Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اردن امروز یکشنبه پایان بهره برداری از اراضی اردنی الباقوره و الغمر که به دنبال توافق صلح میان طرفین در سال ۱۹۹۴ رخ داده بود را به اطلاع تل آویو رساند.

وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در راستای اجرای فرمان عبدالله دوم پادشاه اردن، وزارت خارجه اردن امروز به وزارت خارجه اسرائیل تصمیم اردن برای پایان دادن به الحاقیه های مربوط به مناطق الباقوره و الغمر در معاهده صلح را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: دو یادداشت در زمینه پایان الحاقیه ها به اسرائیل بر اساس الحاقیه های شماره ۱(ب) و ۱(ج) که به مدت ۲۵ سال از تاریخ معاهده صلح اردنی-اسرائیل قابل اجرایی است و اینکه اگر هر کدام از طرفین اقدامی برای پایان دادن به آن به عمل نیاورند این به صورت اتوماتیک وار تمدید خواهد شد، تحویل داده شد.

شایان ذکر است که عبدالله دوم پادشاه اردن پایان الحاقیه های مربوط به الباقوره و الغمر در توافق صلح با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

عبدالله دوم در جریان نشست با شخصیت های سیاسی در کاخ الحسینیه اعلام کرد: اردن تصمیم به پایان الحاقیه هایی که به اسرائیل اجازه استفاده از اراضی الباقوره و الغمر را می داد، گرفته است. امروز این تصمیم به اسرائیل ابلاغ شد. الباقوره و الغمر اراضی اردنی است و اردنی هم باقی می ماند. ما حاکمیت کامل خود را  بر اراضی مان اعمال می کنیم.

وی تاکید کرد: موضوع الباقوره و الغمر از مدتها قبل در راس اولویت های ما قرار داشت. اولویت ما در شرایط دشوار منطقه ای حمایت از منافعمان و هر آنچه به نفع اردن و اردنی هاست.

کد خبر 4437059

منبع: مهر

کلیدواژه: اردن اسرائیل اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه روسیه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق ایران فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از العالم، تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت اسرائیل در شهر امان پایتخت اردن، در محکومیت تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر علیه غزه برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد. مردم اردن توقف سیاست گرسنه نگه داشتن و کشتار جمعی مردم فلسطین در غزه را خواستار هستند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خبرنگار العالم از امان: مردم اردن همچنان در اطراف سفارت اسرائیل با تمام قدرت به صورت خستگی ناپذیری، فریاد می‌زنند تا به سبب وقایع غزه از جمله تخلفات و جنایت‌های علیه مردم فلسطین، خشم خود را ابراز کنند، این در حالی است که هیچ گونه موضع گیری قاطعانه‌ای در این خصوص در کشور‌های جهان دیده نمی‌شود.

یکی از شهروندان اردنی: ما امروز اینجاییم که تا به واکنش دلسرد کننده جهانیان پاسخ دهیم. هیچ کس کاری برای خشونت علیه کودکان غزه، همسران و نزدیکان مردم غزه انجام نمی‌دهد. هیچ کس نمی‌خواهد این تجاوزات را متوقف کند. این دشمن وارد منطقه ما شده است و همیشه برای دشمن باقی خواهد ماند.

خبرنگار: اردنی‌ها تلاش دارند، وارد ساختمان سفارت رژیم اشغالگر اسرائیل شوند و پیام‌های زیادی را به نهاد‌های سیاسی اردن ارسال می‌کنند و لزوم پاسخ به مطالبات مردم را خواستار هستند. خواسته مردم این است که سفارت اسرائیل کاملا بسته شود و همه روابط با این رژیم قطع و همه توافق‌ها که مهم‌ترین آن توافق صلح "وادی عربه" است، متوقف شود.

یکی از شهروندان اردنی: پیام ما به دولت اردن این است که با مردم اردن همگام و هماهنگ شود. در ابتدا توافق ذلت بار وادی عربه را متوقف کند، توافقی که هیچ یک از حقوق ملی مردم اردن را به صورت مثبت برای اردنی‌ها محقق نکرد. این توافق تنها در خدمت رژیم اشغالگر است.

خبرنگار العالم: همزمان با تظاهرات گسترده در امان، در بسیاری از دیگر استان‌ها و شهر‌های اردن هم تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد. مردم در این تظاهرات‌ها از دولت اردن خواستند، برای کمک به مردم غزه، مواضع جدی‌تر و موثرتری اتخاذ کند.

طوفان خشم مردم اردن در چهارمین روز متوالی، همچنان در اطراف سفارت اسرائیل در امان پایتخت اردن دیده می‌شود و مردم تلاش می‌کنند، وارد ساختمان سفارت شوند و آن را محاصره کنند. تظاهرکنندگان در اینجا می‌گویند: این اقدامات نوعی واکنش به جنایت‌هایی است که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل علیه اهالی غزه مرتکب می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • تغییرات بزرگ اینتر از راه می‌رسد
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • تل آویو به عمد در حال وقت کشی در مذاکرات آتش بس است
  • تلاش اردنی‌ها برای حمله به سفارت اسرائیل (فیلم)