Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو –ایرنا – شرکت بریتیش پترولیوم پس از مشارکت گسترده در پروژه های نفت و گاز جمهوری آذربایجان ، با امضای یک توافقنامه جدید با وزارت انرژی این کشور وارد بخش انرژی های تجدید پذیر و نیروگاه های کوچک برق آبی آذربایجان می شود.

وزارت انرژی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه از امضای توافقنامه میان «سامیر ولی اف» معاون این وزارتخانه و «بختیار اصلان بیکلی» معاون اول دفتر نمایندگی بریتیش پترولیوم در جمهوری آذربایجان خبرداد و افزود: بر اساس این توافقنامه شرکت بریتیش پترولیوم به تکمیل فعالیت نیروگاه های کوچک برق آبی در جمهوری آذربایجان کمک خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در قالب این توافقنامه شرکت مشاوره ای “SNC-Lavalins Atkins” فعالیت نیروگاه های کوچک برق آبی فعال جمهوری آذربایجان را بررسی و توصیه های در خصوص تکمیل فعالیت آنها ارایه خواهد کرد .
کارشناسان این شرکت قرار است برای بررسی شرایط نیروگاه های کوچک برق آبی موجود جمهوری آذربایجان و نیز ارزیابی امکانات ساخت نیروگاه های جدید به جمهوری آذربایجان سفر کنند .
معاون وزارت انرژی جمهوری آذربایجان، امضای این سند را گامی جدید برای همکاری درازمدت این کشور و شرکت بریتیش پترولیوم عنوان کرد .
وی با اشاره به همکاری های موفقیت آمیز جمهوری آذربایجان و بریتیش پترولیوم در صنعت نفت و گاز افزود: امیدوار هستیم شاهد این همکاری و تبادل تجربه در تولید انرژی تجدید پذیر نیز باشیم .
معاون اول دفتر نمایندگی بریتیش پترولیوم در جمهوری آذربایجان نیز گفت:این طرح مطابق تعهدات بریتیش پترولیوم در قالب سرمایه گذاری های اجتماعی و کمک به توسعه ظرفیت های اقتصادی جمهوری آذربایجان است .
اصلان بیکی ، ابراز امیدواری کرد ، همکاری های بیریتیش پترولیوم و وزارت انرژی جمهوری آذربایجان در این حوزه هر چه بیشتر گسترش یابد .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان بريتيش پتروليوم احداث نيروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی