صندوق سرمایه‌گذاری در ایده‌های دانشجویان را تاسیس کرده و می‌کوشد از محصول نهایی به منظور تجاری شدن آن به جهت ریسک فراوان آن حمایت کند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: بزرگترین ظرفیت دانشگاه تهران جنبه علمی و پژوهشی آن است ضمن اینکه اگر موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویی بین دانشکده‌ای انتخاب شود بسیار عالی است و اگر دانشجویان به دنبال فراگیری دروس دیگر در دانشکده‌های این دانشگاه هستند حتما این کار را انجام دهند.

نیلی احمدآبادی افزود: نوآوری در علم و دانش از کنار هم گذاشتن دانش‌ها و تخصص‌های امروز بدست می‌آید همچنین تحولات در علم بدون مشارکت چند رشته شدنی نیست.

وی در پایان گفت: شرط استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها حضور تمام وقت و استفاده توامان از فکر و ذهن همراه با تحصیل است؛ لذا نباید دانشجو به صد جا فکر کند چرا که در آن صورت به حداقل‌های تحصیل هم نخواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس دانشگاه تهران پایان نامه دانشگاهی دانشکده هنرهای زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران که صبح امروز در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران امسال جشن ۹۰ سالگی خود را در شرایطی برگزار می‌کند که هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذاری سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را مصوب کرد.

وی افزود: قدمت سنت دانشگاهی به ۱۷۵۷ سال گذشته بازمی گردد و این موضوع را یونسکو در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. دانشگاه تهران وظیفه پیگیری این سنت دانشگاهی را بر عهده دارد که با آموزش عالی نوین پیوند خورده است.

شهبازی تصریح کرد: ۹۰ رویداد بزرگ در سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که یکی از رویداد‌ها برگزاری نمایشگاه کار از ۲۱ تا ۲۳ خرداد است، هدف دانشگاه تکمیل چرخه مهارت، آموزش و اشتغال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: لازم داشتیم که دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس تئوری حتما مهارت‌های لازم را جهت ارتقای تخصص خود کسب کنند؛ به همین منظور شبکه سازی تعاملی به عنوان شعار اداره مهارت یابی دانشگاه تهران انتخاب شد.

شهبازی گفت: در ترم جاری استقبال خوبی از درس یادگیری تجربی شد و نمایشگاه پیش رو نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی نفعان امر پررنگ‌تر خواهد کرد، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیاز‌های خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند. تلاش می‌کنیم با برگزاری اردو‌های مهارتی علاوه بر ایجاد فضای تفریحی و شاد، حتما دانشجویان را از نزدیک با صنایع آشنا کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم که وزارت عتف برگزاری نمایشگاه کار را به منظور تقویت بیشتر ارتباط صنعت با دانشگاه در تمام مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها جدی بگیرد.

در ادامه، فرشته امین مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن آساس انتخاب کردیم.


وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت ها اعلام شد که برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی را فراهم کنیم. 

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار