Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@20:59:28 GMT

اخلال‌گر بازار ارز به 15 سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۱۷۷۷

اخلال‌گر بازار ارز به 15 سال حبس محکوم شد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، چهارمین جلسه علنی رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی، برای رسیدگی به پرونده یکی از متهمان پرونده اخلال در بازار ارز از طریق معاملات خارج از شبکه بانکی و صرافی‌های مجاز، به ریاست سید محمود ساداتی و مستشاری محسن رجایی نیا و علی فرهادی پور در شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه کورش زارعی، سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی به نمایندگی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، کیفرخواست متهم را قرائت کرد.

زارعی با تشریح اقدامات متهم در معاملات ارزی خارج از شبکه بانکی و صرافی ها به میزان 124 هزار دلار، به درآمدهای حاصله از این محل اشاره کرد و از دادگاه تقاضای مجازات متهم مطابق ماده 30 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رای وحدت رویه شماره 704 مورخ 24 مهر 1386 را مطرح کرد.

در ادامه این جلسه قاضی ساداتی اتهام متهم را به وی تفهیم و او را برای پاسخ به سئوالات به جایگاه احضار کرد.

متهم این پرونده در دفاع از خود به تشریح نحوه اقدام و همکاری با صرافی‌ها پرداخت.

براساس این گزارش، در بخشی از تحقیقات این پرونده به گردش مالی بیش از 2 هزار و 896 میلیارد و 470 میلیون و 214 و 568 ریالی متهم طی 3 سال اخیر و طی واسطه گری‌ اشاره شده است.

به گزارش ایسنا در این جلسه، وکیل مدافع متهم دفاعیات خود را قرائت و به صحن دادگاه ارائه کرد.

در پایان این جلسه رئیس دادگاه بعد از اخذ آخرین دفاعیات متهم، او را بزهکار شناخته و به تحمل 15 سال حبس و جزای نقدی معادل وجوه مکشوفه به ارزش 124 هزار دلار و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی کرد.

براساس این گزارش، در ذیل رای صادره از سوی این شعبه، با استناد به تبصره 2 ماده 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور بر تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسین و به طور کلی مسئول یا مسئولانی که به سبب سهل انگاری در حوزه بانکی و عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره، اقدام فوری و موثر برای جلوگیری از وقوع جرم انجام نداده اند، به اتهام معاونت در جرم این پرونده‌ تاکید شده است.
 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اخلالگران دادگاه ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین

رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین به دلیل فساد گسترده ورزشی به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش مشرق، دادگاه چین روز سه شنبه اعلام کرد که چن ژیوآن رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین را به اتهام دریافت رشوه و سایر جرایم مالی به حبس ابد محکوم کرده است.

بر اساس اعلام رسانه های چینی، این رئیس فدراسیون، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳، از موقعیت‌های خود در فدراسیون و سایر ارگان‌ها استفاده کرد تا «به‌طور غیرقانونی» مبالغی از افراد دیگر به مبلغ ۸۱.۰۳ میلیون یوان (۱۱ میلیون دلار) دریافت کند.

وی در ماه ژانویه به دریافت رشوه ۱۱ میلیون دلاری اعتراف کرده است.

تاکنون علاوه بر رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین، ده‌ها بازیکن نیز مورد بازجویی قرار گرفتند.

دادگاه چین در حکم خود نوشت که او به فوتبال چین «خسارتی هنگفت» وارد کرده است.

برخی دیگر از مسئولانی که در دوران ریاست «چن» در فدراسیون حضور داشتند بین ۸ تا ۱۴ سال زندان محکوم شده اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • «سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد
  • «سلطان رمزارز» به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • محکومیت قاچاقچی پیاز در خرمشهر
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد