Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:07:47 GMT

کارآفرینی فقط خلاقیت و ایده پردازی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۲۰۷۳

کارآفرینی فقط خلاقیت و ایده پردازی نیست

برخلاف تصور بسیاری از افراد، کارآفرینی تنها خلاقیت و ایده پردازی نیست بلکه باید مهارت‌های راه اندازی کسب و کار را آموخت. ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ اجتماعی سفر نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهاب رحیم زاده با اشاره به اینکه وقتی صحبت از کارآفرینی در جامعه می‌شود بسیاری تصور می کنند که باید با سرمایه گذاری‌های نجومی درصدد راه اندازی یک خط تولید و یا تجارت کلان باشند، اظهار داشت: درحالیکه یک کسب و کار موفق بیشتر از پول، نیازمند خلاقیت و نحوه طی کردن مسیر ایده تا سوددهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: یادگیری مهارت های کارآفرینی و استفاده از امکانات پیرامون، دو پارامتر اساسی برای ورود به عرصه کارآفرینی است و افراد باید با شناسایی توانمندی‌های خود و تکیه بر مهارت‌های فردی و افزودن ایده‌های کاربردی به این مهارت‌ها، اقدام به راه اندازی کسب و کار جدید کنند.

نویسنده و مشاور کارآفرینی ادامه داد: شکی نیست که بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان علاقمند به کارآفرینی و ایجاد شغلی نوآورانه هستند ولی در بیشتر موارد ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه آنها هیچگاه به مرحله اجرا نمی رسد چراکه طی کردن مسیر یک ایده تا مرحله سوددهی فرآیندی پیچیده و پرمخاطره است که با آزمون خطا، نمی‌توان به آن رسید بلکه می‌بایست مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب کرد.

رحیم زاده گفت: شناسایی بازار، قدرت مذاکره، آشنایی با اصول بازاریابی و تبلیغات اثر بخش، تامین منابع انسانی کارآمد، تشکیل کارگروه تحقیق و توسعه، برندینگ، فروش خلاقانه، استفاده از ابزارآلات و امکانات دیجیتالی نظیر اپلیکیشن‌های فضای مجازی و بستر وب و شیوه‌های عبور از شوک‌ها و نوسانات بازار تنها بخشی از مهارت‌هایی است که یک کارآفرین برای سودمند شدن ایده خود باید بیاموزد.

نویسنده کتاب "پزشک فروش شوید" ادامه داد: گاهی تغییر در بسته بندی، راه اندازی یک سایت و اپلیکیشن با رویکرد جدید، اجرای خدمت رسانی به اشکال متفاوت می‌تواند با استقبال گسترده ای روبرو شود و نباید پیش از هر اقدامی خود را شکست خورده دید، علاقمندان به حوزه کارآفرینی باید بدانند که آنچه امروز در نظر آنها امری ساده است به احتمال فراوان برای بسیاری می‌تواند غیرممکن باشد پس نباید با خودسانسوری و چشم پوشی بر توانمندی‌های شخصی مسیر موفقیت را مسدود کرد.

رحیم زاده با بیان اینکه بازاریابی مهمترین عامل بقای کسب و کارهای نوپاست، افزود: در طول روز ده‌ها ایده جدید و کسب و کار نوآورانه در کشور متولد می‌شود که البته بیشتر آنها به دلیل ضعف در بازاریابی و فروش هیچگاه به درآمدزایی مطلوب نمی‌رسد و در نهایت پس از مدتی فعالیت از  بازار رقابت حذف می‌شوند.

وی ابراز کرد: بهترین محصولات دنیا اگر به شکل مناسبی معرفی نشوند در انبارها باقی خواهند ماند و هیچگاه به دست مصرف کننده نخواهند رسید به همین دلیل هر کارآفرینی علاوه بر خلاقیت باید از قدرت مذاکره و فروش نیز بهره مند باشد تا محصول خود را به سوددهی برساند.

رحیم زاده خاطرنشان کرد: آغاز یک کسب و کار همواره ساده تر از بقای آن است چرا که ایده‌ها نیازمند مراقبت و نگهداری است به همین دلیل کارآفرینان موفق اغلب کسانی هستند که به فرآیند محور بودن کسب و کارها به جای نتیجه محور بودن اهمیت می دهند و با پشتکار و مداومت در اقدام‌های کوچک کسب و کار خود را رشد می‌دهند و با انعطاف پذیری و عبور از چالش‌های متعدد، سعی در مراقبت از حرفه خود می‌کنند، به عبارت ساده تر، افراد کارآفرین همیشه برای مشکلات خود راه حلی پیدا می‌کنند و به‌خوبی با روش‌های حل مسئله آشنایی دارند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S23,2,1416/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد

خیرالله رهسپار فرد،رئیس پارک علم و فناوری استان قم امروز در آیین اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان قم در بخش‌های مختلفی درحال انجام وظیفه است.

وی اضافه کرد: ازجمله فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان قم می‌توان به فعالیت در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و صنایع شیمیایی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه رویداد شتاب در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید آغاز شد، مطرح کرد: هدف نخست این رویداد تقویت ایده‌های دانش پایه است.

وی با بیان اینکه در این رویداد ارتباط پارک و دانشگاه‌ها تقویت شد، عنوان کرد: رکن اصلی و بازیگران اصلی این رویداد در آینده دانشجویان هستند درنتیجه افراد فعال‌تر جذب و حمایت می‌شوند تا با آموزش‌های لازم در ادامه خدمتی را ارائه دهند.

رهسپار فرد با اشاره به اینکه رویداد شتاب از آذرماه سال گذشته آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری رویداد ۱۳۸ ایده به دبیرخانه ارسال، ۱۵ ایده به مرحله نهایی و ۱۴ ایده مورد داوری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این ایده‌ها در حوزه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: فراخوان اولیه رویداد شتاب با موضوع صنایع خلاق و فناوری اطلاعات بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه دو کارگاه برای متقاضیان گذاشته شده است، یادآور شد: یک دوره آموزشی پیوسته به مدت سه روز نیز برای صاحبان ایده برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت اساتید دانشگاه و فعالین پارک برای داوری استفاده شده است، بیان کرد: افرادی که در مرحله داوری از امتیاز لازم برخوردار شوند به عنوان ایده‌های برگزیده شناخته شده و به صورت مستقیم می‌توانند وارد پارک شوند.

رهسپار فرد اظهار داشت: اگر دانشجوی ایده‌دار جذب شود می‌تواند تیم‌سازی را انجام داده و هدف اصلی که مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها است را محقق کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • رباح ماجر: مسی نه، کرویف قله خلاقیت فوتبال است!‏
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود