Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: در حالیکه جنگ یمن در چهارمین سال خود به سر می‌برد و برای عربستان و امارات روند فرسایشی به خود گرفته، عملیات نیرو‌های یمنی به صورت جنگ‌های نا منظم و ایذائی روزانه ادامه دارد.

به نوشته پایگاه خبری مؤتمر نت، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با استفاده از پهپاد‌ها و توپخانه و یگان موشکی در ۲۴ ساعت گذشته ضربات سنگینی به نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع نظامی گفت که نیروی پهپادی و موشکی ساختمان فرماندهی نیرو‌های اماراتی در ساحل غربی یمن در جنوب الحدیده را هدف قرار داده است.

در حمله توپخانه‌ای و زمینی نیرو‌های یمنی در ۱۶ کیلومتری جنوب ساحل غربی نیز چندین نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی از پا در آمدند و ماشین‌آلات جنگی آن‌ها نیز منهدم شد.

طبق این گزارش، در استان مأرب و در منطقه «صرواح» نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در دو حمله جداگانه، تلفات جانی و لجستیکی به نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی وارد کردند. در شهرستان «نِهِم» در جنوب صنعاء نیز با کمین نیرو‌های یمنی، سه نیروی ائتلاف کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند و خودرو‌های آن‌ها نیز به غنیمت گرفته شد.

یگان موشکی یمن نیز با یک فروند موشک زلزال ۱، محل حضور نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی را در غزب منطقه «حیران» در استان حجه را هدف قرار داد.

اما در مقابل نیز نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی تلاش داشتند با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای، از منطقه «الصوح» در استان «نجران» عربستان، به خاک یمن نفوذ کنند که پس از ساعاتی درگیری، این حمله ناکام ماند. در این حمله چهار ماشین جنگی ائتلاف سعودی-اماراتی منهدم شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی حمله موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است

جلال الرویشان، معاون نخست وزیر دولت نجات ملی در صنعا در امور دفاعی و امنیتی امروز چهارشنبه تأیید کرد که یک تغییر استراتژیک در تاکتیک‌های نبرد نظامی که توسط یمن نشان داده شده است، وجود دارد، زیرا سلاح‌های سنگین و هسته‌ای و ناو‌های هواپیمابر دیگر مفید نیستند.

براساس گزارش المیادین، الرویشان خاطرنشان کرد که آمریکا و انگلیس راهبردی را اتخاذ کردند که ابزار‌های آنها مانع از رسیدن صنعا به دریا‌ها شود، اما صنعا آنها را غافلگیر کرد و به اقیانوس هند رسید. 

نیرو‌های مسلح یمن همچنان به هدف قرار دادن کشتی‌های اشغالگر و یا کشتی‌های در حال حرکت به سمت بنادر اراضی اشغالی هستند ادامه می‌دهند، به طوری که سردار یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز سه شنبه از اجرای ۶ عملیات نظامی در جریان ۷۲ ساعت گذشته با موشک و پهپاد در دریای سرخ خبر داد.

او تاکید کرد: نیروی دریایی و موشکی ۴ عملیات مشترک بر روی ۴ کشتی از جمله دو ناو آمریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

با گذشت ۱۰ سال از تجاوز آمریکا، عربستان و امارات، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله تأیید کرد که مردم یمن با قابلیت‌های نظامی پیشرفته برای محافظت از از مردم مظلوم فلسطین پای کار هستند و با توطئه‌های دشمن مقابله می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند