Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزچهارمحال وبختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:طرح های پایلوت کشت گیاهان بومی و جایگزین با فضای سبز شهری وآموزش کاشت گونه های گیاهی بومی سازگار وکم آب بر با هماهنگی کارگروه مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا توسط دفتر فنی استانداری و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی برای شهرداران استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

شهرام احمدی افزود:شهرداریهای 12 شهر استان، شامل؛ مراکز شهرستان و شهرهای کیان، فرخ شهر و طاقانک به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شدند.

احمدی گفت: در این طرح شهرداران موظف به جایگزینی گونه های بومی سازگار با اکوسیستم منطقه در فصل کاشت شدند.

وی گفت:کارگاه آموزشی توسعه وجایگزینی فضای سبز شهرها با گونه های گیاهی بومی مناسب و سازگار با کم آبی، همچنین نحوه مقابله با آفات و مدیریت فضای سبز هم برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گیاهان دارویی فضای سبز بومی و محلی کاشت شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۵۰۰۰۰ شاخه گل لاله در باغ ایرانی

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از کاشت ۲۵۰ هزار شاخه گل لاله در ۳۷ رنگ مختلف در باغ ایرانی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی محمد مختاری؛ مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، در حاشیه بازدید خبرنگاران از بوستان علی محمد بختیاری (باغ ایرانی)، اظهار کرد: چندین سال است که تلاش کرده‌ایم طرح‌هایی که برای بوستان‌های شهر تهران اجرایی می‌کنیم برگرفته از معماری ایرانی - اسلامی باشد. بر همین اساس حدود 9 بوستان با این طراحی در شهر تهران اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مختاری افزود: از جمله بوستان‌هایی که در تهران با معماری ایرانی - اسلامی اجرایی شده است می‌توان به بوستان ملک در منطقه یک، بوستان دامپزشکی در منطقه 11، باغ سلیمانیه در منطقه 14 و بوستان علی محمد مختاری اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در دوران قدیم نیز در کشور ما در ابنیه مختلف همچون مساجد از این معماری استفاده می‌شده و طرح‌های زیبایی اجرایی شده است. قطعا پس از این نیز در اجرای بوستان‌ها از این طراحی استفاده خواهد شد.

وی درخصوص کاشت لاله‌ها در بوستان علی محمد مختاری نیز گفت: هر سال در این بوستان در طرحی به نام باغ لاله‌ها کاشت رنگ‌های مختلف این لاله‌ها انجام می‌شود که در سال گذشته هفده رنگ و امسال 37 رنگ از لاله‌ها در این بوستان کاشته شده و در مجموع 250 هزار شاخه لاله کاشته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در 50 میدان شهر تهران نیز لاله‌ها کاشته شده است و مردم هم از این طرح استقبال کرده‌اند. به شکلی که از همه نقاط استان تهران و حتی از شهرستان‌ها بویژه در ایام نوروز از این بوستان و لاله‌های کاشته شده بازدید کرده‌اند.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه حدود دو ماه این لاله‌ها در این بوستان ماندگاری دارند افزود: اگر هوا گرم شود این لاله‌ها خزان می‌کنند و مجددا از پیاز آنها برای سال‌های بعد استفاده خواهد شد.

مختاری در تشریح توسعه فضای سبز و افزایش و گسترش فضای سبز در شهر تهران تصریح کرد: برابر دستور شهردار تهران در مناطق کم برخوردار در حوزه فضای سبز همچون مناطق 7، 10، 11، 17 و 19 با هدف افزایش سرانه فضای سبز با توجه به وجود بافت فشرده مسکونی از حساب مخصوص اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز و قطع درختان در جهت تملک و احداث بوستان‌ها اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: 600 میلیارد تومان در سال گذشته برای تملک لکه‌های مشجع هزینه شد که برای احداث بوستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بوستان‌ها به زودی پس از طراحی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت و به این ترتیب توزیع عادلانه فضای سبز در شهر تهران محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کاشت ۲۵۰۰۰۰ شاخه گل لاله در باغ ایرانی
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی