Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، منطقه اصفهان گفت: این طرح با توجه به عمر بالای این خط لوله و بر اساس اطلاعات پیگرانی هوشمند مبنی بر وجود عیوب در 80 نقطه از این خط انتقال اجرا شد.
مجتبی بشارتیان با بیان اینکه برای تخلیه خط از روش تزریق هوا در خط لوله 30 اینچ استفاده شده گفت: پس از تزریق آب و ارسال دو دستگاه پیگ ردیاب با تزریق هوا نفت خام موجود در خط لوله قدیم به طرف مخازن مرکز انتقال نفت شماره یک امیدیه هدایت شد که بدون هیچ آلودگی زیست محیطی خط تخلیه و پس از عملیات قطع و وصل ، خط جدید مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار امیدواری کرد در صورت مساعد بودن شرایط جوی ، مرحله دوم این طرح بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

خط لوله مارون - اصفهان با انتقال روزانه بیش از 500 هزار بشکه نفت خام یکی از مهمترین خطوط انتقال نفت خام کشور است که با تامین خوراک پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز، نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز کشور ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما تعویض خطوط نفت خام مارون اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب شرب منطقه کاشان + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از انجام عملیات ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب شرب کاشان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۴:۰۰ روز گذشته _شنبه یکم اردیبهشت_ شکستگی خط لوله ۹۰۰ میلی‌متری انتقال آب شرب در منطقه کاشان گزارش و مشخص شد در منطقه مذکور عملیات حفاری برای مرمت قنوات در حال انجام بوده است که بیل مکانیکی با این لوله برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه در پی برخورد بیل مکانیکی با خط لوله، لوله دچار شکستگی و حریم آب در محدوده مذکور رها می‌شود، افزود: پس از رخداد این حادثه، اداره آب و فاضلاب کاشان به محل اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال قطع آب در پی حادثه رخ داده، بدون فوت وقت جایگزینی خط لوله انجام شد که این عملیات از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به طول انجامید.

شیشه فروش با اشاره به آغاز آب‌گیری خط لوله مذکور از شب گذشته ادامه داد: توجه به حریم خطوط لوله انتقال آب، گاز و برق حائز اهمیت بسیاری است و تمهیدات لازم در این خصوص باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: سال گذشته نیز در محدوده مسکن مهر شاهد وقوع شکستگی لوله بودیم که حجم زیادی از آب وارد سایت ساختمان‌های مسکن مهر شد.

کد خبر 746617

دیگر خبرها

  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد
  • (ویدئو) آتش‌سوزی در خط لوله انتقال نفت خام در سوریه
  • ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب شرب منطقه کاشان + عکس