Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر رضا رجب زاده ظهر یک شنبه در همایش روز ملی روستا با اشاره به اینکه اقتصاد بدون وابستگی به آب مشکلات کمتری را در بر دارد، اظهار کرد: شاهد هستیم کم آبی چگونه زندگی روستاییان را که امرار و معاش آنان وابسته به کشاورزی بود، دچار مشکل کرد.

رجب زاده افزود: باوجود اینکه روستاها نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اند اما مشکل کم آبی درد بسیاری از روستاییان را برطرف نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بنابراین اقتصادی که برپایه آب نباشد و کشاورزی که نیاز آبی کمی دارد، کمتر با مشکل مواجه می کند.

وی بیان کرد: کم آبی تنها به علت کاهش بارندگی نسیت بلکه سوء مدیریت ها نیز در این امر تاثیر گذار است، بنابراین ضرورت دارد آموزش های لازم به روستاییان داده شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی مطرح کرد: مردم بدانند چنانچه در مصرف آب صرفه جویی نکنند، شاید دیگر در زندگی خود پرآبی را نبینند.

رجب زاده در ادامه به ظرفیت ویژه آب و هوایی و گردشگری خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: متاسفانه باوجود اینکه در تابستان روزانه پنج هزار نفر به آب گرم ایوب مراجعه داشته اند اما از موقعیت این مکان بهره درستی برده نشد.

وی آب گرم ایوب را یکی از محور اشتغالزایی استان دانست و اظهار کرد: برنامه ریزی و مدیریت درست، مشکل اشتغالزایی را تا شعاع چند کیلومتری آب گرم ایوب برطرف خواهد کرد.

وی افزود: ۳۷۰ هزار نفر در ۷۰۰ روستای خراسان شمالی زندگی می کنند که این رقم ۴۵ درصد جمعیت کل استان را تشکیل داده، بنابراین روستا می تواند محور اشتغال خراسان شمالی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: چنانچه برنامه ریزی دقیقی برای اشتغال روستاها انجام نشود، قطعا این جمعیت در آینده تهدیدی برای استان خواهند بود.

کد خبر 4437013 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی اشتغال روستایی بحران آب اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد مرز مهران یاسوج شهرکرد خبرگزاری مهر خرم آباد شیراز خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی