Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه ملت؛ سید فرید موسوی درباره طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان ، اظهار کرد: این پیشنهاد و تدوین این طرح در زمانی که اکثریت نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود بودند مطرح شد. نمایندگان پس از بازگشت از حوزه‌های انتخابیه به مجلس و همانگونه که انتظار می رفت بر صیانت از مصوبه اصلی اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تاکید کردند و عملا مطرح شدن این طرح دو فوریتی منتفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بدون در نظر گرفتن هیچ استثنای جدیدی جدی است و اضافه کردن استثنائات آن هم در این بازه زمانی که هنوز قانون اجرایی نشده به هیچ عنوان به صلاح نیست.

وی ادامه داد: طراحان قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و اعضای فراکسیون جوانان مجلس پس از مطرح شدن چنین طرح دو فوریتی نسبت به مجاب کردن پیشنهاد دهندگان به منظور انصراف از پیگیری این طرح دو فوریتی اقدام کردند و پیشنهاد دهندگان نیز با انجام مذاکرات از ادامه پیگیری‌ها برای مطرح شدن این طرح، منصرف شدند.

رییس فراکسیون جوانان مجلس تأکید کرد: مجلس با توجه خواست افکار عمومی، خود را ملزم به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌داند و در واقع این طرح دو فوریتی پیش از مطرح شدن، منتفی شد.

موسوی با یادآوری اینکه ایستادن در برابر خواست عمومی جامعه به هیچ عنوان به صلاح هیچکس نیست، افزود: این طرح دو فوریتی سنگ بنای غلطی بود تا با تصویب هر قانونی، فضا برای استثنا کردن برخی از قانون باز شده و بازار لابی و لابی گری در این خصوص داغ شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: با این حساب پرونده این طرح دو فوریتی برای استثنا کردن برخی مدیران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس بسته شد و چنین طرحی در دستور کار مجلس قرار ندارد و انتظار است دستگاه‌ها تا تاریخ مقرر نسبت به عملیاتی کردن قانون اقدام مقتضی را صورت دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طرح دو فوریتی جام جم آنلاین بازنشستگان جام جم آنلاین منع به کارگیری بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور از پیگیری این کانون برای به نتیجه رسیدن میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی خبر داد.

محمد اسدی در گفتگو با «عصر خبر» افزود: تا کنون چند جلسه با مدیر عامل و معاونان سازمان تامین اجتماعی برگزار کرده ایم و امیدواریم در جلسات بعدی با همکاری و ملاک قرار گفتن قانون بتوانیم به توافقی رضایت بخش برای بازنشستگان برسیم.

وی با تاکید بر اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: مطابق این ماده قانونی خواسته ما افزایش مستمری ها به میزان افزایش هزینه های زندگی می باشد که مر قانون است.

گفتنی است حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي هستند که حقوق خود را از این سازمان دریافت می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی / برای ثبت نام اقدام کنید واکنش تأمین اجتماعی به گلایه‌های مردم از صف‌های طولانی

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟