Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در نشست تعاملی ساختارهای پژوهشی و فناوری کشور با شبکه علمی و فناوری نیروی انتظامی گفت: باید سعی کنیم زمینه های همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با دستگاه های اجرایی را شناسایی و عملیاتی کنیم تا این هم افزایی بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به راه یافتن رویکرد علمی در انجام امور نهادها و سازمان های اجرایی کشور گفت: با تحلیل عملکرد یک ساله نیروی انتظامی که ارائه شد، رویکرد عملکرد علمی در آن به خوبی مشهود است و آثار آن در جامعه مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم با بیان اینکه یک فاصله ارتباطی بین بخش های دانشگاهی و پژوهشی با دستگاه های اجرایی کشور وجود دارد، اظهار داشت: دانشگاه های ما به دلیل ظرفیت های علمی برتر، توان علمی بسیار بالایی دارند و تجربه نشان داده که پژوهش های مشتری محور که انجام آن به محققان دانشگاهی محول می شود، بسیار دقیق، به موقع و ارزان صورت می گیرد و ما باید در کم کردن این فاصله برای هم افزایی بیشتر در انجام امور برنامه ریزی کنیم.

غلامی افزود: در دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی، صنایع دفاع و برخی دیگر از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برای انجام امور تحقیقاتی شان به سراغ محققان و استادان دانشگاه آمده اند، بنا بر گفته سازمان های سفارش دهنده، کار با دقت بالایی انجام یافته است.

وی با بیان اینکه بعضا دستگاه های اجرایی مراکز پژوهشی دارند، افزود: حضور اعضای هیات علمی و محققان دانشگاهی در کنار این مراکز باعث هم افزایی بیشتر علمی می شود.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور بر اساس وظیفه ذاتی در تربیت نیروی انسانی و حل معضلات کشور فعالیت می کنند، گفت: ماموریت گرا کردن دانشگاه ها نیز یکی از کارهای مهمی است که صورت می پذیرد و این مراکز علمی با توجه به ماموریت خود باید در تحلیل مسائل جامعه شرکت داشته و با ظرفیت های جدید به نوعی بازوی همکار دستگاه های اجرایی باشند.

غلامی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی به محققان دانشگاهی اعتماد بیشتری داشته باشند و سفارش های خود را به مراکز دانشگاهی بدهند زیرا این روش همان دستاوردی را به دنبال خواهد داشت که مورد نظر دستگاه اجرایی سفارش دهنده است.

در این نشست سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی، سردار هادیان فر رئیس پلیس فتا، سردار قصری رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی ومسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز حضور داشتند.

در پایان نشست وزیر علوم از نمایشگاه طرح های تحولی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا بازدید کرد.

کد خبر 4436992 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور غلامی نیروی انتظامی وزیر علوم اربعین ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران اربعین 97 دانشگاه پیام نور پذیرش دانشجو وزارت بهداشت منصور غلامی طلاب سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «محمد دوستار» به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان منصوب کرد.

در حکم انتصاب خطاب به دوستار سرپرست دانشگاه گیلان تاکید شده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

گفتنی است، دکتر محمد دوستار (زاده رشت ،۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نجفی از آذر ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه گیلان منصوب شده بود.

کد خبر 6080206

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار