Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:26:07 GMT

ابهامات ترور فرمانده پلیس قندهار

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۱۶۹۷

ابهامات ترور فرمانده پلیس قندهار

تهران - ایرنا - بعد از کشته شدن ژنرال عبدالرازق فرمانده پلیس قندهار توسط یکی از محافظین خویش در جلسه بررسی امنیت انتخابات با حضور فرمانده ناتو، بسیاری بر این باورند که این ترور ساخته پرداخته توطئه آمریکا بوده است.

به گزارش ایرنا، یک روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان، ژنرال عبدالرازق در نشستی که به منظور بررسی امنیت انتخابات برگزار شده بود؛ هدف یکی از محافظانش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه تروریستی طالبان بعد از ترور عبدالرزاق مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت.
به گفته منابع خبری، ژنرال اسکات میلر فرماندار نیروهای ناتو در افغانستان نیز به عنوان بزرگترین دشمن طالبان در این نشست حضور داشت اما فرد مهاجم هیچ حمله ای به فرماندار آمریکایی نکرد و وی جان سالم به در برد.
در زمان ورود اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو به قندهار در روز پنجشنبه گذشته هیچ فرد افغانستانی مسلح نبوده و همه توسط آمریکایی ها خلع سلاح شده بودند. حتی شهر قندهار به حالت نیمه تعطیل درآمده بود.
به گفته کارشناسان امنیتی، سیاست آمریکایی ها این است که وقتی یکی از سران آنها به مکانی می رود، تمامی افراد دیگر خلع سلاح می شوند و هیچکسی حق حمل سلاح را ندارد و اگر اسلحه ای هم هست قبلا خالی شده و صرفا نمایشی می باشد، پس ترور عبدالرازق توسط محافظ خویش خبر کاملا کذب است.
طبق گزارش تارنمای اطلس افغانستان، ژنرال رازق در حالی کشته می شود که در همان جلسه فرمانده نیروهای آمریکایی هم حضور داشت و بعد از این حادثه به گفته رسانه ها بدون هیچ اسیبی صحنه را ترک می کند و مثل یک سرباز صلح سازمان ملل اعلام می کند که حمله از سوی «افغان‌ها علیه افغان‌ها» صورت گرفت.
براساس این گزارش از آنجا که فرمانده آمریکایی شاهد زنده و مستقیم حمله تروریستی به عبدالرازق بوده حتما باید در برابر یک کمیسیون بیطرف بین المللی به عنوان شاهد مورد سوال قرار بگیرد. به هر صورت، کشتن فرمانده عبدالرازق باید مورد توجه سازمان ملل قرار بگیرد و یک کمیسیون بین المللی بیطرف و با اعتبار در مورد آن تحقیق بعمل آورد. کمیسیونی که در آن نه از حکومت کابل و نه از سوی آمریکا کسی عضو باشد.
شایان ذکر است در صفحه معرفی بیوگرافی ژنرال عبدالرازق در وب سایت ویکی پیدیا، عامل اصلی ترور فرمانده قندهار اسکات میلر معرفی شده است.
طبق نوشته ویکیپدیا، عبدالرازق در تاریخ 26 مهر 1397، هنگامی که در دفتر فرمانده قندهار و با حضور فرمانده ‌هان نیروهای قاطع و فرمانده هان محلی حضور داشت حدود ساعت سه و نیم بعد از ظهر توسط افراد ژنرال اسکات میلر در یک مشاجره لفظی به سربازان تحت امرش دستور می دهد عبدالرازق را ترور نماید که این ترور به موفقیت انجامیده و عبدالرازق کشته می شود.
به گفته خبرگزاری آریا نیوز افغانستان، دشمنان عبدالرازق پیش از این نیز حملات بسیاری علیه او اجرا کرده بودند؛ ولی وی توانسته بود از تمام آن ها نجات یابد. برای مثال، عبدالرازق در سال 1395 طی حمله طالبان به مهمانخانه فرماندار قندهار زخمی شد، اما جان سالم به در برد. در این حمله پنج دیپلمات اماراتی کشته و سفیر آن کشور نیز بعدا به دلیل جراحات ناشی از انفجار، کشته شد.
در پی ترور ژنرال عبدالرازق محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان در صفحۀ رسمی فیسبوک خویش نوشت: این حادثه تروریستی که در نتیجه آن ژنرال رازق، عامل اصلی ثبات در جنوب کشور به شهادت رسید، یک دسیسه سازمان یافته از پیش تعیین شده بود و سد آهنینی که رازق با درایت و تدبیر، با شجاعت واخلاق خود در برابر تروریسم ایجاد کرده بود شکسته شد.
همچنین، امرالله صالح رئیس پیشین امنیت ملی در انتقاد به مراسم تدفین شهید ژنرال عبدالرازق گفت: یک ژنرال اسطوره ای را نباید به مانند یک سپاهی گمنام به خاک می سپردند.
امرالله صالح گفت: همه از شهامت، وطن دوستی، چابکی و حس فداکاری ژنرال عبدالرازق شهید حرف می زنیم اما در مراسم به خاک سپاری او غیر از اعضای خانواده، مردم عادی و چند عکاس از مقام ها کسی حضور نداشت.
آساق**9473**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات افغانستان آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق احشام در دام پلیس نکا

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: در پی وقوع سرقت احشام در شهرستان نکا، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات غافلگیرانه وی رادستگیرکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: متهم که در خرید و فروش دام زنده اشتغال دارد در تحقیقات پلیس به سرقت احشام در این شهرستان نیز اعتراف کرد.

سرهنگ عزیزی در خاتمه با بیان این که تحقیقات پلیسی در این ارتباط همچنان ادامه دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کندوان از چالوس به تهران یک‌طرفه شد
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • تجلیل ساوجی‌ها از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)