Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@07:54:21 GMT

کارآفرینی فقط خلاقیت و ایده پردازی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۲۰۷۳

کارآفرینی فقط خلاقیت و ایده پردازی نیست

برخلاف تصور بسیاری از افراد، کارآفرینی تنها خلاقیت و ایده پردازی نیست بلکه باید مهارت‌های راه اندازی کسب و کار را آموخت. ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ اجتماعی سفر نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهاب رحیم زاده با اشاره به اینکه وقتی صحبت از کارآفرینی در جامعه می‌شود بسیاری تصور می کنند که باید با سرمایه گذاری‌های نجومی درصدد راه اندازی یک خط تولید و یا تجارت کلان باشند، اظهار داشت: درحالیکه یک کسب و کار موفق بیشتر از پول، نیازمند خلاقیت و نحوه طی کردن مسیر ایده تا سوددهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: یادگیری مهارت های کارآفرینی و استفاده از امکانات پیرامون، دو پارامتر اساسی برای ورود به عرصه کارآفرینی است و افراد باید با شناسایی توانمندی‌های خود و تکیه بر مهارت‌های فردی و افزودن ایده‌های کاربردی به این مهارت‌ها، اقدام به راه اندازی کسب و کار جدید کنند.

نویسنده و مشاور کارآفرینی ادامه داد: شکی نیست که بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان علاقمند به کارآفرینی و ایجاد شغلی نوآورانه هستند ولی در بیشتر موارد ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه آنها هیچگاه به مرحله اجرا نمی رسد چراکه طی کردن مسیر یک ایده تا مرحله سوددهی فرآیندی پیچیده و پرمخاطره است که با آزمون خطا، نمی‌توان به آن رسید بلکه می‌بایست مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب کرد.

رحیم زاده گفت: شناسایی بازار، قدرت مذاکره، آشنایی با اصول بازاریابی و تبلیغات اثر بخش، تامین منابع انسانی کارآمد، تشکیل کارگروه تحقیق و توسعه، برندینگ، فروش خلاقانه، استفاده از ابزارآلات و امکانات دیجیتالی نظیر اپلیکیشن‌های فضای مجازی و بستر وب و شیوه‌های عبور از شوک‌ها و نوسانات بازار تنها بخشی از مهارت‌هایی است که یک کارآفرین برای سودمند شدن ایده خود باید بیاموزد.

نویسنده کتاب "پزشک فروش شوید" ادامه داد: گاهی تغییر در بسته بندی، راه اندازی یک سایت و اپلیکیشن با رویکرد جدید، اجرای خدمت رسانی به اشکال متفاوت می‌تواند با استقبال گسترده ای روبرو شود و نباید پیش از هر اقدامی خود را شکست خورده دید، علاقمندان به حوزه کارآفرینی باید بدانند که آنچه امروز در نظر آنها امری ساده است به احتمال فراوان برای بسیاری می‌تواند غیرممکن باشد پس نباید با خودسانسوری و چشم پوشی بر توانمندی‌های شخصی مسیر موفقیت را مسدود کرد.

رحیم زاده با بیان اینکه بازاریابی مهمترین عامل بقای کسب و کارهای نوپاست، افزود: در طول روز ده‌ها ایده جدید و کسب و کار نوآورانه در کشور متولد می‌شود که البته بیشتر آنها به دلیل ضعف در بازاریابی و فروش هیچگاه به درآمدزایی مطلوب نمی‌رسد و در نهایت پس از مدتی فعالیت از  بازار رقابت حذف می‌شوند.

وی ابراز کرد: بهترین محصولات دنیا اگر به شکل مناسبی معرفی نشوند در انبارها باقی خواهند ماند و هیچگاه به دست مصرف کننده نخواهند رسید به همین دلیل هر کارآفرینی علاوه بر خلاقیت باید از قدرت مذاکره و فروش نیز بهره مند باشد تا محصول خود را به سوددهی برساند.

رحیم زاده خاطرنشان کرد: آغاز یک کسب و کار همواره ساده تر از بقای آن است چرا که ایده‌ها نیازمند مراقبت و نگهداری است به همین دلیل کارآفرینان موفق اغلب کسانی هستند که به فرآیند محور بودن کسب و کارها به جای نتیجه محور بودن اهمیت می دهند و با پشتکار و مداومت در اقدام‌های کوچک کسب و کار خود را رشد می‌دهند و با انعطاف پذیری و عبور از چالش‌های متعدد، سعی در مراقبت از حرفه خود می‌کنند، به عبارت ساده تر، افراد کارآفرین همیشه برای مشکلات خود راه حلی پیدا می‌کنند و به‌خوبی با روش‌های حل مسئله آشنایی دارند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S23,2,1416/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به انگیزه برگزاری فستیوال کوچه

به گزارش جام جم - حدود دو سال بیش از طرف دبیر برگزاری شب شعر کوچه مسعود عرب زاده دعوت شدم آن مراسم دومین شب شعر عاشورایی « *کوچه*» که با همکاری کانون محصولات فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی و همکاری انتشارات قلمداران جنوب برگزار شده بود . آن مراسم با صفا دور از هر تجمل با حضور اندیشمندان و شاعران در کمال سادگی ، صمیمیت در راستای گسترش فرهنگ عاشورایی برگزار گردید، شور و شوق جوانان و مردم فهیم بوشهر در آن برنامه دیدنی بود،و همه مشتاقانه اهمیت این ایده را تحسین گفتند .

در آن برنامه دبیر برگزاری آقای مسعود عرب زاده عنوان نمود که این ایده در سال ۹۴ جز ایده های اجرایی ایشان بوده و رشته های مختلف در بر داشت که همان سال به رشته تحریر در آمده است لیکن اخیرا در فضای مجازی و رسانه های محلی تیری بنام «فستیوال کوچه » توجه اینجانب جلب کرد با همه احترامی که به برگزاری این مراسم و موسیقی محلی خود دارم لذا برخورد واجب دانستم تا نکاتی را متذکر شوم .

کاش برای بهتر برگزاری و رعایت حریم ها و ارزش و قداست این هنر زیبا ،مسئولیت برگزاری این نوع مراسم را به آقای مسعود عرب زاده سپرده می شد که اولا ایده این نوع مراسمات از آن او و حق ایشان بود ،،، دوم اینکه در این مورد و برگزاری چنین مراسماتی ایشان صاحب نظر و دارای مهارت و تجربه است پوشش های خبری و مستندات گواه بر این مدعاست.

دیگر سخن اینکه در هنر هیچگاه نباید به دنبال مسائل ظاهر همچون ثروت و ستاره شدن و معروفیت گام نهاد چرا که قداست هنر جریحه دار می شود ، هنر در جایگاه خود بارزترین تجلی گاه ، معنویت و هویت متعالی انسان است بنابراین برگزاری این نوع مراسمات باید به صاحبان سپرده شود.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای توسعه اشتغال
  • افتتاح مرکز کارآفرینی و کسب و کار در فرخ شهر
  • افتتاح نخستین مرکز کارآفرینی و کسب و کار در فرخ شهر
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای اشتغال‌زایی در کشور
  • لزوم استفاده از همه ظرفیت های جهاددانشگاهی برای اشتغال‌زایی در کشور
  • نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی در آمل برگزار شد
  • لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور
  • برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی درآمل
  • به انگیزه برگزاری فستیوال کوچه
  • فراخوان ارائه ایده و پیشنهاد برای «جشن ۹۰ سالگی تأسیس دانشگاه تهران»