Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@16:17:47 GMT

مشمولان بسته حمایتی دولت چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۱۳۰۲

به گزارش اکوفارس، انوشیروان محسنی بندپی در رابطه با آخرین وضعیت بسته حمایت اجتماعی دولت که امروز نهایی و اعلام می‌شود، گفت: یکی از مسائلی که باعث به تأخیر افتادن این برنامه شده افزایش ضریب اطمینان ما از افرادی است که تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

*کارگرانی فصلی و حقوق‌بگیران یک میلیون و ۱۰۰هزارتومانی
وی ادامه داد: کسانی در جامعه کار می‌کنند که ممکن است درآمد و معیشت خوبی نداشته باشند برخی‌ها فصلی کار می‌کنند و کارگرانی داریم که حداقل حقوق و دستمزدشان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*مستمری بگیران تأمین اجتماعی با حقوق یک میلیون و ۶۰۰هزار تومانی
محسنی گفت: خانوار‌هایی با درآمد کمتر از ۳ میلیون مشمول این طرح هستند، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند که میانگین حقوقشان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است باید این افراد تحت حمایت اجتماعی دولت قرار بگیرند.

*بُعد خانوار ۱.۸ بسته حمایتی می‌گیرند
وی در پاسخ به اینکه آیا این کمک‌ها فقط به سرپرست خانوار داده می‌شود یا مشمول زوجین هم می‌شود، گفت: تعداد افرادی که هم زن و هم مرد در گروه حداقل‌بگیر‌ها باشند یا هر دو بازنشسته باشند کم است، ما برای ارائه این بسته‌ها بُعد خانوار که ۱.۸ است را در نظر گرفته‌ایم و درآمد خانوار را ملاک قرار داده‌ایم.

سرپرست وزارت رفاه گفت: به دنبال تکمیل «پایگاه اطلاعات ایرانیان» هستیم و در حال حاضر معاونت رفاهی این وزارتخانه به دنبال اطلاعات و آمار دقیقی است وضعیت مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، تأمین اجتماعی، بازنشستگان کشوری، بنیاد شهید و کمیته امداد است تا بر اساس آن مشمولان دریافت بسته حمایتی مشخص شوند.

*از قلم افتاده‌ها به بهزیستی و کمیته امداد بروند
محسنی با تأکید بر اینکه مشمولان معرفی شده با ضریب اطمینان بالایی شناسایی شده‌اند، گفت: بندی در آیین‌نامه بسته حمایتی دولت آمده که هر فردی که گمان می‌کند نیازمند است، اما در گروه‌های معرفی شده قرار ندارد و از قلم افتاده می‌تواند به سازمان بهزیستی و کمیته امداد خود را معرفی کند.

وی گفت: افرادی داریم که بیمه نیستند و شاید هنوز درآمدشان از مستمری که ما در امداد و بهزیستی پرداخت می‌کنیم هم کمتر باشد، فرصت برای این افراد نیز وجود دارد که به این نهاد‌ها مراجعه کنند.

*واریز کمک نقدی «غیرقابل برداشت» به حساب بانکی سرپرست
وی در پاسخ به اینکه آیا این کمک‌ها به حساب یارانه‌شان واریز می‌شود یا نه، گفت: بسته حمایتی دولت یک بسته اجتماعی و غیرنقدی است به این صورت که در کارت بانکی سرپرستان خانوار در قالب حمایت اجتماعی واریز می‌شود که به صورت نقدی قابل برداشت نیست و تنها برای تأمین اقلام اساسی سبد کالایی قابل هزینه است.

*آمار بالای خانوار‌های تک‌نفره که بسته حمایتی می‌گیرند
سرپرست وزارت رفاه همچنین در پاسخ به اینکه آیا تعداد جمعیت مشمولان قابل تخمین است یا خیر، گفت: هنوز نمی‌توانیم دقیق بگوییم چرا که بُعد خانوار‌ها متفاوت است، به عنوان مثال در بهزیستی که ۸۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر که شامل ۷۴ درصد می‌شود تک‌نفره هستند یا در کمیته امداد با مستمری‌بگیران یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حدود ۴۳ درصد تک نفره است یا در صندوق بازنشستگی کشوری بسیاری از افراد در سن خانوار تک نفره هستند.

*تخصیص ۱۳.۵میلیارد بابت خرید ۲۵ کالای اساسی
محسنی گفت: امروز عدد و رقم دقیق تعداد خانوار‌ها و میزان مبلغ و دفعات شارژ اعتبار کارت‌های بانکی که از طریق آن می‌توان کالا‌های در نظر گرفته شده را تا پایان سال خریداری کرد، مشخص و نهایی می‌شود، اما پیش بینی ما این است تمام کسانی که درآمد ماهانه آن‌ها زیر ۳ میلیون تومان باشد از این حمایت اجتماعی برخوردار شوند.
سرپرست وزارت رفاه گفت: دولت ۱۳.۵ میلیارد دلار برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی که شامل برنج، مرغ، گوشت، روغن، لبنیات و... می‌شود، صرف کرده و حمایت‌های اجتماعی را دنبال می‌کند تا حداقل فشار به مردم وارد شود.

وی افزود: بسته حمایت اجتماعی دولت به صورت مشترک و ضربتی توسط بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واریز یارانه غذایی مادران ؛ طرح یسنا کشوری شد

به گزارش همشهری آنلاین، طرح یسنا با هدف کمک به امنیت غذایی مادران دارای فرزند زیر دو سال، از سال گذشته برای حدود ۲۴ هزار مادر واجد شرایط در دهک اول درآمدی اجرا شد و دامنه ا=آن از ۸ استان کم برخوردار شامل کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان فراتر نرفت، اما حالا، آن‌گونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده، این طرح به‌صورت سراسری و برای سه دهک کم‌درآمد اجرایی شده

تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.

آمارهای ارائه شده از سوی وزیر کار حاکی از این است که در فاز کشوری طرح یسنا ۹۳۵ هزار و ۷۲۴ نفر در خانواده‌های سه دهک کم‌درآمد که مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در آنها حضور دارند، از یارانه ۶۰۰ هزار تومانی خانوار بهره‌مندی می‌شوند.

پیش‌ازاین سه مرحله تأمین اعتبار طرح یسنا برای دهک اول درآمدی در ۸ استان و به ازای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان انجام شده بود و در طرح جدید، این یارانه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی در سه دهک به‌صورت کشوری انجام می‌شود و خانوارهای مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده در سبد غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت، شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: برای خانوارهای مشمول یارانه مادران دارای کودک شیرخوار که مشمول طرح یسنا هستند، پیامک ارسال می‌شود و اعتبار این طرح در حساب سرپرست خانوار مشمول شارژ شده که در قالب طرح کالابرگ قابل‌استفاده است.

همچنین خانوارها می‌توانند با کد ملی سرپرست خانوار و سیم‌کارت به نام او وارد برنامه کاربردی «شما» شوند و ضمن اطلاع از وضعیت مشمول بودن یا نبودن، از میزان اعتبار باقی‌مانده در حساب و نام و نشانی فروشگاه‌های نزدیک خود مطلع شوند.

بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را ماهانه به آنها اختصاص دهد.

کد خبر 845568 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها يارانه معيشتي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یارانه

دیگر خبرها

  • پرونده زباله‌گردها در تهران بسته می‌شود
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک، به بسته حمایتی رژیم صهیونیستی و اوکراین اضافه می‌شود
  • چه کسانی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی حضور داشتند؟
  • جزئیات واریز یارانه غذایی مادران ؛ طرح یسنا کشوری شد
  • اهدا بسته حمایتی ویژه به این خانوار‌ها / واریزی جدید ۶۰۰ هزار تومانی ماهانه برای این دهک‌ها
  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است