Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت:دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، صنایع دفاعی و برخی دیگر از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای انجام امور تحقیقاتی شان به سراغ محققان و استادان دانشگاه آمده اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در نشست تعاملی ساختار‌های پژوهشی و فناوری کشور با شبکه علمی و فناوری نیروی انتظامی گفت: باید سعی کنیم زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی را شناسایی و عملیاتی کنیم تا این هم افزایی بیش از پیش فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به راه یافتن رویکرد علمی در انجام امور نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی کشور گفت: با تحلیل عملکرد یک ساله نیروی انتظامی که ارائه شد، رویکرد عملکرد علمی در آن به خوبی مشهود است و آثار آن در جامعه مشاهده می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه یک فاصله ارتباطی بین بخش‌های دانشگاهی و پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی کشور وجود دارد، اظهار داشت: دانشگاه‌های ما به دلیل ظرفیت‌های علمی برتر، توان علمی بسیار بالایی دارند و تجربه نشان داده که پژوهش‌های مشتری محور که انجام آن به محققان دانشگاهی محول می‌شود، بسیار دقیق، به موقع و ارزان صورت می‌گیرد و ما باید در کم کردن این فاصله برای هم افزایی بیشتر در انجام امور برنامه ریزی کنیم.

غلامی افزود: در دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، صنایع دفاع و برخی دیگر از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای انجام امور تحقیقاتی شان به سراغ محققان و استادان دانشگاه آمده اند، بنا بر گفته سازمان‌های سفارش دهنده، کار با دقت بالایی انجام یافته است.

وی با بیان اینکه بعضا دستگاه‌های اجرایی مراکز پژوهشی دارند، افزود: حضور اعضای هیات علمی و محققان دانشگاهی در کنار این مراکز باعث هم افزایی بیشتر علمی می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور بر اساس وظیفه ذاتی در تربیت نیروی انسانی و حل معضلات کشور فعالیت می‌کنند، گفت: ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها نیز یکی از کار‌های مهمی است که صورت می‌پذیرد و این مراکز علمی با توجه به ماموریت خود باید در تحلیل مسائل جامعه شرکت داشته و با ظرفیت‌های جدید به نوعی بازوی همکار دستگاه‌های اجرایی باشند.

غلامی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی به محققان دانشگاهی اعتماد بیشتری داشته باشند و سفارش‌های خود را به مراکز دانشگاهی بدهند، زیرا این روش همان دستاوردی را به دنبال خواهد داشت که مورد نظر دستگاه اجرایی سفارش دهنده است.

در این نشست سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی، سردار هادیان فر رئیس پلیس فتا، سردار قصری رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی ومسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز حضور داشتند.

در پایان نشست وزیر علوم از نمایشگاه طرح‌های تحولی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه علمی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با حضور رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم و رئیس حوزه آموزش عالی بریکس از دولت روسیه، اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشور‌های حوزه بریکس برگزار شد.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای گروه بریکس از نظر علم و فناوری، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های علمی با کشور‌های عضو این نهاد بین‌المللی تأکید کرد.
امید رضایی‌فر گفت: به زودی کارگروه‌های سیزده‌گانه متناظر مرتبط با فعالیت‌های علمی و آموزشی گروه بریکس را شکل می‌دهیم و با مشخص شدن دانشگاه‌های عضو هر کارگروه، در برنامه‌ها و اقدامات گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ مشارکت خواهیم داشت.
وی با اشاره به حضور نمایندگان و مسئولان بین‌الملل ۲۰ دانشگاه و مؤسسه در این نشست گفت: بیش از ۲۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه و ۶۰ پارک علم و فناوری در ایران فعالیت می‌کنند و ما ظرفیت علمی فراوانی برای حضور در فعالیت‌های علمی و فناورانه بریکس داریم.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم افزود: ما به صورت ویژه آمادگی داریم در بخش آموزش‌های مهارتی با رویکرد فناوری و نوآوری با بریکس همکاری کنیم و در اتاق‌های فکر بریکس حضور فعال داشته باشیم.
در ادامه این نشست، رئیس حوزه بریکس و معاون آموزشی دانشگاه hse روسیه گفت: با توجه به اینکه امسال روسیه ریاست بریکس را برعهده دارد، با حضور در ایران کوشیدیم تا ظرفیت‌های همکاری این سازمان را - که برخلاف تصور، صرفاً یک سازمان اقتصادی نیست - به دانشگاه‌های ایران معرفی کنیم.
خانم ویکتوریا پانووا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران به‌عنوان یک کشور غنی از نظر علمی و فرهنگی قول داد پیشنهادهای ایران برای همکاری با بریکس را به شورای کارشناسان بریکس ارائه دهد.  
وی همچنین ضمن اشاره به رشد علمی خوب ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه، کشاورزی، زیست فناوری و علوم مهندسی را از حوزه‌هایی نام برد که ایران در آنها دستاورد زیادی داشته و می‌تواند با کشور‌های عضو بریکس در این زمینه‌ها هم‌افزایی داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن