Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیر کل راه‌آهن خراسان از آمادگی راه‌اندازی قطارهای گردشگری در این استان تاکید کرد و برخی مشکلات را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد‌هادی ضیایی‌مهر گفت: بارها به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرده‌ایم که آماده راه‌اندازی قطارهای گردشگری را داریم اما تاکنون اقدامی از سوی آنان مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مسیر مشهد-نیشابور برای راه‌اندازی تورهای یک روزه، بسیار مناسب است و یک شرکت مسافرتی می‌تواند متولی پذیرش و فروش بلیت در این مسیر باشد.

مدیر‌کل راه‌آهن خراسان اظهار داشت: هفته گذشته  قطار گردشگری مشهد-نیشابور در قالب تور ریلی و با هزینه اندک برای جمعی از کارمندان راه‌آهن خراسان راهی نیشابور شدند و این امکان برای همه دستگاه‌ها و شرکت‌های مسافرتی استان فراهم است.

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: پیش از ماه مبارک رمضان امسال دو رام قطار گردشگری در مسیر مشهد-نیشابور تردد داشتند که شرکت‌های مسافرتی از تامین مسافر آن ناتوان بودند و به ناچار طی مکاتبه‌ای با دانشگاه فردوسی مشهد از ظرفیت دانشجویان علاقه‌مند برای سفر یک روزه به نیشابور استفاده شد.

او به نقش مهم اطلاع‌رسانی در باره این قطارها تاکید کرد و اظهار داشت: باید شرکت‌های مسافرتی و انجمن صنفی آنان در این زمینه فعال‌تر شوند و قرار است برای راه‌اندازی مجدد این قطارها با مدیر کل راه‌آهن خراسان جلساتی برگزار شود.

مکرکی‌فر مسیر گردشگری ریلی به تربت حیدریه، خواف و آسبادهای این منطقه را از دیگر مقاصد گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: زمان رسیدن مسافر به خواف از طریق خطوط ریلی ساعت 2 بامداد است که زمان مناسبی نیست.

سعید ولی‌زاده، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان‌رضوی نیز گفت: اگر ظرفیت قطار گردشگری به صورت چارتر و با تخفیف به چارترکننده ارائه شود می‌توان شاهد ورود آنان در این عرصه بود.

او افزود: به تمام شرکت‌ها امکان ارائه قطارهای گردشگری در مسیرهای مشهد-نیشابور و مشهد-خواف اعلام شده است اما پس از راه‌اندازی قطار نیشابور از دو ماه قبل تاکنون پیشنهادی دریافت نشده است.

وی گفت: اکنون نیز زمان کاهش سفرها فرا رسیده و شاید در زمان افزایش و اوج مسافرت‌ها گرایش برای استفاده از قطارهای گردشگری افزایش یابد.

حسن زمانیان، رئیس گروه مسافری اداره‌کل راه‌آهن شرق نیز گفت: این اداره‌کل برای راه‌اندازی قطارهای خاص گردشگری اعلام آمادگی کرده است و تاکنون دو بار با اداره میراث فرهنگی خواف جلساتی را ترتیب داده ایم اما تاکنون از سوی شرکتها و متولیان امر گردشگری پاسخ قابل توجهی به ما داده نشده است.

او گفت: هم‌اکنون قطار تهران-خواف ساعت دو بامداد به خواف می‌رسد و امکان بهره‌برداری از آن به عنوان قطار گردشگری مناسب نیست چرا که این نوع قطار باید به صورت روزانه تردد کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قطار گردشگری قطار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان،حسرت ما و جام جهانی

 تیمی که در اولین حضورش در جام ملت‌ها مسافر جام جهانی شد. تیم ملی افغانستان برای ما مهم بود؛ چون معماری آن کاملاً ایرانی بود و تمام سنگ‌های گرانقیمت آن از دل خاک پرگهر خراسان بیرون کشیده شده بود. مجید مرتضایی و حمید معصومیان در تایلند کاری کردند کارستان.

آن‌ها از کوچه‌پس‌کوچه‌های مشهد جواهراتی را برای تزئین تیم ملی افغانستان جمع کردند که سال‌ها در بستر بی‌توجهی خاک می‌خوردند. حقیقت این است که افغانستان خسته از سال‌ها جور و ستم امروز به فرزندانی که در این خاک رشد کرده‌اند می‌بالد و این هنر مردان ایرانی بود که غرور جریحه‌دار شده افغان‌ها را به دست خودشان التیام بخشیدند.

صعود افغانستان به جام جهانی نشان داد خراسان بزرگ چقدر در بازیکن‌سازی و مربی‌سازی ظرفیت و توانایی دارد و چقدر مدیران ورزش و البته مسئولان رده بالا در حق جوانان این شهر با تصمیم‌های عجیب جفا کرده‌اند. واقعیت تلخ ماجرا این است که علاوه بر تیم ملی افغانستان هنوز هم می‌توان تیم ملی دیگری از دل شمال‌شرق ساخت و به جام جهانی فوتسال فرستاد.

در فوتبال هم البته که همین است. اگر درایت و دوراندیشی در ورزش خراسان بود، امروز نباید شاهد جولان تیم‌هایی چون خوشه طلایی ساوه در مخمل استادیوم‌های مشهد می‌بودیم. مشهد هنوز هزاران مرتضایی و معصومیان دارد و هنوز می‌توان از دل آن با هنر مدیریت صحیح چند تیم فوتبال و فوتسال باشگاهی در حد آسیا سبز کرد. افسوس که در تمام این سال‌ها استعدادهای شگرف این خطه در آتش جنگ‌های سیاسی – مدیریتی سوختند و امروز جز تلی از ناکامی و حسرت برای ورزش مشهد باقی نمانده است.

آمار می‌گوید قهرمان جام ملت‌های آسیا مشهد بود.علاوه بر احسان اصولی به عنوان رئییس کمیته فوتسال فدراسیون، تیم ملی ایران چند بازیکن مشهدی و تیم ملی افغانستان سه مربی مشهدی  داشت و شاکله اصلی‌اش را بازیکنان قد کشیده در کوچه‌پس‌کوچه های گلشهر مشهد تشکیل می‌دادند. پس صعود افغانستان باید تلنگری جدی باشد برای آن‌ها که خودشان را به خواب زده‌اند و بیدار هم نمی‌شوند.

محمدجواد رستم‌زاده

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳