Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:بیش از ۷۷۰ اثر ملی ثبت شده در استان که به علت کمبود اعتبار و نیروی حفاظتی در حال تخریب و نابودی هستند.

وی افزود: به دلیل ثبت نبودن ۷۰ درصد آثار تاریخی استان در فهرست آثار ملی ردیف بودجه دولتی برای ترمیم این آثار وجود نداردکه همین موضوع سبب تسریع در تخریب این آثار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود گفت : تخریب آثار تاریخی جرم محسوب  و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد .

فرزانه افزود :  این اداره کل قصد خرید و مالکیت آثار تاریخی ثبت شده‌ای را که در اختیار بخش خصوصی و ادارات دولتی است، ندارد، اما وارد آمدن هرگونه خسارت به این بنا‌ها را از راه قانونی پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از مرمت و ۳۴۵ باب بنای تاریخی و فرهنگی استان در صورت تخصیص اعتبار خبرداد و افزود : مالکیت فقط ۲۰ اثر تاریخی ثبتی استان در اختیار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد و مالکان بقیه آثار تاریخی بخش خصوصی و یا ادارات دولتی هستند که نگهداری و مرمت از این آثار را پیچیده‌تر می‌کند. 

وی  با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۱۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی استان با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت شد، گفت: بسیاری از این بنا‌های تاریخی به دلیل مصالح چوبی، خشتی و کاهگلی و یا  قرارگیری در ارتفاعات و شرایط سخت آب و هوایی هر ساله نیازمند مرمت هستند  سبب می‌شود تا بنا‌های تاریخی این استان بیشتر در خطر نابودی قرار بگیرند.

انتهای پیام /ر

مرمت ۳۴۵ بنای تاریخی و فرهنگی در صورت تخصیص اعتبار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت