Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:36:26 GMT

واکنش نتانیاهو به تصمیم پادشاه اردن علیه تل آویو

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۰۷۶۰

واکنش نتانیاهو به تصمیم پادشاه اردن علیه تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اردن به تصمیم عبدالله دوم مبنی بر عدم تمدید بهره برداری از اراضی اردنی الباقوره و الغمر از سوی صهیونیستها واکنش نشان داد.

وی گفت: ما با اردن در زمینه پایان دادن به الحاقیه های توافق صلح درباره اراضی الباقوره و الغمر گفتگو خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که عبدالله دوم پادشاه اردن پایان الحاقیه های مربوط به الباقوره و الغمر در توافق صلح با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

عبدالله دوم در جریان نشست با شخصیت های سیاسی در کاخ الحسینیه اعلام کرد: اردن تصمیم به پایان الحاقیه هایی که به اسرائیل اجازه استفاده از اراضی الباقوره و الغمر را می داد، گرفته است. امروز این تصمیم به اسرائیل ابلاغ شد. الباقوره و الغمر اراضی اردنی است و اردنی هم باقی می ماند. ما حاکمیت کامل خود را  بر اراضی مان اعمال می کنیم.

وی تاکید کرد: موضوع الباقوره و الغمر از مدتها قبل در راس اولویت های ما قرار داشت. اولویت ما در شرایط دشوار منطقه ای حمایت از منافعمان و هر آنچه به نفع اردن و اردنی هاست.

گفتنی است پس از امضای معاهده «وادی عربه»، هنوز منطقه الباقوره در شمال اردن تحت سیطره رژیم صهیونیستی باقی مانده و این رژیم مدعی مالکیت بر این منطقه و منطقه الغمر واقع در جنوب بحرالمیت است.

کد خبر 4437020

منبع: مهر

کلیدواژه: اردن عبدالله دوم نتانیاهو اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه روسیه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق ایران فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم/اسموتریچ: تسلیم نمی‌شویم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، واکنش‌های هیستریک و خشمگین سران رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی سخنانی که روزنامه معاریو آن را منتشر کرد، گفت: معلوم شد که تعلل و انتظار اشتباه بزرگی بود و هم‌اکنون باید به رفح حمله کنیم.

بن گویر ضمن استقبال از تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیأت اسرائیلی به واشنگتن گفت: اسرائیل قبلا چندین جنگ را بدون حمایت آمریکا انجام داده است.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل هم گفت: روابط ما با آمریکا بسیار خوب و نزدیک است و همکاری نظامی ما از ابتدای جنگ تاکنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: ما وارد رفح می شویم و نیروهای حماس را متلاشی می کنیم و تسلیم فشارهای بین المللی نمی شویم.

به دنبال عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عجز نتانیاهو در تحقق اهداف خود در این جنگ، اختلافات میان مقامات صهیونیست گسترش یافته و استعفای ناگهانی دیروز «گدعون ساعر» از کابینه اضطراری موجی از واکنش‌ها علیه بنیامین نتانیاهو به دنبال داشته است.

کد خبر 6063007

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • تظاهرات دوباره صهیونیست‌ها در تل‌آویو/ برخی بازداشت شدند
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • همین الان باید به رفح حمله کنیم
  • بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم
  • بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم/اسموتریچ: تسلیم نمی‌شویم
  • اذعان ژنرال صهیونیست به انزوای تل آویو